تکنولوژی های پرداخت

تکنولوژی های پرداخت : آن چه در سال ۲۰۱۸ پیش روی ماست!

در این مقاله به بررسی تکنولوژی های پرداخت می پردازیم.

ما به عنوان کاربران تکنولوژی عاشق این هستیم که تکنولوژی زندگی را برای ما آسان‌تر کند. فیس بوک تاریخ تولد دوستانمان را به ما یادآوری می کند. هنگامی که فعالیت غیر معمول در حساب بانک‌هی ما رخ می‌دهد، پیغام‌های متنی به ما هشدار می‌دهند و مثال های بی شمار دیگری وجود دارد که نشان می دهد تکنولوژی زندگی را برای ما آسان تر می کند. اما تکنولوژی در حوزه پرداخت نوین چه نقشی داشته است؟

مرتبط بخوانید : همه آن چیزی که باید درباره فین تک بدانید!

واقعیت این است که هنوز هم استفاده از بسیاری از روش های سنتی متداول است. هر یک از بانک‌ها برنامه‌های نرم‌افزاری متعددی دارد که ما باید وارد آن ها شویم، یادبگیریم و استفاده کنیم  که  البته کار نسبتا دشواری است. اما بیش از نیمی از پرداخت‌ها هنوز از طریق چاپ، امضا و چک کردن انجام می شوند و هنوز هم صفحاتی به صورت گسترده دستی برای پیش‌بینی گردش وجوه مورد استفاده قرار می‌گیرند. با وجود این که که ما داده‌های مشابهی را دانلود می‌کنیم و هر روز، هر هفته و هر ماه پرداخت‌های مشابهی را انجام می‌دهیم، اما سیستم‌های ما طوری عمل می‌کنند که انگار آن‌ها ما را نمی‌شناسند! همه چیز بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که باید باشد و  با این واقعیت که اداره امور مالی و خزانه‌داری، آخرین جایی هستند که شرکت‌ها تمایل به سرمایه‌گذاری دارند وضعیت بدتر هم شده‌است.

ممکن است به نظر برسد که پرداخت‌های تجاری در طول سالیان همانند عصر حجر عمل می‌کنند، اما اشتباه نکنید.با گسترش گوشی های هوشمند، تکنولوژی های دموگرافیک و دردسترس موج بعدی نوآوری در پرداخت‌ نوین  در حال شروع است.  مانند آگهی اخیر آمازون در مورد الکسا برای کسب‌وکار، ابزارهای جدید مبتنی بر صدا در محل کار و ...

سرعت و تعداد فن‌آوری‌های جدید که بر چشم‌انداز پرداخت‌ نوین تاثیر خواهند گذاشت می‌تواند گیج‌کننده باشد. یک بارگیری سریع بر روی آنچه این فن‌آوری‌ها هستند وجود دارد، نحوه استفاده از آن‌ها برای انتقال پرداخت های مصرف‌کننده و اینکه ممکن است  در سال آینده  برای شما به چه معنا باشند؟

تکنولوژی های پرداخت آنلاین

API یکپارچه

API  یا رابط برنامه نرم‌افزاری کد نرم‌افزاری است که به دو برنامه نرم‌افزاری اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. یک مثال از این که چگونه تکنولوژی API  برای مشتریان استفاده می‌شود، زمانی است که برنامه بودجه‌بندی شخصی داده‌های مالی را از حساب‌های بانکی و سرمایه‌گذاری وارد می‌کند تا دیدگاه کلی را ارایه دهد. یک طرح قانونی در بریتانیا به نام PSD2 وجود دارد که  بانک‌ها باید داده‌های خود را در اختیار شخص ثالث تایید شده با استفاده از تکنولوژی API قرار دهند. بسیاری از ناظران صنعت بر این باورند که این امر به تسریع نوآوری و ایجاد فن‌آوری مالی امن تر و با ارزش تر ادامه خواهد داد.

کلان دادهکلان داده به عنوان " مقدار زیادی از اطلاعات ساختار یافته، نیمه ساختار یافته و یا بدون ساختار است که می توان برای استخراج اطلاعات از آن استفاده کرد" تعریف می شود. کلان داده یا بزرگ داده‌ها ، جام مقدس برای کسب و کارهای موفق است که تلاش می‌کنند تا مقادیری را از داده هایی هر روز دریافت می‌کنند استخراج کنند.

به این فکر کنید که زمانیکه به صورت آنلاین خرید می‌کنید و سایت فروشگاهی پیشنهادی با عنوان "مشتریان دیگری که مثل شما خریداری کرده‌اند، همچنین این محصولات را خریده اند..." مطرح می کند. این یک مثال عالی از استفاده از بینش بزرگ داده‌ها برای ارائه ارزش است. آن ها "دریاچه‌های اطلاعاتی" هستند که اطلاعات را در مورد مسائل مشترک ذخیره می‌کنند و برای پاسخ به مشکلات فنی استفاده می‌شوند.

یادگیری ماشین

یادگیری ماشین نوعی از هوش مصنوعی است که به برنامه‌های نرم‌افزاری اجازه می‌دهد تا در پیش‌بینی نتایج، بدون برنامه‌ریزی صریح، دقیق‌تر شوند.  فرضیه اصلی این تکنولوژی ساخت الگوریتم هایی است که داده‌های ورودی را دریافت کرده و از تجزیه و تحلیل آماری برای پیش‌بینی خروجی (در محدوده قابل‌قبول) استفاده ‌کند. در دنیای مصرف‌کننده، یک نمونه، توانایی خروجی‌های خرده‌فروشی برای استفاده از ترکیب خاصی از جمعیت‌شناسی و رفتارها می‌باشد تا پیش‌بینی کنند که مشتریان احتمالا تمایل دارند  یک مجموعه تلویزیونی جدید خریداری کنند و از آن اطلاعات برای هدف قرار دادن تبلیغات به افراد استفاده کنند. موارد استفاده در دنیای کسب‌وکار به همان اندازه قدرتمند هستند و شامل آموزش کاربردهایی است که چگونه هر یک از مشتریان شما به طور معمول به منظور پیش‌بینی جریان‌های نقدی با دقت بیشتر پرداخت می‌کنند.

تکنولوژی صدا

تکنولوژی صدا احتمالا شناخته‌شده‌ترین فن‌آوری در حال ظهور است. تنها نرم‌افزاری که به فرمان‌های صدا پاسخ می‌دهد، در حال حاضر جزء اصلی در زندگی مصرف‌کننده است. افراد  از "دستیاران دیجیتالی" خود، سوالاتی از قبیل  " امروز هوا چگونه است؟" ا می‌پرسند. تکنولوژی صدا با از بین بردن نیاز به تایپ کردن هر تعاملی در صرفه جویی زمان ما موثر است. همچنین زمانی که دست ما مشغول انجام کار دیگری است می توانیم با صدا برخی از کارها را انجام دهیم.

با وجود رشد پیچیدگی این تکنولوژی، ارزش آن در کسب‌وکار مورد آزمایش قرار می‌گیرد. مورد کاربردها کم‌کم کوچک می‌شوند و تکنولوژی برای انجام کنفرانس های تلفنی و امثال آن مورد استفاده قرار می گیرد. اما با رشد پذیرش، کاربرد آن نیز افزایش می‌یابد.

بنابراین چگونه این موارد بر دنیای مالی صنفی تاثیر می‌گذارد؟

تصور کنید که شما برای صرف یک فنجان قهوه وارد کافه می‌شوید و هزینه  شما آماده پرداخت بدون هیچ گونه مشارکت انسانی است. بدون نیاز به هیچگونه تایپ، شما به سادگی به کامپیوتر خود می گویید که چه کارهایی می‌خواهید انجام دهید.

تکنولوژی API، نرم‌افزار حسابداری و بانک شما را قادر خواهد ساخت تا اطلاعات را مبادله کرده و یک گزارش پیش‌بینی جریان نقدینگی ایجاد کند. بزرگ داده‌ها و یادگیری ماشین زمان کارهای اداری شما را به نصف کاهش می‌دهد، زیرا سیستم‌های مالی شما یاد خواهند گرفت که مشتریان چقدر سریع پرداخت می‌کنند و چه پرداخت‌هایی انتظار می‌رود و برای شرکت شما براساس چندین متغیر (روز، موقعیت نقدی فعلی، و جریان نقدینگی مورد انتظار)دسته بندی می کنند. با تکنولوژی صدا، برنامه‌های شما به اندازه کافی هوشمند خواهند شد که با شما به عنوان یک پرسنل تعامل داشته باشند.

در چنین دنیایی چه کار می‌توانید انجام دهید؟ نقش شما چقدر بیشتر خواهد بود؟

تغییراتی که در حال ظهور در صنعت پرداخت هستند تنها می‌تواند تصور شود! با این حال، یک چیز مسلم است. این یک انقلاب است که همه ما باید برای آن آماده باشیم اگر می خواهیم برای رقابت برنامه‌ریزی کنیم.

مرتبط بخوانید: فواید اقتصادی فین تک

البته، این مساله نگرانی‌های جدیدی را نیز مطرح خواهد کرد. داده‌های شما کجا ذخیره می شوند؟ چه کسی از آن محافظت می کند؟ با استفاده از الکترونیک به جای کاغذ، و تصمیم‌گیری به جای تایپ،  نیروی کاری  و  فضای کاری شما چگونه تغییر می‌کند؟ همه این موضوعات قابل بحث در آینده هستند.

در مطالب آیدی پی :

درگاه پرداخت آیدی پی
مطلب بعدی:

کاربردهای درگاه پرداخت آیدی پی

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.