فین تک و سرمایه گذاری

فین تک نحوه سرمایه گذاری کارآفرینان را تغییر می دهد.

امروزه دنیای کارآفرینی دنیای پر خطر و پر هرج و مرجی می باشد به طوری که تنها درصد کمی از استارت آپ ها موفق می شوند. علت چیست؟!

امروزه دنیای کارآفرینی دنیای پر خطر و پر هرج و مرجی می باشد به طوری که تنها درصد کمی از استارت آپ ها موفق می شوند که سال پنجم فعالیت خود را ببینند. کارشناسان سه دلیل اصلی برای این موضوع بیان کرده اند :

بیشتر افراد به رویا بافی مشغول می شوند در حالی که فقط عده ی کمی واقعا تلاش می کنند و برای رسیدن به موفقیت برنامه ریزی می کنند و به مدت طولانی کار می کنند. کار کردن برای ساعت های طولانی با حداقل سود دهی ، می تواند روح هر انسانی را به چالش بکشد .

سرمایه گذاران VC می خواهند که شرکتی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند که مدیر عامل (CEO)  آن سابقه ی درخشان و موفق و قابل اعتمادی داشته باشد. پس اگر این اولین تجربه ی استارت آپ شما باشد و هیچ استارت آپ موفقی در سابقه ی کاری خود ندارید، پیدا کردن یک سرمایه گذار که به شما و طرح تان اعتماد کند، میتواند یک چالش بزرگ باشد.

مرتبط بخوانید: ۱۵ شرکت فعال در زمینه فین تک در سیلیکون ولی

بسیاری از کارآفرین ها به نوآوری رغبت چندانی ندارند. این بدان معنی نیست که می خواهند شکست بخورند ، بلکه طرح اصلی و اولیه تجارت آن ها مانند نوزاد آن هاست . آن ها می خواهند  طرح اولیه را از مراحل اولیه به سود دهی برسانند. هر استارت آپ موفقی با پشتکار و جدیت، فرضیه های موجود را در هر مرحله از رشد به چالش می کشد .  در حالی که ابداع و نو آوری را همراه با امتیاز تجربه ، چاشنی آن می کند.  اکثریت عمده ی استارت آپ هایی که شکست می خورند، نمی توانند تغییرات برجسته و دراماتیکی در طرح خود اعمال کنند.

استارت آپ

اما نباید نا امید شد! اختلالات بازار ، مانند اختلالات شرکت هایی مثل Uber,Airbnb  , Amazon ، نشانه های آشفتگی بازار جهانی در قرن ۲۱ می باشند.  و استارت آپ های فین تک یا همان فناوری مالی در سال ۲۰۱۸ وارد عمل می شوند. در آینده ای نزدیک ، شیوه های سرمایه گذاری و مدیریت مالی   برای همیشه تغییر خواهد کرد. چگونه؟ بیایید یک نگاه کلی به عملکرد فین تک در راستای تسهیل پروسه ی موفقیت استارت آپ ها در بدست آوردن سرمایه داشته باشیم.

کارآفرینان به ارز های رایج نو ظهور دستری دارند تا سرمایه خود را از این طریق توسعه دهند. ما چگونگی کسب پول را به صورت یک تکامل تدریجی ثابت دیده ایم . قبل از سال ۱۹۹۰ میلادی معاملات، چه به صورت ارز فیزیکی و چه به صورت اوراق بهادار ، کاملا بر روی کاغذ انجام می شد . پس از ظهور و شکوفایی اینترنت ، پایه گذاران فین تک ، مانند شرکت paypal دنیای تجاری  آنلاینی را به وجود آوردند که به کمپانی ها این امکان را میداد که در ازای  کالا ها و خدمات غیر نقدی ، پرداخت نقدی آنلاین داشته باشند.

مرتبط بخوانید: مراقب صفحات فیشینگ باشید!

امروزه تکنولوژی بلاک چین در حال ایجاد امکان  تجارت ناشناس با استفاده از کریپتو کارنسی یا ارز دیجیتال می باشد. در نتیجه  بخش عمده ای از محدودیت های نظارتی  که به واسطه ی جمع آوری کمک های مالی از طریق IPO ( عرضه اولیه اوراق بهادار)  ایجاد شده بود به مرور زمان از بین رفت .  موج بازار تهاجمی BITCOIN این امکان را به کارآفرینان مطرح داد که دلار های خود را به بیت کوین تبدیل کنند.

سرمایه گذاران طی سه سال گذشته میزان بازده سرمایه گذاری ۵۳۲ درصدی را تجربه کرده اند. نوسانات اخیر و مذاکرات تنظیم مقررات بین المللی قطعا شور و شوق برای خرید بیت کوین را کاهش می دهد، اما برای کارآفرینان بسیاری ارزهای دیجیتال همچنان ارزش و اشتیاق خود را دارد. اگر سرمایه گذاران بتوانند ریسک این تجارت را بپذیرند و ضرر های ناشی از آن را قبول کنند ،  می توانند بیش از سرمایه گذاری  های قبلی خود سود کنند.

رمزنگاری

بهبود نوآوری در جمع آوری پول های رمزنگاری

با شروع رویارویی بلاک چین اورجینال با مقاومت های نظارتی و عملکردی ، در راستای ICO( یا همان عرضه اولیه سکه ها ) و Crowdfunding ( جمع آوری کمک های عمومی )  خلاقیت ها ، ایده های بهتری برای سرمایه گذاری های تضمینی ظهور کرد .  با روش های اصلی ICO، سرمایه گذاران نشانه هایی را ارائه می دهند.از این رو آنها به طور عمده از کسب و کارهای اصلی جدا می شوند. سرمایه گذاران کثیری سرمایه ی خود را در این روش به خاطر فشار های تحمیلی از سوی بازار از دست داده اند.

همکاری با Agrello، Blockhive یک فرایند سازمان یافته تر را ارائه می دهد که تامین مالی سرمایه گذاران را تا زمانی که کسب و کار اصلی آن ها رشد می کند، تضمین کند. ILP  یا همان تامین اولیه وام  Blockhive  به عنوان یک روش امن تر برای جمع آوری پول  به کسب و کار اجازه می دهد تا با استفاده از فن آوری بلاک چین از سوی مخاطبان جهانی پول بپردازد. ولی اکنون تفاوت در این است که این وجوه در قالب وام است، در نتیجه بسیاری از مشکلات قانونی که از ICO ناشی می شد ، از بین می روند. همچنین شرکت کنندگان در ILP شرکت lockhive   حدود ۲۰ درصد از کل سود عملیاتی سالانه خود را به عنوان سود سهام در یک قرارداد بلندمدت کسب خواهند کرد. استارت آپ های مستقل که به جای سود کوتاه مدت ، بر روی ارزش ها تمرکز می کنند، قابل اعتماد تر هستند.

مرتبط بخوانید: روند های تاثیرگذار در آینده پرداخت

در طول این مسیر شانس موفقیت برای استارت آپ هایی که تمایلات بیشتری به نوآوری و خلاقیت و به چالش کشیدن اظهارات دارند، بیشتر است . این امر مخصوصا برای استارت آپ هایی که قادر به رشد کردن بدون محدودیت های سرمایه گذاران خارجی که دنبال سود دهی سریع هستند ، صادق می باشد. . جف بزوس ،از طریق آمازون ،ثابت کرده است که رشد بلند مدت با تمرکز روی جذب کاربر  و افزایش درآمد میتواند از تفکرات کوتاه مدت در زمینه سودآوری پیشی بگیرد.

پلتفرم های do-it-yourself ( خودت انجام بده) شرکت   kickstarter

Kickstarter نیز یکی دیگر از جایگزین های محبوب برای IPO های سنتی شده است. در کمپین های انتخاباتی Kickstarter، مشتریان پرشور شما، در تولید اولیه محصول شما سرمایه گذاری می کنند و با پیش خرید آن شما را تامین مالی می کنند. این به نوآوران اجازه می دهد تا ثابت کنند که این ایده به طور بالقوه عملی است - بازار برای ایده های که آنها ارائه می دهند تمایل دارند- و  آنها را از گرفتن وام های سنگین سرمایه گذاری سنگین رها می کند.

اما پلت فرم Kickstarter می تواند محدود کننده هم باشد. استارت آپ ها باید قبل از راه اندازی کمپین خود تایید شوند و محدودیت های سفت و سختی  در مورد مدت زمانی که یک کمپین می تواند فعالیت داشته باشد ، وجود دارد.

در سال ۲۰۱۷ یک جایگزین SaaS برای Kickstarter راه اندازی شد. Thrinacia به استارت آپ ها اجازه می دهد تا بدون محدودیت و با خلاقیت خود شروع به ایجاد پلت فرم crowdfunding خود کنند. تیم مدیریتی Thrinacia، با حمایت مستمر، می خواهد متد جدیدی از crowdfunding را به استارت آپ ها و سازمان ارائه دهد .و به جای گرفتن درصدی از سرمایه گذاری ها، آنها حق عضویتی ماهانه دریافت می کنند.

در سال ۲۰۱۸، تعداد زیادی از کارآفرینان را خواهیم دید که سرمایه لازم برای استارت آپ های خود را از طریق کمپین هایی مانند kickstarters  تامین می کنند. حتی ممکن است شاهد سرمایه های VC باشیم. به طوری که سرمایه های خود را برای کمک به شروع استارت آپ هایی که تضمین می کنند که می توانند سرمایه ای که در یک کمپین پیش سفارش جمع آوری می شود را چند برابر کنند.

مرتبط بخوانید: فواید اقتصادی فین تک

بانک

بانک های بزرگ و وام دهندگان سنتی از این تغییر بزرگ جا نمی مانند.

ما درباره استارت آپ های فین تک به طور مفصل بحث کردیم. اما بانک های بزرگ ساکت نمی نشینند. آن مترصد این هستند که چه اتفاقاتی پیرامون آن ها می افتد و به صورت پیش فعالانه استارات آپ های موفق را به قول معروف «می قاپند» و تیم های پروژه و تحقیقاتی خود را به کار می گمارند.

به عنوان مثال USSA به خاطر اجرای تقسیم بندی امور مالی و تقسیم بندی سرمایه گذاری نظیر SHARK TANK زندگی واقعی مشهور می باشد. زمانی که آن ها سرمایه گذاری پر ریسک و مخاطره آمیز اضافی کردند، توجه زیادی به سمت آن ها جلب شد . این تنها یک نمونه از سرمایه گذاری های زیادی است که توسط خدمات مالی غول آسا انجام شده است .

 دلیلی که این سرمایه گذاری اضافی توسط USSA هیجان آور است این است که این تنها یک مثال از بانکداری تلفن همراه است که از طریق مشارکت بین کاربران و صنعت گران ساخته شده است . با محبوبیت تکنولوژی بلاک چین مدیریت و انقال پول سریع تر شد. این مسئله ای است که ID.me با تقویت هویت آنلاین و همراه  مشتریان مالی در جست و جو و تلاش برای حل آن است.

مسیر آن ها از آغاز تا تزریق سرمایه در نوع خودش جالب است . آن ها با عنوان پروژه مدرسه بازرگانی هاروارد شروع کرد کارآفرینی یک پروژه شروع کردند. آن ها منابع مدرسه را به بازی تبدیل کردند. ( بازاریابی موفق تاییدیه نرم افزار را برای کمپانی هایی که از راه دور افراد کارآزموده را به کار می گیرند صادر می کند) . با گواه این که مفهوم عینی آن ها به بازار افزایش سرمایه کمک می کند .تکنولوژی آنها بانکداری تلفن همراه را امن تر می کند و کاربران صنعت به سرعت توجه آن ها را به خود جلب می کنند.

این مدل می تواند به ایجاد اختیارات منجر شود تا از انقراض ناشی از اختلالات جلوگیری شود و کارآفرینان می توانند منابع شرکای بزرگتر را به خود جذب کنند تا پروژه خود را به سطح بعدی برسانند. در نتیجه، مسیرهای زیادی برای کارآفرینانی که نیازمند سرمایه اولیه هستند در دسترس است. این که آن ها ایده ی  خود را صرفا از طریق تامین منابع مالی به شیوه سنتی – که احتمالا سخت ترین و گرانترین راه برای جذب سرمایه می باشد –عملی کنند و یا تصمیم بگیرند که خلاق باشند و از اهرم crowdfunding و یا منابع دانشگاه استفاده کنند. در کل فین تک، یک روش هیجان انگیز به مبتدیان به جهت راه اندازی و پیشرفت صنعت خود ارائه می دهد. شما هم نظرات خود را در این رابطه با آیدی پی در میان بگذارید!

منبع : سایت کارآفرین

در مطالب آیدی پی :

مطلب قبلی:

ارسال رسید پرداخت از طریق وب هوک

زمان مطالعه: ۱ دقیقه
آیدی پی ، پرداخت یار بانک مرکزی شد
مطلب بعدی:

آیدی پی ، پرداخت یار بانک مرکزی شد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.