دره سیلیکون

چرا دره سیلیکون بهشت استارت آپ هاست؟!

دره سیلیکون به عنوان مقصد انتخابی برای ایجاد کسب و کارهای فناوری ظاهر شده‌است. اپل، گوگل، HP، اینتل، Adobe، Ebay و بسیاری از غول‌های تکنولوژی برتراست.

دره سیلیکون به عنوان مقصد انتخابی برای ایجاد کسب و کارهای فناوری ظاهر شده‌است. اپل، گوگل، HP، اینتل، Adobe، Ebay و بسیاری از غول‌های تکنولوژی برتر، دفاتر اصلی خود را در دره سیلیکون ایجاد کرده‌اند و آن‌ها با موفقیت برای کسب‌وکار خود در این منطقه فعالیت می‌کنند. این مکان همچنین به جذب شرکت‌های نوپا جدید ادامه می‌دهد. حتی شرکت‌های نوپا بین‌المللی امیدوار هستند که جای پایی در دره سیلیکون داشته باشند. چه چیزی دره سیلیکون را به یک مقصد انتخابی برای شرکت‌های نوپا و شرکت‌های تازه‌تاسیس تبدیل کرده‌است؟ در اینجا چند دلیل اصلی وجود دارد:

مکان مقصد

بازارهای مشابه و صنایع مشابه تمایل دارند در یک منطقه خاص متمرکز شوند. به عنوان مثال، کتابفروشی های رقابتی اغلب در یک شهر نزدیک هم قرار دارند. بازارهای اختصاصی برای خواربار وجود دارند، و مراکز خرید انواع مختلفی از فروشگاه‌های برندهای لباس که کنار هم صف کشیده‌اند. چرا رقابت کنندگان در مجاورت یکدیگر قرار دارند؟ از آنجا که مردم تنوع و انتخاب‌ها را ترجیح می‌دهند، و این شامل مشتریان، کارگران، کارآفرینان و تاجران می‌شود. ایجاد زیرساخت برای تسهیل کسب‌وکار مشابه آسان است.

دره سیلیکون به خودی خود یک مقصد است. شروع یک کسب‌وکار مربوط به تکنولوژی در چنین محیطی با زیرساخت کسب‌وکار تثبیت‌شده، منابع مستعد، و یک بازار ترقی کننده در مقایسه با سایر مکان‌ها یک مکان فوق العاده فراهم می‌کند. میزبانی کسب‌وکار شما در یک سرویس ابری که توسط یک شرکت ارایه می‌شود، به شما اعتماد بیشتری را برای راه‌اندازی کسب‌وکار به جای هم‌کاری با یک شرکت صدها مایل دورتر می‌دهد.

مزایای شبکه سازی و تخصصی سازی

محیط کارآفرینی دره سیلیکون با نوآوری، هم‌کاری، و ریسک‌پذیری مشخص می‌شود. این چارچوب انگیزشی اساسی مورد نیاز برای شرکت‌های نوپا را فراهم می‌کند.

بسیاری از شرکت‌های نوپا توسط کارکنان و شرکای غول های تکنولوژی تثبیت شده تاسیس شده‌اند. پیدا کردن و ارتباط با مربیان باتجربه و حامی وابسته به همان حوزه، برای دریافت راهنمایی‌های تخصصی در حرکت رو به جلو با سرمایه‌گذاری کارآفرینی یک فرد آسان است. راه‌اندازی یک شرکت فن‌آوری در اطراف وال استریت ممکن است به دریافت کمک مالی کمک کند. اما راهنمای تخصصی برای شرکت‌های نوپا ضروری هستند، دانش نوآوری تکنولوژیکی و تخصص در دره سیلیکون فراوان است.

مرتبط بخوانید: چگونه یک کارآفرین حوزه فین تک (فناوری مالی) شویم؟

فرصت‌ها و نگرش‌هایی محلی

آیا باید از ASP.net استفاده کنید یا بهAJAX  تغییر مکان دهید؟ مزایای استفاده از HTML5  کدامند؟ دسترسی به موقع اطلاعات و پاسخ به چنین سوالاتی می‌تواند باعث ایجاد یا شکست ارائه فن‌آوری شما ( و کسب‌وکار شما) شود. دره سیلیکون دسترسی آسان به جریان آزاد اطلاعات حیاتی را ارائه می‌دهد، و یک مقصد نهایی برای میزبانی سمینارهای منظم، نمایشگاه‌های محصول و کارگاه‌ها در مورد پیشرفت‌های فنی، پیشرفت‌های تغییر دهنده مسیر و فن‌آوری‌های نسل بعدی است. به طور منظم شرکت در چنین جلساتی برای اطلاعات ضروری بسیار آسان‌تر از هنگامی است که فرد مجبور می‌شود به یک مرکز گردهمایی دور برود.

دره سیلیکون

پشتیبانی قانونی

قوانین محلی نقش مهمی در حمایت از کسب و کارها ایفا می‌کنند.شرکت‌های نوپا در واقع یک محصول فیزیکی ملموس را تولید نمی‌کنند. آن‌ها ترجیح می‌دهند با موفقیت یک کسب‌وکار مبتنی بر ایده‌ها، کاربردها و یا خدمات که توسعه دهند مالکیت معنوی را تشکیل می‌دهند.
 

دره سیلیکون دارای قوانین، سیاست‌ها و مقررات کارآمد برای حفظ منافع تجاری، اسرار تجاری و مالکیت ایده‌ها می‌باشد. این عمل به عنوان سپر لازم برای کسب و کارهای تکنولوژیکی، به ویژه آن‌هایی که کوچک هستند، عمل می‌کنند.

قدرت صنعت مشترک

صنایع ترکیبی در مجاورت هم می‌توانند به طور مشترک برای منافع خاص رایزنی کنند. درخواست از دولت برای افزایش محدودیت صدور ویزای کارمندان خارجی، درخواست تسهیلات حمل و نقل اختصاصی از حومه نزدیک، به اشتراک گذاری ارایه دهندگان خدمات عمومی برای منافع کارمند (مانند غذا یا حمل و نقل)، یا پیوستن به یک خیریه، چند مورد از مزایای مکان مشترک هستند، که مزایایی را برای کسب و کارهای فن‌آوری در دره سیلیکون پیشنهاد می‌کنند. با نزدیکی مکانی، انجام همکوشی برای دلایل مشترک آسان می‌شود.

فرصت‌های تامین مالی آسان

دره سیلیکون یک محل با قیمت بالا است که به مقدار زیادی سرمایه برای تاسیس یک شرکت نیاز دارد. اما این منطقه به عنوان کانون سرمایه قابل‌توجه برای ایده‌های کسب‌وکار واجد شرایط تاسیس شده‌است. اگر راه‌اندازی تکنولوژی شما واقعا هیجان‌انگیز است، جذب سرمایه استعدادهای محلی، شرکا، مشاوران حقوقی و سرمایه داران کاری که مایل به شرط‌بندی بر روی شرکت فن‌آوری شما هستند، آسان‌تر است. آشنایی با سرمایه گذاران این صنعت کلی، برای کسب‌وکار آسان‌تر می‌شود تا ایده‌های منحصربفرد خود را تبلیغ کرده و از سرمایه گذاران امکانات مالی دریافت کند.

مرتبط بخوانید: ترفند هایی برای استارت آپ های فین تک برای رشد و توسعه بیشتر

نکات اصلی

موقعیت یابی در میان متخصصان، افراد بااستعداد و موفق مزایا و معایب خود را به ارمغان می‌آورد. استخدام استعدادهای لازم می‌تواند پرهزینه و دشوار باشد. استعداد موجود ممکن است به ماموران پرداخت واگذار شود. منابع و امکانات دیگر ممکن است با هزینه‌های بالایی حاصل شوند. انتظارات و فشار همسالان عبارتند از:

علاوه بر همه این‌ها، محل کسب‌وکار به تنهایی نمی‌تواند موفقیت را تضمین کند. قبل از انتخاب یک مکان برای راه‌اندازی تکنولوژی، فرد باید یک محصول، خدمات و یا برنامه کاربردی قوی برای کسب اطمینان از کسب‌وکار سود آور ایجاد کند.

در مطالب آیدی پی :

مدل های کسب و کار جدید بانکداری
مطلب قبلی:

مدل های کسب و کار جدید بانکداری

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.