۱۰ روش بازاریابی فین تک در ۲۰۲۱ [روش های محبوب + مثال]

۱۰ روش بازاریابی فین تک در ۲۰۲۱ [روش های محبوب + مثال]

در این مطلب می خواهیم روندهای جدید فین تک را که اخیراً ظهور کرده اند بررسی کنیم و ببینیم چگونه می توان از آن ها در روش های بازاریابی فین تک بهره برد.

طی چند سال گذشته، تعداد شرکت های فین تک به طور چشمگیری رشد کرده است. تعداد کاربران نیز به طور پیوسته در حال افزایش است. به عنوان مثال، در مقایسه با ۲۰۱۸، در ۲۰۱۹ شاهد افزایش ۷۱ درصدی در ثبت نام کاربران بوده ایم. شرکت های بزرگ فین تک با افزایش ۲۰ درصدی در میانگین کاربران ماهانه روبرو شدند.

دنیای مالی قبلاً هم به دلیل افزایش دیجیتالی شدن شاهد تغییراتی بوده است و این تغییرات در این دوران کرونا و قرنطینه بیشتر هم شده اند. در طول سال ۲۰۲۰، تعداد جلسات متوسط ​​در اپلیکیشن های سرمایه گذاری ۸۸ درصد رشد کرده است. همچنین تعداد اپلیکیشن های پرداخت ۴۹ درصد افزایش یافته است. به همین ترتیب، موبایل بانک ها نیز ۲۶ درصد رشد داشتند.

مرتبط بخوانید: ۱۲ ایده‌‌ی اپلیکیشن فین تک برای استارت آپ ها

اکنون کل صنعت تحت قوانین جدیدی فعالیت می کند. بنابراین، روش های بازاریابی برای فین تک نیز باید تغییر کنند. در ادامه می خواهیم روندهای جدیدی را که اخیراً ظهور کرده اند بررسی کنیم و ببینیم چگونه می توان از آن ها در روش های بازاریابی فین تک بهره برد.

 

۱. به دنبال فرصت های جدید باشید.

ویروس کرونا مردم را مجبور به تغییر عادت های خود کرده و سبب روی آوردنشان به پرداخت های آنلاین و بدون تماس شده است. با این حال، در بازارهای نوظهور، کارگران غیر رسمی که برای پول درآوردن تلاش می کنند، اغلب به روش های پرداخت دیجیتال دسترسی ندارند. صنعت فین تک می تواند به برطرف کردن این مشکل کمک کند. آنها می توانند خدمات مالی اولیه و اساسی را به افراد فاقد حساب های بانکی ارائه دهند و در عین حال پایگاه کاربری خود را گسترش دهند.

به عنوان مثال، MOVii یک سرویس کیف پول دیجیتال مستقر در کلمبیا است که پرداخت های بدون تماس را ممکن می کند. در حال حاضر، این برنامه در حال کار برای پرداخت وجوه دولت به مردم است. مردم از همین برنامه برای خرید اقلام یا پرداخت قبض خود استفاده می کنند. به همین ترتیب، جریان فعلی یک اپلیکیشن بانکی است که فریلنسرها و کارمندان مشغول در حوزه ی اقتصاد گیگ را هدف قرار می دهد. این افراد افرادی هستند که توسط بانک های سنتی نادیده گرفته می شوند و همچنین بیشترین آسیب را از این بیماری همه گیر می بینند. فین تک می تواند با ارائه ی خدمات خود به چنین افرادی که بیش از هر موقعی به کمک احتیاج دارند، تغییر بزرگی در این امر ایجاد کند.

 

اقتصاد گیگ چیست؟ در اقتصاد گیگ، مشاغل موقت و انعطاف پذیر امری عادی است و شرکت ها تمایل دارند به جای کارمندان تمام وقت، پیمانکاران و فریلنس های مستقل را استخدام کنند. اقتصاد گیگ سبب تضعیف اقتصاد سنتی کارگران تمام وقت که اغلب بر پیشرفت شغلی خود تمرکز می کنند، می شود.‌

 

۲. فرآیندهای خود را مشتری پسند کنید.

یکی از اشکالات بانک های سنتی، روندهای دست و پا گیر آنهاست. حتی کارهای ساده مانند افتتاح حساب یا گرفتن وام کوچک، نیاز به مدارک و زمان زیادی دارند. همچنین معمولا شما مجبور به مراجعه به یکی از شعبه های بانک مورد نظرتان هستید. شرکت های فین تک می توانند همان خدمات یک بانک سنتی را ارائه دهند اما بدون وجود روندهای دست و پاگیر و زمان بر. شرکت های فین تک در مقایسه با بانک ها بسیار انعطاف پذیرتر و مشتری محورتر هستند. شما نیز می توانید با استفاده از از همین نکته که شرکت شما از یک بانک بهتر است، همزمان با حفظ کاربران قدیمی کاربران جدیدی کسب کنید.

به عنوان مثال Thimble، یک ارائه دهنده خدمات بیمه، دریافت که مردم وس از مدتی از پرداخت های بیمه خود خسته می شوند. بنابراین، آنها به کاربران پیشنهاد کردند به جای اینکه فوراً بیمه را لغو کنند، پرداخت را برای بیمه خود متوقف کنند. آنها همچنین به کاربران اجازه دادند که پس از توقف، حق بیمه را با نرخ قدیمی از سر بگیرند. باز هم، از آنجا که این نام تجاری صاحبان مشاغل کوچک را هدف قرار داده است، برای افرادی که از بیماری کرونا رنج می برند مفید بوده است.

 

۱۰ روش بازاریابی فین تک در ۲۰۲۱ [روش های محبوب + مثال]

 

۳. امکان دسترسی سریع را فراهم کنید.

مدل کسب و کار شرکت های فین تک به سختی و پیچیدگی مدل بانک های سنتی نیست. آنها تمامی خدمات بانکی را بدون هزینه ی اضافی ارائه می دهند و الزامات برای سپرده مستقیم ندارند. با این شرکت های نوپای فین تک، مشتریان می توانند خیلی سریعتر به خدمات مالی دسترسی پیدا کنند. به عنوان مثال، Thimble به کاربران این امکان را می دهد تا پس از اتمام مراحل ثبت نام ۶۰ ثانیه ای، بیمه دریافت کنند. بیشتر کیف پول ها و اپلیکیشن های پرداخت در هند به ویژگی های دسترسی آسان، ثبت نام سریعتر، سپرده آسان و نرخ بهره بالا افتخار می کنند. این ویژگی هایی است که امروزه مشتریان به دنبال آن هستند و بنابراین، شرکت های فین تک باید این USP ها را در پیام های بازاریابی خود برجسته کنند.

 

USP چیست؟ یک نقطه فروش منحصر به فرد موقعیت منحصر به فرد شرکت شما در بازار را مشخص می کند. USP در اصل همان ارزشی است که شما ارائه می دهید و پیشنهادی است که برای رفع مشکلی دارید. یک USP قوی به وضوح یک مزیت خاص را بیان می کند - مزیتی که سایر رقبا ارائه نمی دهند - و این باعث برجسته شدن شما می شود.

 

۴. با کاربران خود همدل باشید.

همدلی یکی از عناصر اصلی است که اکثر شرکت ها هنگام بازاریابی محصولات خود آن را از دست می دهند یا نادیده می گیرند. بانک های سنتی قدمت چند ده ساله دارند. بیشتر بزرگسالان شاهد رشد و پیشرفت این بانک ها همزمان با رشد خود بوده اند. اما الزامات مالی اکنون بسیار متفاوت تر از آن دوران است. اکثر بانک های سنتی و سیاست های آنها پاسخگوی نسل های جدیدتر نیستند. آنها باید وضعیت مالی مشتریان فعلی خود را درک کنند و سپس محصولات خود را بر این اساس بازاریابی کنند. با این حال، سیاستهای سختگیرانه و الزامات نظارتی اغلب اجازه چنین کاری را به آنها نمی دهند.

شرکت های فین تک با انعطاف پذیری بیشتری در عملکرد خود می توانند نیازهای کاربر را بهتر درک کرده و با آن ها سازگار شوند. به عنوان مثال، PerkFianance در حال ایجاد یک راه حل مالی صرفاً برای کارگر ها و نیروهای فنی است. یادگیری ماشینی و روش های مبتنی بر هوش مصنوعی به شرکت های فین تک اجازه می دهد تا وضعیت مالی کاربران خود را درک کنند. با داشتن این اطلاعات، می توانند خدمات خود را مطابق با انتظارات کاربران خود ارائه دهند.

 

۵. یک تجربه ی کاربر عالی ارائه دهید.

تجربه ی کاربری به تعاملات کاربر با برنامه یا وب سایت یک نام تجاری اشاره دارد. تجربه کاربر بخشی از تجربه ی مشتری است که شامل تعاملات فیزیکی و دیجیتالی است. در شرکت های فین تک، فعل و انفعالات فیزیکی تقریباً وجود ندارد. با این حال، یک راه عالی برای فروش محصولات و خدمات، ارائه ی تجربه ی کاربری مناسب است. همچنین، وقتی صحبت از امور مالی می شود، مردم بیشتر از همه به دنبال امنیت هستند. برنامه های فین تک می توانند خود را به عنوان یک پلتفرم امن و آشنا به بازار عرضه کنند که کاربران می توانند به آن اعتماد کنند. برای این منظور، اپلیکیشن ها باید به راحتی در دسترس باشند و دید كلی شرکت نسبت به امور مالی را در اختیار کاربران قرار دهند.

یک تغییر قابل توجه که تقریباً همه سیستم عامل های فین تک پذیرفته اند، یک سیستم KYC کاملاً دیجیتالی است. با استفاده از پیشرفته ترین نرم افزار ها و اتصال به اینترنت که به طور گسترده در دسترس است، اکنون کاربران می توانند کلیه اسناد و مدارک لازم را از طریق اینترنت ارسال کرده و مدارک مورد نیاز را به صورت دیجیتالی امضا کنند.

 

۱۰ روش بازاریابی فین تک در ۲۰۲۱ [روش های محبوب + مثال]

 

۶. تمرکز بر روی تلفن همراه را افزایش دهید.

شرکت های فین تک محصولات خود را در حوزه ی اینترنت و خدمات ابری توسعه داده اند. می توان از طریق یک مرورگر وب به همه خدمات دسترسی پیدا کرد. با این حال، برای موفقیت و همه گیرتر شدن یک محصول، تمرکز اصلی باید بر روی تلفن های همراه باشد. مصرف کنندگان آمریکایی حدود ۵ ساعت در روز را صرف تلفن های همراه می کنند. تلفن های هوشمند ارزان شده اند و اینترنت همراه تقریباً در همه جا در دسترس است. بنابراین، ایجاد وب سایتی که روی تلفن های همراه عالی کار کند باید در اولویت باشد. داشتن یک اپلیکیشن اختصاصی برای تلفن های همراه حتی بهتر است. برنامه ها می توانند با بهره گیری از قابلیت های خاص دستگاه ها، تجربه را بسیار ایمن تر، روان و کاربرپسند کنند.

داشتن یک وب سایت مناسب سازگار با موبایل در بهبود SEO (بهینه سازی موتور جستجو) نیز بسیار موثر است. اما داشتن یک اپلیکیشن برای موفقیت یک خدمات و سرویس اجباری است. برنامه ها و وب سایت های فین تک باید واضح و بدون تبلیغات باشند و باید یک رابط کاربری آشنا ارائه دهند. رابط کاربری قسمت مهمی از تجربه کاربر را تشکیل می دهد، بنابراین نباید آن را نادیده بگیرید.

 

۷. از شبکه های اجتماعی نهایت استفاده را ببرید.

رسانه های اجتماعی نه تنها یک بستر عالی بازاریابی هستند بلکه شبکه ی مناسبی برای پشتیبانی مشتریان و کاربران هستند. تقریباً همه ی کاربران اینترنت در یک یا چند رسانه ی اجتماعی حساب کاربری دارند. رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند تا مخاطبان خود را به طور موثرتری هدف قرار دهید و فعالیت های خود را بهینه کنید. شما می توانید کمپین های بازاریابی خود را برای گروه های مختلف شخصی سازی کنید و مشارکت مشتری را بهبود ببخشید. همچنین شبکه های اجتماعی یک روش عالی برای به اشتراک گذاشتن وبلاگ های موجود، سوالات متداول، فیلم هایی از نحوه تهیه و موارد دیگر هم هستند. این روش نه تنها محصول یا خدمات شما را به بهتر بازار عرضه می کند بلکه نشان می دهد استفاده از آنها تا چه اندازه ساده و بدون زحمت است.

 

۸. محتوایی ارزشمند تولید کنید.

وقتی محصول شما خوب باشد، خودش به بازار عرضه می شود. اما برای تاکید، شما به محتوای ارزشمندی نیاز خواهید داشت. این محتوا شامل پست های وبلاگ، مقاله ها، نسخه های نمایشی محصول و موارد دیگر است. همچنین می توانید از ویدیوها برای جذب مخاطبان استفاده کنید. محتوای مرتبط با محصول نه تنها به شما در پشتیبانی مشتری کمک می کند، بلکه می تواند به عنوان یک روش کمکی در بازاریابی نیز عمل کند. علاوه بر این، ارائه دانش مربوط به امور مالی به کاربران بالقوه به ایجاد اقتدار برند کمک می کند. همچنین باعث موفقیت بیشتر تبلیغات بازاریابی شما نیز خواهد شد.

 

برنامه های ارجاع (Referral programs) در کسب و کارهای اینترنتی به معنای زیرمجموعه می باشد. به این معنا که شما توسط لینک یا آدرسی منحصر به فرد کسانی را به این دسته کسب و کار ها وبسایت ها دعوت می کنید و از فعالیت و درآمد آنها درصدی به شما می رسد.
۱۰ روش بازاریابی فین تک در ۲۰۲۱ [روش های محبوب + مثال]

 

۹. هزینه ای برای تبلیغات کنار بگذارید.

برای بازاریابی یک سرویس مالی، مخاطب هدف را مشخص کنید و بر این اساس روش بازاریابی مناسب طراحی کنید. این کار بسیار موثرتر از خرید تابلوهای بیلبورد یا ثانیه در تلویزیون است. تصور کنید شما در حال تبلیغ یک سرویس مالی دیجیتال هستید، بنابراین جامعه هدفتان باید دارای فناوری بالاتری باشد. از این رو، صرف هزینه برای تبلیغات دیجیتالی کاملاً منطقی است. چندین شبکه ی دیجیتال وجود دارد که شرکت های فین تک می توانند از آنها برای بازاریابی محصولاتشان استفاده کنند. شبکه های اجتماعی یکی از کانال های اصلی می باشند. فراتر از اینها، همچنین می توانند محصولات خود را در فروشگاه های اپلیکیشن (نظیر Play Store، بازار، مایکت و ...) تبلیغ کنند. به عنوان مثال، Wealthsimple جامعه ی بزرگسال را هدف قرار داده و تبلیغات پولی را در فیس بوک اجرا می کند. آنها از برنامه هایی تأثیرگذار استفاده می کنند و وبلاگ های خود را در فیس بوک به اشتراک می گذارند. Coinbase با استفاده از اسکرین شات هایی از محیط اپلیکیشن خود، تبلیغات خود را بصری تر می کند. یک شبکه اجتماعی عالی برای محتوای تصویری اینستاگرام است و می توان در آن بیشترین بازده را برای هر تبلیغ دریافت کرد.

 

۱۰. در برنامه های ارجاع و تأثیرگذار سرمایه گذاری کنید.

برنامه های ارجاع برای کمک به مردم در شروع کار با خدمات فین تک ضروری بوده است. در هند، Google Pay، به مردم در ازای انجام اولین تراکنش بازپرداختی ارائه می کرد. اکثر کاربران حداقل مبلغی را به حساب دوست خود واریز می کردند و آن را از آنها پس می گرفتند تا بازپرداخت را دریافت کنند. این پیشنهاد به کاربران انگیزه می داد تا با برنامه آشنا شوند و از آن بیشتر استفاده کنند. بسیاری از خدمات کیف پول دیجیتال نیز برنامه های تشویقی مشابهی ارائه می دهند. بازاریابی اینفلوئنسر نیز راهی برای تبلیغ محصولات فین تک است. با این حال، شرکت باید بتواند میزان دسترسی و ارتباط برنامه را پیگیری کند.

 

نتیجه گیری

روش های بازاریابی برای محصولات یا خدمات فین تک نیاز به درک عمیق از وضعیت مالی مخاطبان هدف دارد. به تازگی فرصت های جدیدی برای شرکت های فین تک پدید آمده است و آنها می توانند نقش مهمی در پر کردن شکاف های موجود در سیستم سنتی بانکی داشته باشند. در حالی که کمپین های تبلیغاتی و برنامه های ارجاع راهی عالی برای گسترش دامنه فعالیت آنها هستند، همسان سازی محصولات و خدمات آنها با نیازهای کاربر موثرترین شکل بازاریابی است.

 

۱۰ روش بازاریابی فین تک در ۲۰۲۱ [روش های محبوب + مثال]

 

سوالات متداول

 

  • چگونه می توان فین تک را تبلیغ کرد؟

تبلیغ محصولات و خدمات فین تک به یک رویکرد استراتژیک و درک عمیق از وضعیت مالی و نیازهای جامعه ی هدف نیاز دارد.

 

  • محصولات فین تک چیست؟

به طور کلی ، محصولات فین تک شامل خدمات مالی ارائه شده از طریق اینترنت اپلیکیشن های تلفن همراه و نرم افزار هایی مبتنی بر خدمات ابری هستند.

 

  • انواع مختلف فین تک چیست؟

مشهورترین مدل های تجاری فین تک امتیاز دهی اعتبار جایگزین، پذیره نویسی بیمه جایگزین، مدیریت دارایی و فناوری دارایی، کیف پول های دیجیتال، وام های کوچک و وام های P2P است.

در مطالب آیدی پی :

۳۱ آمار از پرداخت با تلفن همراه در ۲۰۲۱
مطلب قبلی:

۳۱ آمار از پرداخت با تلفن همراه در ۲۰۲۱

زمان مطالعه: ۶ دقیقه
۷ نکته برای جلب وفاداری مشتریان
مطلب بعدی:

۷ نکته برای جلب وفاداری مشتریان

زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.