۱۲ ایده‌‌ی اپلیکیشن فین تک برای استارت آپ ها

۱۲ ایده‌‌ی اپلیکیشن فین تک برای استارت آپ ها

اگر به دنبال یافتن راهی مطمئن برای ورود به عرصه ی فین تک هستید پاسخ سوالات خود را در این مطلب پیدا خواهید کرد.

با ورود تکنولوژی به عرصه ي بانکداری و مالی شاهد تغییر بنیادین این صنایع بوده ایم. فین تک (یا همان ادغام امور مالی و فناوری) علاوه بر راحت تر کردن این سیستم، سبب افزایش امنیت، سرعت و سودآوری آن نیز شده است. مجموعه‌ی فین تک فرصت های جدیدی را ارائه داده است. به نیازهای مخاطبان روزمره نیز بها می دهد و حتی تأثیر قابل توجهی بر سایر بیزنس ها می گذارد.

با همه این مزایا و فرصت ها، پیش بینی می شود که بازار جهانی فین تک رشد چشمگیری داشته باشد و تا سال ۲۰۲۲ به ارزشی حدود ۳۰۹/۹۸ میلیارد دلار رسیده باشد.

 

۱۲ ایده‌‌ی اپلیکیشن فین تک برای استارت آپ ها

 

این نمودار نشان از این دارد که اقتصاد جهانی به سمت فین تک حرکت می کند. همین موضوع سبب جلب کارآفرینان مختلف و سرمایه گذاران سنتی نیز شده است تا بخواهند بخشی از این فضا باشند.

اگر شما یک کارآفرین یا فردی مشتاق به فعالیت در این فضای در حال پیشرفت هستید اما در مورد اینکه چه ایده هایی از فین تک بر این فضا حکمرانی می کنند بی خبرید، با خواندن این مطلب از سایت آیدی پی پاسخ بسیاری از سوالات خود را خواهید گرفت. ما در این مطلب می خواهیم ۱۲ فرصت مختلف در زمینه ی فین تک را با یکدیگر بررسی کنیم.

 

مرتبط بخوانید: فین تک چیست؟

 

۱۲ زمینه سودآور توسعه فین تک برای راه اندازی کسب و کار

 

۱۲ ایده‌‌ی اپلیکیشن فین تک برای استارت آپ ها

 

۱. بانکداری دیجیتال

مهمترین ایده اپلیکیشن فین تک که می توانید روی آن سرمایه گذاری کنید، بانکداری دیجیتال است.

در چند سال اخیر شاهد تغییرات چشم گیری در نحوه تعامل مردم با بانک و استفاده از خدمات بانکی بودیم. کاربران دیگر نیازی به مراجعه حضوری به بانک ها یا خودپردازها برای انتقال پول و سایر امور مالی ندارند. در عوض از مزایای مختلف بانکداری دیجیتال مانند سهولت انجام معاملات، سرمایه گذاری، افتتاح حساب های جاری و سپرده، مسدود کردن کارت، انتقال وجه و موارد دیگر با چند کلیک ساده در کامپیوترها یا موبایل های خود بهره مند می شوند.

با در نظر گرفتن این امکانات، مفهوم سرمایه گذاری در اپلیکیش های بانکداری دیجیتال طرفداران زیادی در بازار پیدا کرده است.

کاربران اپلیکیشن های بانکداری دیجیتال در سال ۲۰۱۱ تنها ۹٪ از کاربران آنلاین را شامل می شدند اما فقط در مدت ۶ سال این عدد به ۶۹٪ افزایش پیدا کرد. و جالب این که این تنها آغازی برای این مسیر است. عوامل مختلفی مانند ویروس کرونا نقش مهمی در رشد و پرطرفدارتر شدن بانکداری دیجیتال داشته اند.

 

۲. پرداخت P2P

با مشاهده ی رشد روز افزون بازار پرداخت P2P، دانستن چگونگی ایجاد یک برنامه پرداخت P2P نیز ایده خوبی است.

روش پرداخت P2P در بازار ارز دیجیتال بسیار پر طرفدار است. پرداخت P2P یا همتا به همتا در زمینه ی ارز دیجیتال بدین معناست که دو نفر برای خرید یا فروش ارز دیجیتال مستقیماً با یکدیگر در تعامل باشند. در این نوع مبادله، خریداران و فروشندگان در یک وب سایت (که به عنوان صرافی P2P، بازار P2P یا یک پلتفرم P2P نیز شناخته می شود) ثبت نام می کنند و مبادلات خود را در آن جا انجام می دهند.

برنامه های پرداخت P2P تسهیلاتی بی نظیر برای انتقال سریع پول بین کاربران را ارائه می دهند. از مزیت های آن ها عدم نیاز به واسطه قرار گرفتن اشخاص ثالث و عدم پرداخت هزینه کمیسیون برای انجام هرگونه معامله می باشد.

 

۳. برنامه مدیریت مالی شخصی

برنامه مدیریت مالی شخصی یکی از بهترین ایده ها برای توسعه یک اپلیکیشن مالی است که برای حضور موثر در بازار فین تک بسیار کارآمد است.

تمایل کاربران به آگاهی کامل از امور مالی و حساب هایشان سبب محبوبیت این قبیل اپلیکیشن ها در بازار فین تک و جذب سرمایه گذاران و استارت آپ ها به توسعه و ارائه چنین برنامه هایی شده است.

این اپلیکیشن ها به کاربران خود کمک می کنند که درک بهتری از هزینه ها، درآمد ها و پس انداز های خود داشته باشند و آنها را طبقه بندی کنند تا بتوانند برنامه ای موثر و کارآمد برای امور مالی و دارایی های خود داشته باشند.

از بهترین مزیت های این اپلیکیشن ها این است که اطلاعات مورد نیاز کاربران را به صورت قالبی جذاب و بصری به نمایش می گذارند تا بررسی آن ها آسانتر باشد.

 

۴. نرم افزار ربات مشاور

نرم افزار ربات مشاور یکی دیگر از بخش های فین تک است که ارزش سرمایه گذاری را دارد.

این نرم افزار ها بر اساس سیستم هوش مصنوعی و داده های کاربران در مدتی معین، بهترین برنامه های مالی شخصی و مشاوره های مالی آینده نگرانه را با کمترین هزینه ارائه می دهند. از مزایای این نرم افزارها واقع گرایانه بودن آن ها و سهولت امور بدون دخالت انسان ها است.

بر اساس گزارش Business Insider Intelligence، بودجه ی مدیریت شده توسط این نرم افزار ها در سال جاری در حدود ۱ تریلیون دلار است و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۲ چیزی حدود ۴/۶ تریلیون دلار باشد.

طبق پیش بینی ها و پتانسیل های این ایده، انتخاب آن به عنوان روشی برای حضور در بازار فین تک و موفقیت در این عرصه پیشنهاد می شود.

 

۵. اپلیکیشن اعطای وام

ایجاد یک برنامه مالی برای وام های P2P نیز یکی از ایده های خوب ساخت اپلیکیشن است که در بازار فین تک بسیار کاربردی است.

اپلیکیشن اعطای وام به عنوان بازاری عمل می کند که وام دهندگان و وام گیرندگان می توانند بدون استفاده از خدمات هیچ موسسه مالی، به نیازهای یکدیگر پاسخ دهند. از یک طرف، این اپلیکیشن ها به وام گیرندگان این فرصت را می دهند تا حداکثر نرخ وامی را که می توانند مدیریت کنند تعیین کنند. از طرفی دیگر، به وام دهندگان اجازه می دهند با یکدیگر تعامل کنند تا وامی با کمترین نرخ بهره ارائه دهند و از این طریق مشتری یا وام گیرنده بیشتری دریافت کنند.

 

مرتبط بخوانید: ۳ روش استارت آپ های فین تک برای تغییر فضای وام دهی آنلاین

 

۶. اپلیکیشن RegTech

اپلیکیشن های RegTech در دسته بهترین ایده های برنامه موبایل برای استارت آپ های فین تک قرار می گیرند.

RegTech به طور کلی شامل هر فناوری یا نرم افزاری می باشد که برای رفع چالش های فرآیند های نظارتی ایجاد شده و به شرکت ها کمک می کند تا الزامات نظارتی را درک کرده و آن ها را رعایت کنند. عملکردهای اصلی RegTech شامل نظارت و تنظیم گزارش است.

این روش به شرکت های مالی کمک می کند تا از تمام استانداردهای محلی و جهانی پیروی کنند و به سازمان ها در دیجیتال سازی بخش عمده ای از فرآیندهای خود از جمله تأیید هویت مشتری، جمع آوری گزارش ها، ارسال گزارش ها، نظارت و گزارش معاملات و غیره کمک می کنند.

اپلیکیشن های RegTech در میان بهترین روش های فین تک در سال ۲۰۲۰ قرار دارند و انتظار می رود تا پایان سال جاری بازارشان به ارزش ۵۳ میلیارد دلار برسد.

 

۱۲ ایده‌‌ی اپلیکیشن فین تک برای استارت آپ ها

 

مرتبط بخوانید: رگ تک چیست؟

 

۷. اپلیکیشن سرمایه گذاری و تجارت

توسعه اپلیکیشن های سرمایه گذاری و تجارت یکی دیگر از راه هایی است که در بازار فین تک بسیار پرطرفدار است.

این روز ها کاربران توجه بیشتری به برنامه هایی نشان می دهند که دانش جامعی در رابطه با سهام ها، ارز های دیجیتال و غیر دیجیتال، نرخ های بهره و غیره را در اختیارشان می گذارند. آنان بیشتر به اپلیکیشن هایی علاقمند هستند که تمرکز اصلیشان بر روی برنامه های کاربردی است، داده های سرمایه گذاری و تجارت را از منابع مختلف جمع آوری می کنند و به کاربران کمک می کنند تا با انجام ارزیابی و بررسی های مناسب تصمیم صحیحی بگیرند.

 

۸. کیف پول دیجیتال

بازار کیف پول های دیجیتال نیز امروزه بسیار داغ است چرا که کاربران را از عذاب حمل پول نقد و کارت های اعتباری رها می کند. این اپلیکیشن ها به کاربران این امکان را می دهند که تنها با چند کلیک ساده پرداخت های خود را انجام دهند و در ازای این پرداخت ها پیشنهادهای ویژه ای از خود اپلیکیشن دریافت می کنند.

پیش بینی شده است که تا سال ۲۰۲۴ ارزش کیف پول دیجیتال به ۷۵۸۱/۹۱ میلیارد دلار خواهد رسید. همین عدد کافی است تا شما را مشتاق به انتخاب این گزینه از میان ایده های مختلف برای ورود به بازار فین تک کند.

 

۱۲ ایده‌‌ی اپلیکیشن فین تک برای استارت آپ ها

 

مرتبط بخوانید: کیف پول چیست؟ چه مزایایی دارد؟

 

۹. اپلیکیشن بلاک چین

با دیدن تاثیر روز افزون بلاک چین در عرصه مالی، انتخاب این فناوری اندازی یک تجارت نیز یک ایده سودآور خواهد بود.

امکانات عمده ی این اپلیکیشن ها شامل موارد زیر است:

  • انجام معاملات با استفاده از ارزهای دیجیتال رمزگذاری شده
  • به عنوان یک سازمان خودمختار غیرمتمرکز (DAO) عمل می کنند، جایی که اعضا طبق قوانین برنامه ریزی شده ای کار می کنند که می گوید اعضای آنها چه کسی می توانند باشند، چه شغل یا فعالیتی مجاز است و چگونه ارز یا دارایی مبادله می شود.

 

مرتبط بخوانید: تکنولوژی بلاک چین چیست؟

 

۱۰. روش Crowdfunding

Crowdfunding یا سرمایه گذاری جمعی نیز به عنوان یکی از موفق ترین ایده های راه اندازی فین تک در حال ظهور است. این روش دیجیتالی یکی از بهترین مدل های تامین بودجه برای کارآفرینان است.

این اپلیکیشن ها از طریق جمع آوری کمک های افراد عادی و سرمایه گذاران میتوانند بودجه ای مناسب را برای کارآفرینان فراهم کنند.

در سال های اخیر این روش دیجیتالی در بازار مورد توجه قرار گرفته است و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ بازار ۲۸/۸ میلیارد دلاری داشته باشد.

 

مرتبط بخوانید: استارت آپ کراد فاندینگ (Crowdfunding) چیست؟

 

۱۱. برنامه Insurtech

بیمه همیشه یک تجارت مشترک با بانکداری در بخش مالی بوده است. این دو در موارد مختلف با یکدیگر هماهنگ عمل کرده اند و اکنون که امور مالی به fintech  تبدیل شده است، بیمه نیز نسخه ارتقا یافته و ادغام شده ای با فناوری با نام Insurtech را ارائه داده است.

این زیر دامنه با در اختیار داشتن آخرین فناوری هایی مانند هوش مصنوعی، بلاک چین و یادگیری اتوماتیک، شرکت های بیمه را قادر می سازد تا با تجزیه و تحلیل انبوهی از داده های کاربران، بررسی روند بازار و درک نیازهای کاربران بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهند.

به همین دلیل پیش بینی می شود بازار جهانی insurtech که در سال ۲۰۱۸ ۱/۵ میلیارد دلار ارزش داشت، با نرخ رشد مرکب سالانه ۴۳٪ میان سال های ۲۰۲۵-۲۰۱۹ رونق گیرد.

 

۱۲. پلتفرم مبادله ارزهای رمزنگاری شده

روش پیشنهادی دیگر، توسعه یک پلتفرم تبادل ارزهای رمزنگاری شده است.

این پلتفرم ها به کاربران این فرصت را می دهند تا با تجارت ارزهای رمزنگاری شده در ازای دارایی های دیگر مانند پول یا سایر ارزهای دیجیتال، به این بازار غیرمتمرکز قدم بگذارند. به عبارتی دیگر کاربران در این پلتفرم ها می توانند ارزهای دیجیتال مد نظر خود را بخرند، بفروشند یا مبادله کنند.

همه ی این تبادلات در فضایی امن، با هزینه ای کم و با سرعتی بالا پردازش و انجام می شوند.

 

تا اینجا انواع ایده های اپلیکیشن های مالی قابل توسعه را با هم بررسی کردیم. اکنون می خواهیم با هم بررسی کنیم که از کجا باید شروع کرد. ما در اینجا چند مرحله مهم را انتخاب کرده ایم تا با دنبال کردن آن ها بتوانید بخشی از آینده عرصه فین تک باشید.

 

مواردی که باید هنگام راه اندازی یک اپلیکیشن فین تک در نظر بگیرید:

 

۱۲ ایده‌‌ی اپلیکیشن فین تک برای استارت آپ ها

 

۱. بازار هدف خود را مشخص کنید

همانطور که قبلاً اشاره شد ، فین تک حوزه بزرگی برای کاوش است. تلاش برای یک باره حاکم شدن بر دنیای مالی می تواند کاری سخت و تقریباً غیرممکن باشد. بنابراین توصیه می شود که یک هدف خاص را از زیر مجموعه های مختلف بازار انتخاب کنید. ایده ها به شرح زیرند:

  • پرداخت و انتقال پول بین المللی
  • موبایل بانک ها
  • مدیریت مالی شخصی
  • Insuretech
  • تجارت و وام دهی
  • ارزهای دیجیتال
  • تجزیه و تحلیل داده ها و تصمیم گیری مالی

پس از تصمیم گیری در مورد بازار هدفتان، تحقیقات لازم را بر روی آن بازار انجام دهید تا بتوانید مخاطبان خاصی را که محصول/خدمات شما هدف قرار خواهد داد تعیین کنید. یعنی بر اساس سن، جنسیت، شغل و مکان زندگی بتوانید جامعه ی هدف خود را تعیین کنید. این بررسی ها به شما کمک می کنند ابتدا استارت آپ فین تک خود را در حوزه های کوچکتر راه اندازی کنید و سپس وارد حوزه های بزرگتر و چالش برانگیز تر شوید.

 

۲. آموختن قوانین و ملزومات

صنعت فین تک و بانک داری دو عرصه ای هستند که نظارت شدیدی بر روی آن ها است. بنابراین پیش از قدم گذاشتن به این عرصه لازم است که با تمام مشخصات و اطلاعات این حوزه ی پیچیده آشنا شوید. این مشخصات و اطلاعات شامل قوانین و مقررات، محدودیت ها و ملزومات است.

 

۳. USP استارت آپتان را پیدا کنید

با توجه به پیشرفت صنعت فین تک و سودآور روز افزونش، تعداد علاقمندان به فعالیت در این حوزه هر روزه بیشتر می شود. با در نظر گرفتن این موضوع، بسیتر مهم است شخصی که مایل به فعالیت در این حوزه است از قدرت ایده ی خود مطمئن باشد و بداند ایده اش از ایده های موجود بهتر است. بدین معنی که ایده ای که شما ارائه می دهید چیزی عام نیست و قرار است عملکردی بهتر از ایده های موجود ارائه دهید. چیزی که بتواند USP بیزنس شما باشد.

USP مجموعه ای از ویژگی هایی است که سبب تمایز و برتری بیزنس شما نسبت به سایر بیزنس های موجود در صنعت شما می شود. به ندرت می‌توانید صنعت یا سرویسی را پیدا کنید که در آن هیچ شرکتی فعالیت نکرده باشد و یا رقیبی در آن صنعت برای شما نباشد. با وجود رقبا مشتریان از شما می‌پرسند "چرا باید از شما خرید کنم؟" پاسخ شما به این سوال همان USP تان است.

از بهترین روش ها برای پیدا کردن USP تان، نظرسنجی از کاربران و بررسی عملکرد رقبا است. این روش ها به شما کمک می کنند تا فاکتور مشترک در بین همه بیزنس های برتر، مدل کسب و کار و درآمد آنها، نقاط ضعف و قوتشان را پیدا کنید و طبق این یافته ها ایده خود را اصلاح کنید و توسعه دهید.

 

مرتبط بخوانید: ظهور فین تک - آنچه که شما باید بدانید و خدمات مالی ارائه شده کنونی

 

۴. افزایش بودجه

برای توسعه ی ایده ی خود شما نیازمند منابع مالی مطمئنی هستید. علاوه بر بودجه ای که خودتان برای بیزنستان در میان گذاشته اید، می توانید از طریق تبلیغات اسپانسرهایی نیز کسب کنید تا به شما در این مسیر کمک کنند.

 

۵. استخدام توسعه دهندگان فین تک مناسب

حتی بهترین ایده نیز بدون داشتن تیم مناسب از توسعه دهندگان اپلیکیشن های مالی، نمی تواند در بازار دوام بیاورد. بنابراین ابده ی خود را تنها محدود به خود نکنید و به دنبال استخدام ک شرکت توسعه دهنده نرم افزار معروف فین تک باشید.

تیمی از متخصصان که در زمینه توسعه برنامه تخصص دارند و تجربه قبلی نیز در زیر دامنه تخصصی شما را دارند می توانند به شما در انتخاب تکنولوژی هاو استراتژي های مناسب کمک کنند.

 

۶. با چالش های تجاری و فنی آشنا شوید

مانند هر استارت آپ دیگر، چالش های مختلفی در ارتباط با ایجاد یک تجارت فین تک وجود دارد. به ویژه در مواردی که با ماهیت تحول پذیر فناوری های دیجیتال مرتبط هستند. برای مثال:

  • امنیت سایبری
  • ادغام هوش مصنوعی و بلاکچین
  • استفاده از داده های گسترده

بنابراین، جمع آوری اطلاعات در مورد این چالش ها و همچنین برقراری ارتباط با شرکت های توسعه دهنده اپلیکیشن های مالی که به عدم رویارویی شما با این چالش ها و همچنین آمادگی شما در صورت موجه شدن با آن ها کمک می کند.

 

۷. MVP را راه اندازی کنید

وسوسه نشوید که از همان شروع یک اپلیکیشن جامع و کامل را تهیه کنید. در عوض ابتدا به بررسی بازخورد مصرف کنندگان و بررسی نقاط ضعف و قوت اپلیکیشنتان از طریق انتشار نسخه MVP بپردازید.

MVP به معنای تولید محصول یا خدمتی است که حداقل ویژگی‌ها و خصوصیات لازم برای ارائه به مشتریان و سرمایه‌گذاران را دارد. در تولید آن خبری از صرف وقت و هزینه بسیار زیاد نیست و محصول صرفا جهت بررسی بازخورد کاربران و تحلیل رفتارهای آن ها ساخته می‌شود.

MVP نه تنها این امتیاز را به شما می دهد که با هزینه ای کمتر و با سرعت بیشتری وارد بازار شوید بلکه به جمع آوری کمک های مالی و جذب اسپانسر نیز کمک می کند.

 

بازار فین تک با سرعتی سرسام آور در حال رشد است. ایده های مختلفی از اپلیکیشن های حوزه فین تک وارد بازار می شوند. با این حال، همه استارت آپ ها از فرصت ها و مزایای توسعه ی یکسانی برخوردار نیستند. فشار برای ارائه بهترین ترکیب از تخصص، خلاقیت، اعتماد، و فناوری این مسیر را سخت تر از حد انتظار می کند.

با این حال، با دنبال کردن مراحل ذکر شده می توانید از ایجاد دردسرهای زیادی در مسیر خود جلوگیری کنید و در کمترین زمان وارد لیست برترین استارت آپ های فین تک شوید. به امید درخشیدنتان در مسیری که انتخاب می کنید!

 

سوالات متداول:

 

۱۲ ایده‌‌ی اپلیکیشن فین تک برای استارت آپ ها

 

پرسش: بهترین زبان های برنامه نویسی برای ساخت یک اپلیکیشن فین تک کدامند؟

پاسخ: Python ، C ++ ، Java ، C #، C و Ruby از بهترین زبان های برنامه نویسی هستند که می توان برای توسعه اپلیکیشن های مالی در نظر گرفت.

 

پرسش: کسب درآمد برنامه های فین تک چگونه است؟

پاسخ: چند استراتژی کسب درآمد در برنامه های فین تک که کارآفرینان بر آن تمرکز کرده اند تبلیغات درون برنامه ای، همکاری های تجاری، فروش اشتراک ها و معرفی API به عنوان یک محصول است.

 

پرسش: چگونه ایده های برنامه fintech را اعتبار سنجی کنیم؟

پاسخ: یکی از ساده ترین و در عین حال موثرترین روش برای اعتبارسنجی ایده های اپلیکیشن فین تک، راه اندازی نسخه MVP است. این نسخه از برنامه، با داشتن حداقل عملکرد ها و ویژگی های ممکن، علاوه بر آماده سازی مخاطبان برای توسعه های آینده، به شما کمک می کند تا رقابت در بازار را آزمایش کنید و همچنین بتوانید در این فاصله سرمایه خود را جمع کنید و بودجه تان را افزایش دهید.

 

در مطالب آیدی پی :

 همه چیز درباره‌ی NFT!
مطلب قبلی:

همه چیز درباره‌ی NFT!

زمان مطالعه: ۹ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.