۴۱ ایده برای استراتژی بازاریابی کسب و کار کوچکتان در ۲۰۲۱

۴۱ ایده برای استراتژی بازاریابی کسب و کار کوچکتان در ۲۰۲۱

در این مطلب از آیدی پی می خواهیم به اساسی ترین استراتژی های بازاریابی برای کسب و کار های کوچک و روش های تبلیغاتشان بپردازیم.

چه اینکه شما در حال راه اندازی یک کسب و کار جدید باشید یا در حال حاضر یک کسب و کار داشته باشید، در هر دو حالت حضور آنلاین قوی برای برند تجاری شما بسیار مهم است.

در حقیقت، مصرف کنندگان در مورد کسب و کارهای نوپا بیش از هر جای دیگر از طریق فضای مجازی یاد می گیرند. در سال ۲۰۱۹، ۷۰ درصد از خریداران مورد بررسی گفتند امکان خرید حضوری و خرید در فروشگاه برای تصمیم گیری برای انتخاب مارک و برند مورد نظر مهم است.

صاحبان کسب و کارهای کوچک که به دنبال سر زبان ها افتادن برند تجاری خود هستند به بازاریابی دیجیتالی نیاز دارند. بازاریابی دیجیتال نه تنها برای تبلیغ محصولات و خدمات شما ضروری است، بلکه بهینه سازی صفحات مجازی شما نیز برای موفقیت کلی کسب و کار شما بسیار مهم است.

برای مشاغل و کسب و کار های محلی، داشتن اطلاعات ضروری و به روز برای جذب مشتریان بالقوه نیز به همان اندازه مهم است.

اگر صاحب کسب و کار کوچکی هستید و تجربه ی کمی در بازاریابی آنلاین دارید، ممکن است همه اینها برای شما عجیب و غیر قابل درک به نظر برسد. نگران نباشید. در ادامه معنای همه این کلمات را بررسی می کنیم و به دلیل اهمیتشان می پردازیم.

در این مطلب از وبلاگ آیدی پی، ما به شما کمک می کنیم تا استراتژی بازاریابی خود را با استفاده از بازاریابی ورودی بسازید و بهینه کنید و شما را برای جذب مشتریان جدید و در نهایت توسعه کسب و کار تان آماده کنیم.

 

بازاریابی مشاغل کوچک

بازاریابی به منظور افزایش آگاهی از برند تجاری و ایجاد روابطی با مشتریان بالقوه است که به فروش منجر می شوند. در یک تجارت کوچک، سر زبان ها افتادن به دلیل دید کمتر و کمبود منابع (مانند بودجه یا زمان) می تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، استراتژی های کلیدی ای وجود دارند که به شما کمک می کنند استراتژی های بازاریابی را برای کسب و کار کوچک خود را به صورت کارآمد تری گسترش دهید.

اگر شما با بودجه ی محدودی دست و پنجه نرم می کنید و با محدودیت های زمانی ناشی از داشتن تیم کوچکتر مواجه هستید، داشتن یک برنامه بازاریابی مناسب برای کسب و کار شما می تواند راهنمای شما را در این مسیر باشد.

 

۴۱ ایده برای استراتژی بازاریابی کسب و کار کوچکتان در ۲۰۲۱

 

استراتژی های بازاریابی مشاغل کوچک

  1. مخاطبان خود را بشناسید
  2. بر ارزش پیشنهادی خود تاکید کنید
  3. روی اهداف و مقاصد منحصر به فرد متمرکز بمانید
  4. از برنامه های کوتاه مدت استفاده کنید
  5. روشی را که نتیجه بخش بوده دو برابر کنید
  6. قدرت مشتریان فعلی را درک کنید
  7. از ابزارهای تبلیغاتی رایگان استفاده کنید
  8. یک وب سایت ایجاد کنید تا بتوانید حضور آنلاین خود را تحکیم کنید
  9. برای جذب مشتری احتمالی برای وب سایت خود، وبلاگ نویسی را در نظر بگیرید
  10. خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید
  11. روی تبلیغات سرمایه گذاری کنید
  12. اطلاعات مشتریان خود را دریافت کنید
  13. از بازاریابی ایمیلی برای تبدیل مخاطبان به مشتری استفاده کنید
  14. روابطتان را با CRM مدیریت کنید
  15. به تبلیغات دهان به دهان تکیه کنید

این استراتژی ها برای ایجاد آگاهی و افزایش درآمد برای کسب و کار شما اساسی هستند.

 

۱. مخاطبان خود را بشناسید

یکی از عمده ترین اشتباهات این است که فکر می کنید "هر کسی" خریدار شما است. ممکن است شرکت های بزرگتر بتوانند به بازارهای گسترده تری مراجعه کنند، اما آن ها می گویند "ثروتمندان مخاطبان هدف ما هستند" مخاطبان هدف جامعه ای محدود از مصرف کنندگان است که شما به عنوان یک کسب و کار کوچک بیشترین تاثیر را بر آن ها خواهید داشت. برای توسعه ی جامعه ی مخاطبان هدف و جلب توجه خریدارانی که در این جامعه قرار می گیرند، باید چالش ها، مشکلات ، محرک ها و اولویت های آن ها را درک کنید.

چه چیزی آن ها را مجبور می کند تا تصمیم به خرید بگیرند؟ از نظر آن ها یک خرید موفق به چه عواملی وابسته است؟ دانستن این موارد به شما کمک می کند تا پیام هایی بسازید که برای فروش محصولات و خدماتتان قانع کننده باشند و بتوانند تاثیری چشمگیر بر روی مخاطبانتان بگذارند.

با فکر کردن و تمرکز بر مشتریان فعلی خود و افرادی که دوست دارید با آن ها کار کنید، شروع کنید. سپس یک پرسونای خریدار ایجاد کنید تا فرایند تاثیر گذاری بر روی مشتریان ایده آل خود را آغاز کنید.

مرتبط بخوانید: ۱۶ نوع مختلف مشتری و نحوه ی برخورد با آن ها

 

۲. بر ارزش پیشنهادی خود تاکید کنید

اگر تفاوتی بین شما و رقبا وجود ندارد، دلیلی وجود ندارد که خریدار مجبور شود با شما کار کند. پیشنهاد ارزشمند شما چیزی است که شما را از رقبایتان در عرصه ی شما متمایز می کند و نظر مشتریان احتمالی شما را به عنوان تصمیم گیرنده ای که تصمیم می گیرید با شما همراه باشد، جلب می کند. چه کاری را بهتر از هر کس دیگری در صنعت انجام می دهید؟ انتقال این مطلب می تواند استدلال قانع کننده ای برای مخاطبان شما باشد که به برند شما جذب شوند.

 

۴۱ ایده برای استراتژی بازاریابی کسب و کار کوچکتان در ۲۰۲۱

 

۳. روی اهداف و مقاصد منحصر به فرد متمرکز بمانید

اگر در حال کاوش در دنیای بازاریابی هستید، ممکن است متوجه شده باشید که هزاران هزار مسیر ممکن وجود دارند که می توانید آن ها را دنبال کنید. وسوسه انگیز است که این کار را یکجا انجام دهید و یک استراتژی پیچیده طراحی کنید به این امید که تمام این مسیر ها را یکجا طی کنید. اما این کار بیشتر از چیزی که فکر می کنید محال است.

در عوض، مشخص کنید که بیشترین تأثیر شما در چه زمینه ای خواهد بود. بزرگترین نقطه ی کور بازاریابی شما که رشد شما را کند یا متوقف می کند کجاست؟ عملکرد استراتژی بازاریابی خود را در اطراف آن حوزه ی کلیدی بازبینی کنید و منابع خود را بر فعالیت ها و روش هایی که به شما در برطرف کردن آن معضل کمک می کنند متمرکز کنید. وقتی پیشرفت بیشتری در جهت این هدف منحصر به فرد داشته اید، می توانید تلاش های خود را گسترش داده و اهداف بعدی به نوبت تمرکز کنید.

 

۴. از برنامه های کوتاه مدت استفاده کنید

یک نقطه ی آغاز را انتخاب کنید و با قدم های کوچک پیش روید. همانطور که پیش می روید بر روی نرخ بازگشت سرمایه ی خود تمرکز و آن را ارزیابی کنید. این امر سبب می شود که راحت تر مسیر درست و مناسب خود را پیدا کنید و شاهد جریان نقدی بیشتری در کسب و کار خود باشید و بتوانید استراتژی های بلندمدت تری را به تدریج برای کسب و کار خود طراحی و اجرا کنید.

برنامه هایی که اجرای آن ها زمان می برد (مانند SEO) برای قدم های اولیه ی شما مناسب نیستند زیرا در چنین برنامه هایی شما قادر نخواهید بود که بازده مطلوب خود را در بازه ی زمانی کم مشاهده و درک کنید. اگر منابع لازم و کافی برای شروع از آن جا را دارید عالی است اما تمامی تمرکز و منابع خود را وقف همان یک مورد نکنید.

در نظر داشته باشید که هزینه کردن مبلغی برای تبلیغات نیز یک روش خوب است چرا که نرخ بازگشت سرمایه در آن بالا است و با سرعت خوبی نیز نتیجه بخش خواهد بود.

 

۵. روشی را که نتیجه بخش بوده دو برابر کنید

هنگامی که برنامه های خود را اجرا کردید و مواردی را آزمایش کردید، به داده های به دست آمده توجه کنید. این داده می توانند اطلاعات خوبی از روش هایی که بهترین نتیجه بخشی را داشته اند به شما دهند. همانطور که این روش ها را ارزیابی می کنید، بهتر است تمرکز بیشتری بر روی روش هایی که بسیار مطلوب واقع شدند بگذارید.

 

۶. قدرت مشتریان فعلی را درک کنید

در مطالعه ای که در سال ۱۹۹۰ توسط شرکتBain  و HBR انجام شد، مشخص شد که جذب یک مشتری جدید به طور متوسط ​​پنج برابر بیشتر از حفظ مشتری قبلی هزینه دارد. این بدان معناست که پس از اینکه مشتری محصول یا خدمات شما را خریداری نمود، بازاریابی را متوقف نکنید.

فرصت های خود را برای خرید مکرر، فروش ها و حراج های ویژه مشخص کنید. از آنجا که مشتریان فعلی شما قبلاً از برند تجاری شما خرید کرده اند، شما را از قبل می شناسند، دوست دارند و به شما اعتماد دارند. اگر تجربه ی خوبی به آن ها ارائه کرده باشید، به مشتریانتان دلیلی داده اید که در صورت نیاز دوباره به برند شما مراجعه کنند.

حتی اگر کسب و کار شما به گونه ای است که خرید دیگری را برای مشتریان به دنبال نمی آورد (مثلا نوعی محصول است که افراد در طول زندگی معمولا یک بار خریداری می کنند) باز هم از مشتریان خود دست نکشید. بازاریابی دهان به دهان یک ابزار تبلیغاتی بسیار قدرتمند و رایگان به شمار می رود.

 

۴۱ ایده برای استراتژی بازاریابی کسب و کار کوچکتان در ۲۰۲۱

 

۷. از ابزارهای تبلیغاتی رایگان استفاده کنید

در مورد ابزارهای تبلیغاتی رایگان، توجه به این نکته ضروری است که از آنجا که به یک هدف و دامنه محدود متعهد شده اید، نیازی به تلنبار کردن ابزار های تبلیغاتی نیست. در صورت امکان از ابزارهای تبلیغاتی رایگان استفاده کنید و تنها در صورتی به راه های تبلیغاتی هزینه بر روی بیاورید که مطمئن باشید یک رشد چشمگیر برای شما به ارمغان می آورند.

 

۸. یک وب سایت ایجاد کنید تا بتوانید حضور آنلاین خود را تحکیم کنید

داشتن یک وب سایت با ظاهر حرفه ای یکی از مهمترین دارایی هایی است که برای کسب و کار کوچک خود می توانید ایجاد کنید. وب سایت شما جایی است که در آن به مشتریان خود نشان می دهید چه کسی هستید، چه چیزی ارائه می دهید، کجا هستید و چگونه یک مشتری بالقوه می تواند با شما ارتباط برقرار کند.

این راهی است که شما همیشه مالک آن خواهید بود (برخلاف سایر سیستم عامل ها که ممکن است الگوریتم ها و کاربری ها را تغییر دهند یا از مد افتاده و بلا استفاده شوند). همچنین می توانید با پذیرفتن تبلیغ از سایت ها و برند های مختلف یک منبع در آمد تازه هم کسب کنید.

وب سایت شما فقط یک بروشور ساده نیست. شما می توانید با درک نحوه ی تبدیل مخاطب به فروشنده وب سایت خود را تبدیل به یک فروشنده ای کنید که شبانه روزی در حال کار است.

 

۹. برای جذب مشتری احتمالی برای وب سایت خود، وبلاگ نویسی را در نظر بگیرید

وبلاگ نویسی راهی عالی برای ایجاد ترافیک ارگانیک است. به ویژه این ترافیک از افرادی ناشی می شود که هنوز تصمیم جدی خود را برای خرید نگرفته اند. علاوه بر این می تواند سبب بالا رفتن اعتبار شما در فضای مجازی هم شود.

برای راه اندازی وبلاگ، می توانید از یک ابزار ساخت وب سایت ارزان یا رایگان و قالب های آن ابزار برای ایجاد وب سایت خود استفاده کنید. حتی اگر فقط یک بار در هفته هم محتوایی را نشر دهید، سبب بالا رفتن احتمال دیده شدن وب سایت شما در فضای مجازی می شود و به مشتریان بالقوه ی شما دلیلی برای اعتماد به برند شما و خرید از آن می دهد.

هنگامی که شروع به نوشتن می کنید، می توانید یک دعوت به عمل به پست های خود اضافه کنید تا بازدیدکنندگان در وبلاگ شما مشترک شوند و ایمیل دریافت کنند. این یک راه عالی برای شروع مسیر تبدیل مخاطب به مشتری و ارائه ی راهی به مشتریان بالقوه برای دریافت اطلاعات است تا بتوانند راحت تر تصمیم به خرید بگیرند.

 

۱۰. خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید

ممکن است به نظر برسد که رسانه های اجتماعی فقط یک بستر سرگرم کننده برای معاشرت و ارتباط مردم است، اما در واقع یک ابزار تجاری قدرتمند است. رسانه های اجتماعی می توانند به شما در افزایش قدرت دامنه، بهبود رتبه ی وب سایتتان در موتورهای جستجو و تعامل با مشتریان احتمالی کمک کنند. آیا نمی خواهید در جایی که مشتریان بالقوه شما وقت خود را می گذرانند دیده شوید؟

 

۱۱. روی تبلیغات سرمایه گذاری کنید

ایجاد ترافیک ارگانیک مدتی طول می کشد و شما به عنوان یک کسب و کار کوچک می خواهید در برنامه ها و استراتژی های کوتاه مدت سرمایه گذاری کنید. یکی از بهترین راه ها برای جذب ترافیک ارگانیک برای وب سایتتان و جذب بازدید کننده برای صفحات رسانه های اجتماعی تان، تبلیغات است.

برای این منظور می توانید تبلیغات در رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید. افراد در رسانه های اجتماعی قصد خرید کمتری دارند، اما با تبلیغات بسیار هدفمند و تاثیرگذار، می توانید توجه مخاطبان خود را جلب کنید.

 

۴۱ ایده برای استراتژی بازاریابی کسب و کار کوچکتان در ۲۰۲۱

 

۱۲. اطلاعات مشتریان خود را دریافت کنید

تا این جا ما درمورد اهمیت ترافیک وب سایت صحب کردیم اما چیزی راجع به نقشش در افزایش درآمد یک کسب و کار نگفتیم. برای کسب و کارهایی که وب سایت دارند، ارسال ایمیل های خبری بسیار نتیجه بخش می تواند باشد. حتما ابزاری برای وب سایت خود طراحی کنید تا ایمیل مخاطبینی را که از سایت بازدید می کنند با میل خودشان ثبت کند و آن ها را جزو خبرنامه ی خود کنید. در نتیجه در این روش بازاریابی هر چه ترافیک بازدید وب سایتتان بیشتر باشد افراد بیشتری عضو خبرنامه ی شما خواهند شد.

می توانید با ایمیل هایی که برای مشتریان ارسال می کنید توجه آن ها را به محصولات جدید و پر فروش خود جلب کنید یا آن ها را از تخفیف ها و حراج های خود مطلع کنید.

مرتبط بخوانید: چگونه رابطه ای سازنده با مشتری ها داشته باشیم؟

 

۱۳. از بازاریابی ایمیلی برای تبدیل مخاطبان به مشتری استفاده کنید

فقط به این دلیل که شما ترافیک وب سایت را به مشتری تبدیل کرده اید به این معنی نیست که هنوز آن مشتریان آماده ی خرید هستند. مهم است که جایگاه خود را در ذهن مشتری ثبت کنید و آن ها را به تصمیم نهایی خرید نزدیک کنید.

بازاریابی ایمیلی بخش مهمی از ابزار بازاریابی شما است. در حقیقت، ۷۳ درصد از جوانان ترجیح می دهند ارتباطات کسب و کارها با آن ها از طریق ایمیل انجام شود.

این استراتژی راهی آسان، رایگان و نتیجه بخش برای برقراری ارتباط با مشتریان جدید و قدیمی است.

هنگامی که یک ابزار بازاریابی ایمیلی در اختیار دارید (که بسیاری از آن ها ارزان یا حتی رایگان هستند)، می توانید با ارسال خبرنامه ها و پست های مختلف بازخورد مخاطبان خود را بسنجید و بهترین روش را برای استراتژی بازاریابی خود برگزینید. ما می دانیم که صاحبان کسب و کار های کوچک آنقدر وقت ندارند و این روش می تواند تا حدودی وقت گیر باشد اما با استفاده از برنامه ها و ابزارهایی که مختص به همین کار هستند می توانید این روند را بسیار برای خود آسان تر کنید.

 

۱۴. روابطتان را با CRM مدیریت کنید

روش بازاریابی ایمیلی زمانی که شما ایمیل های شخصی و هدفمند ارسال کنید، بهتر عمل می کند. این کار با پایگاه داده مشتری یا سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) آغاز می شود.

CRM شما اطلاعات مربوط به مخاطبان، مشتریان احتمالی و مشتریان موجود شما را ذخیره می کند تا بتوانید تعاملات مشتریان را پیگیری کرده و فرصت های فروش را به طور موثرتری شناسایی و ارزیابی کنید.

 

۱۵. به تبلیغات دهان به دهان تکیه کنید

همانطور که کمی پیش هم به آن اشاره کردیم، لذت بردن مشتریان از خرید از برند شما می تواند تأثیر زیادی بر روی تجارت شما داشته باشد. در درجه ی اول این تجربه ی خوب در خریدهای مکرر و تبلیغات دهان به دهان بسیار موثر خواهد بود. اگر تجربه فوق العاده ای را به مشتریان خود ارائه دهید، مشتریان شما تمایل بیشتری خواهند داشت که نظرات خود را بنویسند، توصیفاتی از کسب و کار شما ارائه دهند و به دوستان خود در مورد شما بگویند.

به همین دلیل بهتر است که میزان رضایت مشتریان خود را سنجیده و آن ها را به معرفی کسب و کار خود به اطرافیانشان ترغیب کنید.

 

۴۱ ایده برای استراتژی بازاریابی کسب و کار کوچکتان در ۲۰۲۱

 

نکات بازاریابی برای مشاغل کوچک

  1. هویت برند خود را تعیین کنید
  2. پرسونای خریدار خود را مشخص کنید
  3. طراحی لوگو و سایر موارد مرتبط با برند تجاری تان
  4. وب سایت خود را با یک قالب CMS بسازید
  5. وب سایت خود را با ابزارهای تجزیه و تحلیل پیگیری کنید
  6. از طراحان متخصص برای طراحی وب سایت خود کمک بگیرید
  7. رتبه بندی گوگل خود را با SEO افزایش دهید
  8. برای تعیین کلمات کلیدی تحقیق کنید
  9. وب سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید
  10. پست های وبلاگ بهینه بنویسید
  11. از محتواهای تصویری نظیر عکس و فیلم استفاده کنید
  12. یک فریلنسر برای تولید محتوا استخدام کنید
  13. راه اندازی صفحات تجاری در رسانه های اجتماعی نظیر اینستاگرام
  14. برای رسانه های اجتماعی خود استراتژی داشته باشید
  15. از رسانه های اجتماعی برای خدمات به مشتریان استفاده کنید
  16. صفحه ی ورودی جالبی برای وب سایتتان بسازید
  17. یک استراتژی بازاریابی ایمیلی برنامه ریزی کنید
  18. کوپن هایی را در خبرنامه ها یا صفحات ورودی ارائه دهید
  19. راه های ارتباطی خود را در وب سایت خود به اشتراک بگذارید
  20. یک وبینار رایگان ارائه دهید
  21. در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید
  22. اینفلوئنسر مارکتینگ را امتحان کنید
  23. بازاریابی مشترک را امتحان کنید
  24. استراتژی “رفتن به بازار” را ترسیم کنید
  25. مشتریان خوشحال را تشویق کنید تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند
  26. استراتژی های مختلف بازاریابی را امتحان کنید

 

۱. هویت برند خود را تعیین کنید

داشتن یک نام تجاری ثابت باعث می شود کسب و کار شما حرفه ای تر به نظر برسد و به شما در جذب مشتریان جدید کمک می کند. بر اساس مطالعه ای در سال ۲۰۲۰، تقریباً از هر ۱۰ نفر ۹ نفر به برندی وفادار هستند و تقریباً ۲۵ درصد از آن ها در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ به برند خود وفادارتر شده اند.

جف بزوس، بنیانگذار آمازون، نام تجاری یک شرکت را "آنچه دیگران در مورد شما می گویند وقتی شما در مکان حضور ندارید" توصیف کرده است. به عبارت دیگر، نام تجاری شما افکار و احساساتی است که افراد هنگام شنیدن نام شرکت شما دارند. برند تجاری شما ترکیبی از نام تجاری، لوگو، تم و طراحی های شما چه در فضای مجازی و چه در دنیای واقعی است.

 

۲. پرسونای خریدار خود را مشخص کنید

وقتی تصور می کنید که مشتری در حال جستجو برای محصول یا خدمات شما است، آن ها چگونه هستند؟ چالش های آن ها چیست؟ شغل آن ها چیست؟ ایجاد یک پرسونای خریدار که داستان مشتری ایده آل شما را بیان کند می تواند به شما در ایجاد وب سایتی که برای آن ها به بهترین نحو بهینه شده است کمک کند.

با کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتری مورد نظر خود از طریق ایجاد پرسونای خریدار، می توانید بهتر بفهمید که آن ها چه چیزهایی را جستجو می کنند تا بتوانید آن شرایط را در وب سایت خود با موفقیت ایجاد کنید.

 

۴۱ ایده برای استراتژی بازاریابی کسب و کار کوچکتان در ۲۰۲۱

 

۳. طراحی لوگو و سایر موارد مرتبط با برند تجاری تان

برای شروع جریان نوآوری ها و خلاقیت های خود، رنگ بندی و تم مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما می توانید طیف های مختلفی از یک رنگ یا پالتی از رنگ های مکمل و مختلف را انتخاب کنید.

برای ایجاد لوگو، توصیه می کنیم که از یک گرافیست و طراح لوگو کمک بگیرید. گزینه های رایگان و کم هزینه تری نیز برای طراحی لوگو به صورت آنلاین وجود دارند، اگرچه استفاده از یک گرافیست و طراح حرفه ای می تواند محصولی با کیفیت بالاتر به شما ارائه دهد و یک تم کلی برای لوگو و موارد دیگر مرتبط با برندتان را برایتان به ارمغان آورد.

 

۴. وب سایت خود را با یک قالب CMS بسازید

اگر شما یک صاحب کسب و کار کوچک هستید و به دنبال ثبت کردن کسب و کارتان در فضای مجازی هم هستید، احتمالا می خواهید وب سایت خود را بسازید. CMS (سیستم مدیریت محتوا) این فرآین را برایتان ساده تر می کند.

اکثر CMS ها قالب های قابل تنظیم برای سایت شما ارائه می دهند که می توانید آن ها را به صورت رایگان یا با هزینه ای اندک دریافت کنید. الگوهای  CMSبرای سطوح مختلف مهارت وجود دارند؛ از مبتدی گرفته تا پیشرفته.

پس از ایجاد وب سایت خود، اکثر سیستم عامل های CMS افزونه هایی را برای کمک به شما در بهینه سازی محتوای خود برای جستجو ارائه می دهند (به دنبال افزونه های SEO باشید). این امر به شما کمک می کند رتبه ی بهتری در گوگل کسب کنید (که در ادامه بیشتر به این مورد خواهیم پرداخت).

 

۵. وب سایت خود را با ابزارهای تجزیه و تحلیل پیگیری کنید

اگر قبلاً هیچ وب سایتی ایجاد نکرده اید و از نظر تکنیکی کاملاً آشنا با این محیط نیستید، انواع ابزارها و خدمات رایگان وجود دارند که به شما کمک می کنند تا با خیالی آسوده در این مسیر قدم بگذارید. هنگام ایجاد وب سایت خود، مطمئن شوید که از Google Analytics (یک ابزار آنالیز رایگان) یا هر ابزار آنالیز دیگری که می شناسید کمک بگیرید تا بتوانید به راحتی افرادی را که از سایت شما بازدید می کنند پیگیری کنید.

 

۶. از طراحان متخصص برای طراحی وب سایت خود کمک بگیرید

اگر شما در زمینه ی فنی آنقدرها حرفه ای نیستید و می خواهید یک وب سایت برای کسب و کار کوچک خود راه اندازی کنید، می توانید از یک طراح وب سایت یا یک بازاریاب دیجیتال که در زمینه طراحی وب تخصص دارد استفاده کنید. همچنین این یک گزینه عالی برای مشاغلی است که از قبل وب سایت دارند اما در زمینه ی SEO نیاز به بهبود و به روز رسانی دارند تا بتوانند رتبه ی بهتری در گوگل داشته باشند.

 

۴۱ ایده برای استراتژی بازاریابی کسب و کار کوچکتان در ۲۰۲۱

 

۷. رتبه بندی گوگل خود را با SEO افزایش دهید

اگر در حال حاضر صاحب یک کسب و کار هستید، آیا تا به حال خود یا محصول/خدمات خود را به صورت آنلاین جستجو کرده اید؟ اگر چنین است، آیا با خود فکر کرده اید که "چرا وب سایت من در گوگل نمایش داده نمی شود؟" یا احتمالاً فکر کرده اید که "رتبه بندی گوگل چگونه است؟" و "چگونه می توانم رتبه خود را در نتایج جست و جوی گوگل ارتقا دهم؟"

عوامل زیادی وجود دارد که چرا یک سایت یا صفحه ی خاص جزو اولین نتایج صفحه ی نتایج موتور جستجوی گوگل (یا موتور جستجو های دیگر) ظاهر می شود. برخی از عوامل مهم که در رتبه بندی گوگل نقش دارند شامل داشتن کلمات کلیدی مرتبط (و نحوه ی استفاده ی آن)، طول محتوای شما، داشتن محتوایی با کیفیت بالا، سرعت بارگذاری صفحه ی شما، دفعات ارسال محتوا و موارد دیگر است.

گوگل اساساً سعی می کند بهترین محتوا را برای ارائه به شخص جستجوگر پیدا کند. به عنوان مثال، اگر من در جستجوی بهترین باشگاه در تهران هستم، پیدا کردن یک صفحه از یک باشگاه که تعطیل است و در اصفهان واقع شده است برای من مفید نخواهد بود. بنابراین چیزی که برای من مفید خواهد بود این است که باشگاهی را در منطقه ی خود با بازخورد عالی از کاربران و با اطلاعات تماسی به روز و واضح بیابم. گوگل همیشه می خواهد مرتبط ترین و باکیفیت ترین محتوا را برای کاربر خود نمایش دهد.

برای اینکه جزو رتبه های اول در صفحه ی نتایج جست و جوی گوگل قرار گیرید، می توانید از ابزار SEO یا بهینه سازی موتورهای جستجو استفاده کنید.

 

SEO ابزاری است که به وب سایت شما کمک می کند رتبه ی بالاتری در صفحات نتایج موتورهای جستجو داشته باشد.

 

در نتیجه به کارگیری ابزار SEO باعث می شود وب سایت شما برای افرادی که به دنبال راه حل هایی هستند که نام تجاری، محصول یا خدمات شما می تواند از طریق موتورهای جستجو ارائه دهد، بیشتر دیده شود. به عبارت دیگر، SEO مفهوم اساسی ساختار وب سایت و پست های وبلاگ شما است تا به بهترین شکل جزو نتایج برتر موتور های جست و جو قرار گیرید.

استراتژی سئو معمولاً شامل چند مورد است. این موراد شامل تعیین پرسونای خریدار، تعیین کلمات کلیدی و رعایت موارد SEO در صفحه است. این سه حوزه می توانند به شما در درک نحوه ی جستجوی آنلاین مخاطبان هدفتان کمک کنند تا توسط افراد مناسب کشف شوید.

 

۸. برای تعیین کلمات کلیدی تحقیق کنید

تعیین کلمه ی کلیدی ادامه ی گام تعیین پرسونای خریدار است. می توانید از پرسونا های خریداری که ایجاد کرده اید برای تعیین بهترین کلمات کلیدی برای برند تجاری خود استفاده کنید، بدین صورت که با تعیین یک پرسونای خریدار دقیق و کاربردی، می توانید درک کنید که مخاطبان شما بیشتر به دنبال چه محتوا ها و مواردی هستند. این موضوع به شما در تعیین کلمات کلیدی محتواهایتان کمک شایانی خواهد کرد.

سپس با تعیین کلمه ی کلیدی می توانید ملزومات SEO و بهینه سازی را در صفحه ی خود انجام دهید. این همان مرحله ای است که شما آن کلمات کلیدی را در مکان های صحیح وب سایت خود قرار می دهید؛ مکان هایی مانند توضیحات متا، عنوان صفحات و تیترها

 

۹. وب سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید

بیشتر افراد زمان زیادی از روز خود را با تلفن های همراه خود سپری می کنند و بخش اعظم جست و جو های خود را از طریق آن ها انجام می دهند. بنابراین داشتن سایتی که ظاهری مرتب داشته باشد و دستگاه های تلفن همراه به آسانی باز شود که کاربر بتواند به راحتی با آن کار کند بسیار مهم است. یک سایت متناسب با تلفن همراه همچنین می تواند برای SEO مفید باشد، زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل در صورت داشتن یک سایت متناسب با تلفن همراه رتبه ی بالاتری را به وب سایت شما اختصاص می دهند.

 

۱۰. پست های وبلاگ بهینه بنویسید

محتوا و وبلاگ نویسی در رتبه بندی موتورهای جستجو بسیار مهم هستند. هرچه بیشتر کلمات کلیدی مورد نظر شما در محتوای باکیفیت و مفید شما ظاهر شود، احتمال اینکه در رتبه های اول نتایج جستجو ظاهر شوید بیشتر است. یک راه عالی برای تبدیل شدن به یک کسب و کار معتبر در عرصه، محصول یا خدماتتان وبلاگ نویسی و تولید محتوای با کیفیت و بهینه است.

اطمینان حاصل کنید که در تولید محتوای خود مطابق با موارد SEO می نویسید. برای این منظور از این چک لیست SEO برای وبلاگ نویسان یا یک افزونه وردپرس مانند Yoast استفاده کنید.

 

۱۱. از محتواهای تصویری نظیر عکس و فیلم استفاده کنید

طبق بررسی های انجام شده، بیش از ۵۰ درصد از مصرف کنندگان مایل به دیدن ویدئو هایی از برند ها هستند. علاوه بر این، اکثر برنامه های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام از طرح بندی بصری بیشتری استفاده می کنند. برای پیگیری این روندها، ایده ی خوبی است که چند ویدئو با هدف بازاریابی تهیه کنید.

 

۱۲. یک فریلنسر برای تولید محتوا استخدام کنید

اگر برای ایجاد وبلاگ های منظم یا محتوای تبلیغاتی موثر به کمک نیاز دارید، به جای سرمایه گذاری در استخدام یک تولید کننده ی محتوای تمام وقت، یک فریلنسر استخدام کنید. می توایند همین کار را برای یک وبلاگ نویس، فیلمبردار یا عکاس فریلنسر هم امتحان کنید. همچنین می توانید برای پروژه های بزرگتر از شرکت ها و آژانس های بازاریابی کمک بگیرید. با این کار به صورت چشمگیری در هزینه های صرفه جویی کرده اید.

 

۴۱ ایده برای استراتژی بازاریابی کسب و کار کوچکتان در ۲۰۲۱

 

۱۳. راه اندازی صفحات تجاری در رسانه های اجتماعی نظیر اینستاگرام

اگر می خواهید کسب و کارتان در محل ها و مناطق اطرافتان دیده شود، مهمترین حساب کاربری برای شما می تواند اینستاگرام باشد. داشتن تعامل بالا در اینستاگرام کمک قابل توجهی به رشد کسب و کارتان و افزایش فروشتان می کند. می توانید در اینستاگرام چهره ای جدید از کسب و کار خود به مخاطبان خود عوضه کنید و سعی کنید بیش از پیش با آن ها صمیمی شوید.

برای هر کسب و کاری، داشتن حساب هایی در رسانه های اجتماعی با به روز رسانه های منظم  به شما کمک می کند تا با مشتریان احتمالی آشنا شوید. می توانید در این امر از یک متخصص بازاریابی نیز کمک بگیرید تا بتوانید بهترین نتایج را کسب کنید.

 

۱۴. برای رسانه های اجتماعی خود استراتژی داشته باشید

رسانه های اجتماعی ای نظیر اینستاگرام فرصت های زیادی برای به اشتراک گذاشتن پست ها، مطالب و تبلیغات برایتان ایجاد می کنند. همچنین چنین رسانه های اجتماعی ای ابزار خوبی برای جست و جو های محلی و دیده شدنتان به شمار می روند.

اگر مشتریان شما بتوانند محصولات یا خدمات شما را به صورت آنلاین خریداری کنند، این پلتفرم ها راهی دیگر برای پیدا کردن شما به آن ها می دهند.

مطمئن شوید که با پیوستن به تعداد زیادی از سیستم عامل ها در یک زمان، کار خود را سطحی جلوه ندهید. به جای اینکه چندین حساب نصفه نیمه در چندین رسانه ی اجتماعی داشته باشید، بهتر است یک یا دو رسانه را برگزینید و تمام تمرکز و منابع خود را وقف همان ها کنید.

 

۱۵. از رسانه های اجتماعی برای خدمات به مشتریان استفاده کنید

هنگامی که در پلتفرم ها و رسانه های اجتماعی انتخابی خود قرار گرفتید، حتماً به سوالات مشتریان یا دنبال کنندگان از طریق ارسال نظرات یا پیام های دایرکت پاسخ دهید. این باعث می شود کسب و کار شما پاسخگو و معتبر به نظر برسد.

اگر امکاناتش را دارید، استخدام یک مدیر رسانه های اجتماعی با تجربه را حتما در نظر بگیرید. مسئولیت های یک مدیر رسانه های اجتماعی علاوه بر ارسال مطلب و پست به صورت منظم، پاسخگویی به سوالات و دغدغه های دنبال کننده ها و مخاطبان نیز می باشد.

مرتبط بخوانید: ۷ نکته برای جلب وفاداری مشتریان

 

۱۶. صفحه ی ورودی جالبی برای وب سایتتان بسازید

یک صفحه ورود کارآمد در ازای دریافت یک فرم کوتاه از اطلاعات مشتریان، یک منبع رایگان و کاربردی به آن ها ارائه می دهد. هنگامی که آن ها مطالب و خبرهای وب سایت شما را دریافت می کنند، ممکن است بیشتر جذب کسب و کار شما شوند و به خرید محصولات یا خدمات شما علاقه ی بیشتری نشان دهند.

از آنجا که صفحه ی ورودی وب سایتتان شانس شما را برای تبدیل مخاطب به مشتری افزایش می دهد، باید حتما آن صفحه را بسیار جذاب و گیرا بسازید. می توانید از قالب های رایگانی که موجود هستند نیز کمک بگیرید.

 

۱۷. یک استراتژی بازاریابی ایمیلی برنامه ریزی کنید

هنگامی که شروع به تولید محتوا و طراحی صفحات وب سایت خود می کنید، می خواهید آن ها را با افرادی که علاقه ی بیشتری به کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات یا خدمات شما دارند، به اشتراک بگذارید. به همین دلیل، بهتر است یک استراتژی بازاریابی ایمیلی برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

نکته ای که برای این استراتژی باید در نظر داشته باشید این است که افرادی که در لیست ایمیل شما ثبت نام کردند را به ایمیل های پیاپی بمباران نکنید. در عین حال باید به اندازه ی کافی ایمیل ارسال کنید تا مشتریانتان مطلع و پیگیر کسب و کار شما باشند.

بسیاری ابزار های رایگان وجود دارند که به شما اجازه می دهند استراتژی ایمیل خود را تجزیه و تحلیل کنید و نرخ کلیک هر موضوع را بسنجید تا بتوانید نقاط قوت و نقاط ضعف خود را در یابید.

 

۴۱ ایده برای استراتژی بازاریابی کسب و کار کوچکتان در ۲۰۲۱

 

۱۸. کوپن هایی را در خبرنامه ها یا صفحات ورودی ارائه دهید

قرار دادن کوپن در ایمیل های بازاریابی شما می تواند مخاطبان شما را درگیر کرده و خوشحال کند. آن ها همچنین پس از خرید یک محصول یا خدمات با درصدی تخفیف، تمایل بیشتری برای رجوع دوباره و ادامه ی خرید با کسب و کار شما خواهند داشت. اگر سرویس اشتراک دارید، ارائه ی کد برای یک دوره آزمایشی رایگان به مشتریان، می تواند مفید باشد. در این دوره هم میتوانید بهترین استراتژی را برای خود انتخاب کنید هم ببینید علاقه ی مشتریانتان بیشتر در چه حوزه هایی است.

 

۱۹. راه های ارتباطی خود را در وب سایت خود به اشتراک بگذارید

زمانی که چند حساب رسانه اجتماعی دارید و همچنین مشتریان این امکان را دارند که در خبرنامه ی شما ثبت نام کنند، باید به صورت برجسته به این موارد در وب سایت خود بپردازید تا بازدیدکنندگان بتوانند شما را دنبال کنند. یکی از راه هایی که کسب و کار ها این کار را انجام می دهند این است که همه ی راه های ارتباطی خود را در یک لیست مختصر در پایان هر صفحه ی وب سایت خود به نمایش می گذارند. مکان های مناسب چنین لیستی می تواند گوشه ی بالا سمت راست یا پاورقی هر صفحه باشد. به این ترتیب این لیست به آسانی قابل مشاهده است اما حواس بازدیدکنندگان را از هیچ محتوایی پرت نمی کند.

 

۲۰. یک وبینار رایگان ارائه دهید

وبینار به مشتریان بالقوه اجازه می دهد تا در یک جلسه ی آنلاین کوتاه که توسط شما برگزار می شود ثبت نام کنند. این جلسه ها معمولاً بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت است و به شما این امکان را می دهد تا مخاطبان خود را راهنمایی کنید و به هر سوال احتمالی و مربوط به برند و کسب و کار خود پاسخ دهید. این استراتژی می تواند به شما در افزایش اعتبار در زمینه ی کاری تان کمک کند. همچنین می تواند فرصت های فروش بالقوه ای را برای شما به ارمغان آورد که از راه های دیگر به آن دست پیدا نمی کردید.

 

۲۱. در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید

اکثر سیستم عامل های اصلی رسانه های اجتماعی گزینه های تبلیغاتی مقرون به صرفه ای را ارائه می دهند که می توانند به شما کمک کنند تا پست های خود را در دید مخاطبان خاص خود قرار دهید. به خصوص در اینستاگرام بازار چنین تبلیغ هایی بسیار داغ است.

 

۲۲. اینفلوئنسر مارکتینگ را امتحان کنید

آیا هیچ اینفلوئنسری را همزبان با خود می شناسید که در زمینه ی کسب و کار شما فعالیت داشته و شناخته شده نیز باشد؟ اگر می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید. ببینید آیا آن ها مایلند تجربه ای را که با محصول یا خدمات شما داشته اند در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. از این طریق شما می توانید محصول خود را به گروه جدیدی از مشتریان بالقوه معرفی کنید. همچنین ممکن است دنبال کننده های آن شخص به کسب و کار شما اعتماد بیشتری نیز داشته باشند چرا که اینفلوئنسر محبوبشان آن را تایید می کند.

اگر نمی توانید یک اینفلوئنسر برای داوطلب شدن پیدا کنید، می توانید پرداخت به یک یا دو اینفلوئنسر برای تبلیغ را در نظر بگیرید. نکته ی مهم در این امر این است که از ابزارهای رایگان موجود استفاده کنید تا نرخ تعامل صفحات اشخاص مورد نظر خود را بسنجید. با این کار می توانید هزینه ی خود را صرف تبلیغی کنید که نهایت بازدهی را برای شما به ارمغان آورد.

 

۴۱ ایده برای استراتژی بازاریابی کسب و کار کوچکتان در ۲۰۲۱

 

۲۳. بازاریابی مشترک را امتحان کنید

آیا یک کسب و کاری در منطقه یا همزبان شما وجود دارد که رقیب مستقیم شما به حساب نیاید اما محصول یا خدماتی را به مخاطبانی مشابه با شما ارائه دهد؟ همکاری با آن ها را در یک کمپین اشتراکی در نظر بگیرید که در آن یکدیگر را در رسانه های اجتماعی، از طریق ایمیل یا در وبلاگ ها و وب سایت خود تبلیغ می کنید. در حالی که به کسب و کار شریک خود اعتبار بیشتری می دهید، همچنین به طرفداران آن ها اجازه می دهد اطلاعات بیشتری در مورد شما کسب کنند.

 

۲۴. استراتژی “رفتن به بازار” را ترسیم کنید

هنگامی که همه ابزارهای مورد نیاز برای تبلیغ محصول یا خدمات خود را فعال کردید، باید یک طرح تبلیغاتی ایجاد کنید که با پروسه ی خرید مشتری هماهنگ باشد. در نظر بگیرید که کدام محتوا مشتریان احتمالی شما را جذب، راضی و خوشحال می کند و چگونه آن ها را به مشتری ثابت شما تبدیل می کنید.

 

۲۵. مشتریان خوشحال را تشویق کنید تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند

تعریفات یک مشتری راضی و خوشحال در مورد کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی یا سایت نقد و بررسی می تواند یک فرصت تبلیغاتی بی نظیر به حساب آید. حتی در رسانه های اجتماعی نیز تبلیغات دهان به دهان هنوز هم عامل مهمی در تصمیم خرید افراد است. اگر یک مشتری احتمالی ببیند که دوستی در اینستاگرام از کسب و کار شما تعریف می کند یا عکسی با محصول یا خدمات شما به اشتراک می گذارد، به احتمال زیاد او هم ترغیب می شود تا محصول یا خدمات شما را حتما امتحان کند. باید بدانید که ۷۱ درصد از مصرف کنندگان بیشتر بر اساس ارجاع به رسانه های اجتماعی خرید می کنند.

اگر مشتریان به شما می گویند محصول شما را دوست دارند، آن ها را تشویق کنید تا تجربه خود را در رسامه های اجتماعی یا وب سایت ها به اشتراک بگذارند. در اینجا نیز بهتر است تمامی راه های ارتباطی را به وضوح با مشتریان در میان بگذارید تا بتوانند به عنوان مثال به هنگام پست گذاشتن شما را نیز تگ کنند تا دنبال کننده هایشان راحت تر شما را پیدا کنند.

 

۲۶. استراتژی های مختلف بازاریابی را امتحان کنید

اگر رسانه ی اجتماعی جدیدی وجود دارد که به آن علاقه دارید یا استراتژی بازاریابی جدیدی وجود دارد، از امتحان کردنش نترسید. اگر روش جدیدی که امحان کردید خوب پیش برود، می توانید بسیار جلو بیافتید.  اینکه در صنعت خود پیشرو باشید، هرگز ضرری ندارد.

هنگامی که یک استراتژی بازاریابی جدید را آزمایش می کنید، حتماً یک فرضیه یا سوال محکم در ذهن داشته باشید. این امر باعث می شود تا شما بر روی هدف نهایی متمرکز شوید و به راحتی حواستان پرت چیزهای دیگر نشود. همچنین، خود را برای مراحل بعدی، تا در صورت بدست آوردن نتایج خوب یا بد، آماده کنید.

در اینجا خلاصه ای از نکات مهم این مقاله آورده شده است:

 

۴۱ ایده برای استراتژی بازاریابی کسب و کار کوچکتان در ۲۰۲۱

 

از همین امروز بازاریابی کسب و کار کوچک خود را شروع کنید.

مرتبط بخوانید: ۶ نکته برای رشد کسب و کارتان در ۱۴۰۰

 

احتمالاً راهی طولانی در پیش دارید تا بتوانید حضور آنلاین خود را تحکیم کنید؛ اما هر اقدامی که بتوانید انجام دهید، تأثیر به سزایی در تجارت شما خواهد داشت. برخی از موارد مانند وبلاگ نویسی قطعاً چند ماه طول می کشد تا شروع به ایجاد و جذب ترافیک کند، اما تبلیغات در رسانه های اجتماعی می تواند تأثیراتی فوری را به دنبال داشته باشد. بهرحال نکته ی مهم این است که بتوانید استراتژی و برنامه ی مناسب خود را پیدا کنید و همواره آن را بهبود و ارتقا ببخشید تا به مطلوب ترین نتایج ممکن دست پیدا کنید.

در مطالب آیدی پی :

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.