NFT کلمه سال دیکشنری کالینز شد: نظر صنعت در این مورد چیست؟

NFT کلمه سال دیکشنری کالینز شد: نظر صنعت در این مورد چیست؟

نظر صاحب نظران این صنعت درباره رونق NFT چیست؟

NFT یا توکن غیر قابل تعویض، توسط ناشر فرهنگ لغت کالینز به عنوان کلمه سال انتخاب شده است و آمار ها نشان می دهند که استفاده از این کلمه بیش از ۱۱۰۰۰ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

NFT یکی از سه کلمه مبتنی بر فناوری است که در فهرست برتر کالینز قرار گرفته است و به سختی جایگاه کلمه ی "کریپتو" را به عنوان رتبه اول به دست آورد و به کلمه ی "متاورس" پیوست.

NFT ها به دلیل توانایی شان در انتقال اطلاعات به روشی انحصاری که همزمان از مالکیت خود اطلاعات محافظت می کنند، به شکل محبوبی از توکن دیجیتال تبدیل شده و بسیار مورد توجه کلکسیون دار ها قرار گرفته اند.

از آنجایی که در سال گذشته برند های بزرگ از NFT برای فروش هرچیزی که فکرش را بکنید، از آثار هنری بنکسی گرفته تا چیزهایی کم ارزش، استفاده نموده اند، بازار این ارز دیجیتالی بسیار داغ شده است.

مرتبط بخوانید: همه چیز درباره ی NFT!

آدام موریس، کارشناس NFT در پلتفرم اجتماعی NFT Club، توضیح می دهد که چرا این نوع از توکن ها چنین رونقی را تجربه کرده اند:

«علیرغم آنچه برخی از مردم ممکن است فکر کنند، NFT ها عمدتاً یک پیشرفت طبیعی بوده اند. آن ها در تبلیغات کریپتو ۲۰۱۷ حضور داشتند، اما مردم تازه شروع به درک ارزهای دیجیتال کرده بودند، بنابراین NFT ها برای درک مردم در آن زمان زیادی پیشرفته بودند. در این رقابت های اخیر کریپتو، افراد با تجربه بیشتری در این صنعت وجود دارند که چرخه ۲۰۱۷ را پشت سر گذاشتند، در نتیجه، بسیاری از افرادی که زیر و بم کریپتو را درک کرده بودند به دنبال "چیز" بعدی بودند.

در حال حاضر بالاترین سطح بازار NFT عمدتاً از افراد تجاری موفق و افرادی تشکیل شده است که در عرصه ی ارزهای دیجیتال بسیار خوب عمل کرده بودند. به همین دلیل است که قیمت برخی از NFT ها بسیار بالاست، صرفاً به این دلیل که این افراد پولی برای خرج کردن دارند.

اما، درست مانند هر بازاری، اصلاحی وجود خواهد داشت و از آنجایی که NFT ها جدید هستند، به احتمال زیاد اصلاح بسیار بزرگی خواهد بود. مانند بازار کریپتو در سال ۲۰۱۷، مردم به تازگی NFT ها را کشف می کنند و هیجان زیادی وجود دارد. در برخی از مراحل به نقطه اوج می رسد و ارزش اکثر NFT ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. با این حال، NFT ها و فناوری پشت آن ها قطعاً اینجا هستند. با اعلام تغییر نام فیس بوک به متا و میزان تلاشی که برای ایجاد متاورس انجام می دهند، NFT ها نقش بزرگی در این محیط آینده نگرانه ایفا می کنند.»

 

NFT کلمه سال دیکشنری کالینز شد: نظر صنعت در این مورد چیست؟

 

واکنش

این خبر با هیجان زیادی در صنعت روبرو شده است و این حرکت نشان می‌دهد که چقدر جامعه ارزهای دیجیتال از نفوذ بالایی برخوردار است.

بارون سولومون، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Solo Music گفت: «لغت نامه کالینز که NFT را به عنوان کلمه سال خود انتخاب کرده است، گواهی قوی بر قدرت جامعه ارز های رمزنگاری شده و فناوری بلاک چین است. فناوری NFT تنها چند سال پیش توسط افراد کمی شناخته شده بود و حتی جمعیت کمی از همان افراد نیز آن را درک می کردند. جامعه همچنان به نوآوری خود ادامه می دهد و از فناوری بلاک چین برای بازتعریف مالکیت و توانمندسازی هنرمندان استفاده می کند و جهان نیز به این موضوع توجه می کند. پذیرش جریان اصلی به سرعت در حال افزایش است و ما هیجان زده هستیم که ببینیم این روند در سال ۲۰۲۲ چگونه ادامه می یابد."

آملی آراس، مدیر بازاریابی زومو این نظرات را تایید می کند و می‌گوید: «این خبری درخشان است که NFT یا توکن غیرقابل تعویض، "کلمه سال" نام‌گذاری شده است – اما تعجب‌آور نیست. این تصمیم گویای تأثیر عظیم NFT ها و امکاناتی که ایجاد می کنند است. NFT ها کریپتو و دنیای غیرمتمرکز در حال ظهور را به سطح کاملاً جدیدی می آورند. آن ها ثابت کرده اند که کاربرد مفید و ملموس بلاک چین در صنایع مختلف مانند هنر، موسیقی و املاک و مستغلات هستند که این امر تنها به پذیرش کریپتو در سراسر جهان دامن می‌زند.»

 

بازنمایی دیجیتالی واقعیت

Uldis Tēraudkalns، مدیر عامل Nexpay، با نظر آراس موافق بود که این خبر اصلاً تعجب آور نبود.

او گفت: «ما شاهد یک انفجار ناگهانی و عظیم در بازنمایی دیجیتالی واقعیت در سال ۲۰۲۱ بودیم. سال گذشته، هیچ‌کس کلمه متاورس را نمی‌دانست و تنها تعداد کمی با NFT آشنا بودند. سپس ناگهان این چیزی است که اکثر برند های بزرگ در سطح جهان به آن می پردازند و فیس بوک حتی برای هم قدم شدن با این دنیای جدید هیجان انگیز تغییر نام داد. پس جای تعجبی نیست که همه فکر کنیم دیگر بازار کلمه های پیشین کساد شده و توجهات تنها به سمت NFT جلب خواهند شد.»

دکتر هیربد آسا، مدرس ارشد امور مالی و فین‌تک، دانشگاه کنت، با تاکید بر دنیای دیجیتال، گفت: «NFT یا توکن غیرقابل تعویض کلمه سال دیکشنری کالینز است. چرا؟ جهان به شدت در حال دیجیتالی شدن است. این می تواند شامل هر قطعه قابل جمع آوری باشد، بنابراین باید راهی برای تعریف مالکیت مجموعه های دیجیتال وجود داشته باشد. ویژگی اصلی هر قطعه کلکسیونی واقعی این است که آن ها کالاهای غیر قابل تعویض هستند. NFT یک الگوریتم کامپیوتری است که قطعه دیجیتالی را که غیر قابل تعویض نیز می باشد، کالا می کند. اما NFT پا را فراتر گذاشته و انواع جدیدی از مجموعه ها را معرفی نموده است، مجموعه های دیجیتال که عمدتاً به عنوان اشیاء تجاری هستند. آیا آن ها می توانند جایگاه خود را حفظ کنند؟ هیچکس نمیداند؛ این دنیای جدیدی برای کشف است.»

پرادیپ اتمرام، مدیرعامل بازاریابی Kalamint، گفت: «از زمان رونق NFT ها در طول سال جاری، به ویژه پس از فروش بزرگ Beeple، این فرصتی را برای هنرمندان دیجیتال از سراسر جهان فراهم کرد تا NFT ها را به عنوان منبع درآمد قابل قبولی درک کنند.

از زمان راه اندازی (در ۲۳ مارس ۲۰۲۱)، ما بیش از ۱۵۰۰۰۰ کاربر از ۱۹۲ کشور جهان داریم (با تعداد زیادی هنرمندان از کشورهای ضعیف تر که NFT ها را منبع اصلی درآمد خود می دانند). مشروعیت بخشیدن به آن در مقیاس جهانی فقط هنرمندان بسیار بیشتری را تشویق می کند تا به دنیای NFT وارد شوند و آن را به صورت عملی تجربه کنند."

وی ادامه داد: «اصطلاح NFT در چرخه اخبار ثابت است و همچنین «کلمه سال» نشان می‌دهد که NFT‌ ها چیزی بیش از یک مد زودگذر هستند و قرار است برای مدت طولانی ای جایگاه خود را حفظ کنند. من مطمئن هستم که این امر توجه و تشویق بیشتری را برای هنرمندانی که به عنوان پذیرندگان اولیه اینجا هستند به همراه خواهد داشت تا آن را بیشتر به مرحله پذیرش انبوه سوق دهند."

مرتبط بخوانید: ۴۱ آمار ارزهای رمزنگاری شده که باید بدانید

 

NFT کلمه سال دیکشنری کالینز شد: نظر صنعت در این مورد چیست؟

 

در نهایت، ویکتور پروکوپنیا، سرمایه‌گذار و کارآفرین فین‌تک، درباره ی آینده‌ی بازار NFT گفت: «NFT ها به‌عنوان شکل‌های هنری هوشمندانه ای قطعاً اینجا هستند: این آغاز یک روند جدید بزرگ است.

NFT ها ویژگی نادر بودن آنلاین را ایجاد می کنند. این ویژگی قبلاً فقط به صورت آفلاین امکان پذیر بود. انواع هنر های آنلاین به راحتی می توانستند تا قبل از NFT تکرار و جعل شوند - برای مثال می توانستید یک فایل را با موسیقی بدون افت کیفیت دانلود کنید. NFT ها اساساً مجموعه های دیجیتالی هستند، آن ها چیزی منحصر به فرد می سازند و بنابراین بسیار ارزشمند هستند. نادر و غیر قابل جعل بودن فرصت هایی را برای شکل های جدید هنر دیجیتال فراهم می کند و می تواند بازار کاملا جدیدی را برای هنرمندان ایجاد نماید.

رونق قبلی ارزهای دیجیتال بر روی دنیای مالی متمرکز بود - به نظر می رسد رونق NFT نوآوری را در هنر و خلاقیت به ارمغان می آورد که بسیار می تواند برای جهان مفید باشد.

انسآن ها برای قرن ها هنر جمع آوری کرده اند، از آثار بزرگ رنسانس گرفته تا نقاشی های امپرسیونیستی مونه یا رنوار. NFT تنها بر پایه ی میل اساسی انسان برای جمع آوری خلاقیت و الهام گرفتن طراحی شده است.»

در مطالب آیدی پی :

سه باور اشتباه درباره خلاقیت
مطلب بعدی:

سه باور اشتباه درباره خلاقیت

زمان مطالعه: ۱۶ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.