15 کارشناس صنعت، ترندهای فناوری غالب در سال 2022 را پیش بینی می کنند

۱۵ کارشناس صنعت، روندهای فناوری غالب در سال ۲۰۲۲ را پیش بینی می کنند

در این مطلب می خواهیم ۱۵ ترند فناوری در ۲۰۲۲ را بررسی کنیم.

هیچ چیز در فناوری مشخص و حتمی نیست - در اولین روزهای سال ۲۰۲۰، تعداد کمی از کارشناسان صنعت پیش ‌بینی می ‌کردند که تمرکز متخصصان فناوری در ماه ‌های آینده بر روی گسترش سریع ابزارها برای پشتیبانی از دورکاری باشد. با این حال، رهبران صنعت فناوری، به جز تحولات پیش ‌بینی نشده، معمولاً می ‌توانند ترندهای آینده را تشخیص دهند.

اعضای شورای فناوری فوربس از پشتیبانی فنی مستمر مورد نیاز برای دورکاری گرفته تا فناوری ‌های جدید برای ارائه خدمات به مشتریان بالقوه، به موضوعات مختلفی اشاره کرده ‌اند که ممکن است در ماه ‌های آینده شاهد آن ‌ها باشیم و راجع بهشان بخوانیم. در زیر، ۱۵ نفر از آن ها ترندهای فناوری را به اشتراک می گذارند که معتقدند در سال ۲۰۲۲ بر زندگی تجاری و مصرف کننده ها تسلط خواهند داشت.

 

مرتبط بخوانید: ۸ ترند بزرگ تجاری در سال ۲۰۲۲

 

۱. افزایش استفاده هکرها از هوش مصنوعی

عوامل تهدید به استفاده از هوش مصنوعی برای حمله به شرکت‌ ها گیر افتاده ‌اند - این دیگر تنها توسط مدافعان استفاده نمی‌شود. به دلیل توانایی هوش مصنوعی در ایجاد چهره ‌های واقع‌ گرایانه منحصر به ‌فرد، شخصی ‌سازی انبوه کمپین ‌های فیشینگ و موارد دیگر، ما انتظار داریم که مهاجمان را بیشتر و بیشتر از آن استفاده کنند.

 

۲. یکپارچه سازی پایگاه داده ها

دسترسی یکپارچه به پایگاه داده های چندگانه یک شرکت جهانی تنها در سال ۲۰۲۲ دشوارتر خواهد شد، زیرا حجم داده ها و منابع همچنان در حال انفجار هستند. کسب ‌و کار ها به دنبال پلتفرم ‌ها و رویکرد های مدرنی مانند یکپارچه سازی داده‌ ها هستند که مجموعه های قابل ترکیب و داده‌های توزیع‌ شده را با هم جمع می‌ کنند. یافتن راه‌ هایی برای یکپارچه ‌سازی پایگاه داده ‌ها برای بینش‌ های عملی، برای کسب ‌و کارها در سال ۲۰۲۲ مورد توجه قرار خواهد گرفت.

15 کارشناس صنعت، ترندهای فناوری غالب در سال 2022 را پیش بینی می کنند

 

۳. بهینه سازی جستجوی پیشرفته

بسیاری از شرکت‌ ها از تکنیک‌ های بهینه ‌سازی جستجو استفاده می‌ کنند، شبیه به آنچه در سال ۲۰۱۰ استفاده شد، علیرغم اینکه می‌ دانند جستجو برای بهتر شدن تجربه مشتری آن ها ضروری است. از استریمینگ تا خرید، بزرگ‌ ترین روند فناوری که در سال ۲۰۲۲ پیش ‌بینی می ‌شود، انفجار استراتژی ‌های جستجو و اکتشاف است که هم الهام‌ بخش می باشند و هم نیاز مشتری را برطرف می‌کند.

 

۴. فناوری دوقلو دیجیتال

دوقلوهای دیجیتال در حال تغییر هر صنعتی هستند. آنها نمایش بلادرنگ، مجازی اشیاء فیزیکی، فرآیند ها و حتی عملیات را فعال می کنند. آن ها به عنوان یک کاتالیزور برای هر شبیه ‌سازی عمل می‌ کنند و به شما کمک می‌کنند زمان و هزینه توسعه محصولات پیچیده را حذف کنید، تغییرات زمان واقعی را پیش‌بینی کنید و با آن سازگار شوید، کارهای روتین را خودکار کنید و موارد دیگر. یک رشته دیجیتال حلقه را می بندد و دسترسی جهانی به داده ها ایجاد می کند.

 

۵. فناوری سلامت با تمرکز بر ارتباط انسانی

یکی از روند هایی که در مراقبت های بهداشتی می بینیم، استفاده از فناوری برای ایجاد ارتباطات انسانی نزدیک تر است. فناوری پیشرفته همچنین می تواند با بسیار قابل دسترسی نیز باشد. مثال ‌هایی در این باب شامل نظارت مداوم بر بیمار از طریق دستگاه‌ های راه دور می باشد. جلسات سلامت مجازی ارائه دهندگان را در یک محیط صمیمی تر برای ارائه مراقبت به بیماران خود نزدیکتر می کند.

 

۶. بهینه سازی برای کارهای ترکیبی

در سال ۲۰۲۲، کسب‌ و کار ها به مدرن ‌سازی محل کار و تجدیدن نظر در جریان کار برای بهینه ‌سازی ترتیبات کار های ترکیبی ادامه خواهند داد. همانطور که قصد داریم به دفتر بازگردیم، واضح است که کار از راه دور در تعداد بیشتری از همیشه ادامه خواهد داشت. این منجر به تقسیم مخاطبان می شود، برخی از کارمندان در دفتر هستند در حالی که برخی دیگر از خانه ادامه می دهند. برای هموار کردن این عرصه، راه حل های فناوری جدید و طراحی مجدد فضا برای همکاری ترکیبی اتخاذ خواهد شد.

 

15 کارشناس صنعت، ترندهای فناوری غالب در سال 2022 را پیش بینی می کنند

 

۷. افزایش اتوماسیون محل کار

اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و اتوماسیون به کسب ‌و کار ها کمک می ‌کند شکاف ‌های ایجاد شده به دلیل کمبود نیروی کار را پر کنند و در عین حال کارکنان را بهینه کنند. در خرده ‌فروشی ها و مهمان ‌نوازی، این به شکل کیوسک ‌های سلف ‌سرویس و قبت سفارشات خودکار است که افراد این فرصت را می دهد در شغل هایی جدی تر و سطح بالاتر مشغول شوند. پذیرش این نوع اتوماسیون با مشاهده ی تأثیر مثبت تجاری ناشی از بهبود کارایی و روحیه کارکنان، تسریع خواهد یافت.

 

۸. کمبود استعداد های فنی مداوم

رقابت برای استعداد های فنی شدید خواهد بود. ما در حال حاضر شاهد وقوع "استعفای بزرگ" هستیم. شرکت ‌ها در سال ۲۰۲۱ به دلیل بیماری و دوران قرنطینه ی طولانی مدت، استخدام های کمی داشتند اما به زودی، هر شرکتی می‌ خواهد همه پروژه‌ های فناوری خود را شروع کند. افراد با مهارت های فنی کافی برای رفت و آمد وجود ندارند. شرکت هایی که مایل به یافتن افراد از راه های جایگزین هستند، برنده خواهند شد.

 

۹. بازاریابی از طریق تلویزیون

تلویزیون نقش بسیار زیادی در سال ۲۰۲۲ هم برای مشاغل و هم برای مصرف کنندگان ایفا خواهد کرد و دلیل این موضوع تنها به محبوبیت آن محدود نمی شود. بین هدف ‌گیری مبتنی بر داده و اندازه‌گیری ‌های پیشرفته، تلویزیون به یک رسانه قدرتمند برای دسترسی و تعامل با مصرف‌کنندگان مرتبط تبدیل شده است. تحقیقات انجام شده توسط Interactive Advertising Bureau نشان داد که ۶۰٪ از بازاریابان گفتند که در سال ۲۰۲۱ بودجه ی تبلیغاتی را به تبلیغات تلویزیونی اختصاص خواهند داد.

 

۱۰. فناوری های مبتنی بر تجربه مصرف کننده

پیشرفت‌های فناوری به شرکت ‌ها راه ‌های جدیدی برای ارتباط با مشتریان و بهبود تجربه کاربر می‌دهد. به‌ ویژه فناوری ‌های مبتنی بر تجربه مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، روش جمع‌آوری اطلاعات، تصمیم‌گیری و خرید کامل مشتریان را تغییر داده‌اند. انتظار می رود که این روند ادامه یابد زیرا شرکت های بیشتری برای ایجاد تجربه های خرید همه جانبه برای مشتریان خود سرمایه گذاری می کنند.

 

۱۱. چالش های بازگشت به کار حضوری

دوران کرونا و قرنطینه یک روند اجباری در محل کار ایجاد کرد که همه چیز به صورت دیجیتالی و مجازی اتفاق می ‌افتد. در سال ۲۰۲۲ شاهد "اصلاح" این رفتار خواهیم بود، به طوری که افراد بیشتری به جای تکیه بر تعاملات دیجیتالی، مایلند در امور فیزیکی با هم باشند. ما به سطح قبل از همه گیری باز نخواهیم گشت، اما در سطح همه گیری نیز باقی نخواهیم ماند. کار ترکیبی چالش ‌های جدیدی را برای کسب ‌و کار ها از نظر بهره ‌وری و رضایت و حفظ کارکنان ایجاد می‌ کند.

 

15 کارشناس صنعت، ترندهای فناوری غالب در سال 2022 را پیش بینی می کنند

 

۱۲. بر مزایای تحول دیجیتال تمرکز کنید

تحول دیجیتال اینجاست که بماند. به عنوان مثال، اسنادی که امروزه با آن ها کار می کنید احتمالاً به صورت فایل های دیجیتالی در آمده اند و تنها به شکل دیجیتالی وجود خواهند داشت. دارایی‌ های بومی دیجیتال حاوی متا دیتا ‌های مهم هستند. آنها با سایر دارایی های دیجیتال ارتباط برقرار می کنند و همچنین قابل اجراتر هستند. به عبارت دیگر، دیجیتالی شدن لایه‌ های قدرتمندی از بینش و اعتبار را به روند انجام امور مختلف اضافه می کند.

 

۱۳. فناوری بلاک چین

استفاده گسترده از فناوری بلاک چین در مشاغل و برنامه های مصرف کننده تأثیر مثبتی بر جهان خواهد داشت. این شامل ابزارهای جدید اعم از قراردادهای هوشمند است که امکان بهینه سازی زنجیره های تامین تا حذف تقلب در تبلیغات را فراهم می کند. بلاک چین عصر شفافیت واقعی در معاملات تجاری را آغاز خواهد کرد.

مرتبط بخوانید: تکنولوژی بلاک چین چیست؟

 

۱۴. پشتیبانی مشتری همه کاناله

من معتقدم که شاهد خواهیم بود که کسب ‌و کار های بیشتری برای پشتیبانی مشتری روش همه‌ کاناله را انتخاب می‌کنند. دیگر کافی نیست که یک گزینه چت در وب سایت خود داشته باشید. اکنون بسیاری از خریداران وقتی سوال یا نگرانی دارند به صفحات رسانه های اجتماعی برند ها مراجعه می کنند. من کاملاً انتظار دارم که به دلیل این روند در سال آینده شاهد افزایش فروش از طریق رسانه های اجتماعی باشم.

 

۱۵. طراحی فناوری پایدار

من فکر می کنم و امیدوارم که ما شاهد فناوری های بیشتر و بیشتری باشیم که اصول پایداری محیط زیست را در رواج می دهند. در حالی که مسیرهای توسعه متعددی برای فناوری وجود دارد و از پتانسیل آن به طور کامل استفاده نمی شود، من فکر می کنم ساخت محصولات و خدماتی که در خدمت اهداف زیست محیطی و پایداری باشند برای شرکت ها حیاتی خواهد بود.

در مطالب آیدی پی :

۴ پیش بینی برای فین تک در ۲۰۲۲
مطلب بعدی:

۴ پیش بینی برای فین تک در ۲۰۲۲

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.