۴ پیش بینی برای فین تک در ۲۰۲۲

۴ پیش بینی برای فین تک در ۲۰۲۲

در این مطلب به بررسی ۴ پیش بینی از روند های فین تک در سال ۲۰۲۲ می پردازیم.

فین تک زندگی روزمره را با سرعتی شتابان تغییر می دهد. چه کسی فکرش را می‌کرد که Venmo یا تسویه‌ حساب فوری یک دهه پیش تا این حد در زندگی روزمره مصرف‌کنندگان پرکار باشد؟ همانطور که در چند سال گذشته شاهدش بودیم، دنیای مالی برای ایجاد تغییر طراحی شده است و این تغییرات تنها منحصر به ارزهای رمزپایه نمی شوند.

سال گذشته شاهد تغییرات قابل توجهی در دنیای فین ‌تک بودیم، مانند ظهور نئوبانک ‌ها، پرداخت ‌های بدون تماس، اکنون بخرید بعدا پرداخت کنید ها (BNPL) و موارد دیگر. با تمام این اتفاقات، می توانیم انتظار چه تغییرات دیگری را در سال آینده در فین تک داشته باشیم؟

مرتبط بخوانید: پرداخت های بدون تماس چیست؟

من معتقدم نرخ شتابان تحول دیجیتال و نوآوری در سال ۲۰۲۲ نیز ادامه خواهد داشت. بسیاری از ترند هایی که صنعت اکنون می بیند در خط مقدم خواهند بود. با این حال، در اینجا چهار پیش ‌بینی کلیدی فین ‌تک برای سال آینده آورده شده است.

 

پیش‌بینی اول: رقابت فین ‌تک و تجمیع بانک‌ ها ادامه دارد

۲۰۲۱ ادغام ‌ها و اکتساب‌ های فین‌ تک بیشتری نسبت به گذشته به همراه داشت و این روند ادامه خواهد داشت. با توجه بهCB Insights، چهل و سه شرکت فین ‌تک تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ تبدیل به تک شاخ شدند، اصطلاحی که به یک استارت ‌آپ خصوصی با ارزش بیش از یک میلیارد دلار اشاره دارد.

من پیش‌بینی می‌کنم که در سال آینده، شرکت‌ های فین ‌تک بیشتری، با سرمایه ی زیاد، به دنبال راه‌ های جدیدی برای گسترش و افزایش رشد از طریق ادغام و اکتساب باشند. همچنین ممکن است شاهد تغییرات لرزه‌ ای بیشتری نیز باشند زیرا بانک ‌ها از فین تک‌ ها برای کمک به ارائه خدمات جدیدی به مشتریان خود استفاده می‌کنند که به تنهایی قادر به ارائه آن خدمات نیستند.

چگونه بانک های کوچک با بانک های بزرگ و فین تک ها مبارزه خواهند کرد؟ پاسخ از طریق تجمیع است. بانک ‌های کوچک ‌تر محلی و منطقه ‌ای، که بین بانک‌ های بزرگ و فین تک ‌ها قرار گرفته‌اند، به دنبال ادغام و تلاش برای ارائه خدمات به مشتریان خود هستند. آن ها از ابزار های دیجیتالی بیشتری مانند دستیار های مجازی و پرداخت های متنی و صوتی برای هشدار های تقلبی و اعلان های امتیاز اعتباری استفاده خواهند کرد تا به ساده سازی تجربه بانکداری تلفن همراه کمک کنند.

 

۴ پیش بینی برای فین تک در ۲۰۲۲

 

پیش بینی دوم: نبرد برای مشتری تسریع خواهد شد

خدمات و محصولات مالی برای همه یکسان نیستند. چیزی که برای یک نفر کار می کند برای نفر بعدی کار نمی کند و خبر خوب این است که موسسات مالی بالاخره در حال درک این موضوع هستند.

همانطور که اینترنت همچنان مانع بین مصرف کنندگان و بانکداری خرده فروشی را کاهش می دهد، همانطور که در بسیاری از صنایع دیگر این کار را انجام داده است، ما شاهد تمرکز بیشتر روی راه حل های بانکداری دیجیتال خواهیم بود که به طور منحصر به فرد برای بخش های خاص مشتریان طراحی شده اند.

حدود ۵.۴ درصد از خانوارهای ایالات متحده، یا ۷.۱ میلیون خانوار، فاقد بانک هستند. فین ‌تک‌ ها و بانک‌ های بیشتری به دنبال راه ‌هایی برای گنجاندن افراد بدون بانک در سیستم مالی خواهند بود. خدمات بانکداری تخصصی بیشتری را خواهید دید که برای بخش های هدفمند خاص ایجاد شده است. شما قبلاً این را با نئوبانک ‌هایی مانند Aspiration برای مصرف‌کنندگان آگاه به آب و هوا و Stretch برای نیاز های بانکی خاص کسانی که قبلاً زندانی بودند، می‌بینید.

اما یک چیز تغییر نخواهد کرد. از آنجایی که این بخش ‌های فوق هدفمند افزایش می‌یابند، ارائه پشتیبانی مستقیم به مشتریان اهمیت فزاینده ‌ای خواهد داشت. از آنجایی که شما با پول مردم سروکار دارید، باید شخصی را در انتهای خط تلفن داشته باشید تا به سوالات مشتریان پاسخ دهد، نه اینکه فقط ایمیل و مخاطبین رسانه های اجتماعی بسنده کنید. پشتیبانی مشتری به طور فزاینده ای به عنوان یک معیار متمایز کننده برای انواع خدمات مالی دیده می شود.

مرتبط بخوانید:‌ ۹ استراتژی بازاریابی فین تک که باید آن ها را ۲۰۲۲ امتحان کنید!

 

پیش بینی سوم: افزایش نظارت در بسیاری از جنبه های فین تک

با افزایش اهمیت فین ‌تک در زندگی روزمره آمریکایی‌ ها، نظارت ‌ها نیز افزایش خواهد یافت. من معتقدم این یک چیز خوب برای صنعت است. طی چند ماه آینده، نمایندگان جدیدی در بسیاری از آژانس هایی که بر شرکت های خدمات مالی نظارت می کنند، وجود خواهند داشت. من انتظار دارم که این منجر به مقررات بیشتری در مورد فین تک ها، به ویژه مناطق نوظهور BNPL و ارزهای دیجیتال شود.

اهمیت یک برند معتبر، که در آن مدل کسب ‌و کار شرکت می ‌تواند به وضوح با مأموریت و ارزش ‌های اعلام ‌شده ‌اش هماهنگ شود، نیز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا پیامدهای داستان های مالی بزرگ سال ۲۰۲۱ توسط تنظیم کننده ها به تفصیل بررسی می‌شوند.

 

۴ پیش بینی برای فین تک در ۲۰۲۲

 

پیش بینی چهارم: هر شرکتی به یک فین تک تبدیل خواهد شد

این پیش ‌بینی بعدی برای سال‌ ها انجام می ‌شود و تنها در سال ۲۰۲۲ سرعت می‌گیرد. خدمات مالی بیشتری را خواهید دید که در شرکت ‌های غیر مالی تعبیه شده ‌اند، مانند اسنپ که به ما اجازه می‌دهد مستقیماً از طریق برنامه پرداخت کنیم.

موسسات مالی به دنبال کاهش موانع بانکی و پرداخت خواهند بود تا تجربه یکپارچه تری را برای مصرف کنندگان ارائه دهند. این موضوع با پرداخت شروع شد، اما در سال ۲۰۲۲ اعتبار بیشتری خواهد داشت و در زمینه های بیشتری توسعه خواهد یافت. مصرف کنندگان نیازی به پر کردن یک فرم طولانی ندارند. در سال‌های آینده، من پیش ‌بینی می‌ کنم که آن ها بتوانند فقط یک دکمه را فشار دهند و به اطلاعات کردیت کارد خود دسترسی داشته باشند، که در نهایت می‌تواند استفاده از پول را برای آمریکایی ‌ها بهتر و راحت تر کار کند.

در حالی که سال ۲۰۲۱ از نظر نوآوری فین تک بی‌نظیر بوده است، سال ۲۰۲۲ از آنجایی که بانک ‌ها و فین تک‌ های بیشتری از فناوری، داده ‌ها و مدل ترکیبی ‌تر برای متحول کردن بانکداری برای مصرف‌ کنندگان بهره می‌ برند، بسیار عالی تر خواهد بود.

در مطالب آیدی پی :

 7 نکته خلاقانه برای ارائه خدمات به مشتری
مطلب بعدی:

۷ نکته خلاقانه برای ارائه خدمات به مشتری

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.