ترندهای کسب و کارهای کوچک فین تک و تغییر انتظارات مصرف کنندگان

ترندهای کسب و کارهای کوچک فین تک و تغییر انتظارات مصرف کنندگان

چگونه خدمات مالی مرتبط با کسب و کارهای کوچک با اتخاذ فناوری نوآورانه ‌تر برای برآورده کردن خواسته ‌های مصرف ‌کنندگان در حال تکامل است.

صنعت خرده‌ فروشی شاهد روندی در نوآوری‌های جدید فین تک است که هدف آن خریدی سریع ‌تر، راحت‌ تر و لذت ‌بخش ‌تر است.

ترند‌های فین تک در خرده‌ فروشی، نحوه تفکر مصرف‌ کنندگان در مورد روابط خود با کسب و کارهای کوچک را تغییر می ‌دهند، زیرا آن ها به دنبال راه ‌هایی برای صرفه‌ جویی در هزینه و زمان هستند و در عین حال خواستار شخصی ‌سازی و راحتی بیشتر هستند.

به گفته لیرون دامری، رئیس Forter، "تنها در سال ۲۰۲۰، تجارت الکترونیک از ۴.۳ تریلیون دلار فراتر رفت، حجمی که در ابتدا برای سال ۲۰۲۵ پیش بینی شده بود."

در این مطلب از وبلاگ آیدی پی بررسی می ‌کنیم که چگونه خدمات مالی مرتبط با کسب و کارهای کوچک با اتخاذ فناوری نوآورانه ‌تر برای انطباق با زمان و برآورده کردن خواسته ‌های مصرف ‌کنندگان در حال تکامل است.

 

ارائه پرداخت های دیجیتالی آسان تر برای مشتریان

یکی از آشکارترین ترند های فین تک در خرده ‌فروشی، قدم گذاشتن در مسیر راحت ‌تر کردن پرداخت ‌ها است. این تغییر در نحوه انجام کارها از استفاده از کیف پول های موبایل و پرداخت های بدون تماس گرفته تا برنامه هایی که به افراد امکان می دهد هنگام خرید اقلام را اسکن کنند و بعداً برای آن ها پرداخت کنند، تغییر می کند.

به گفته ماکسیم کوچنف، مدیر عامل myPOS Technologies، "مصرف ‌کنندگان خواهان پرداخت ‌هایی هستند که خرید را برای آن ها آسان ‌تر می ‌کنند. این شامل گزینه ‌هایی نظیر پرداخت سریع است که به نظر یک بخش طبیعی از تجربه مشتری است."

 

ترندهای کسب و کارهای کوچک فین تک و تغییر انتظارات مصرف کنندگان

 

بهبود دسترسی افراد محروم به منابع مالی

ترند دیگر افزایش مداوم فین تک ‌ها است که در طول فرآیند خرید امکان دسترسی به منابع مالی را فراهم می‌ کنند که از طریق کانال ‌های مختلف در دسترس می باشند. این ها شامل برنامه هایی برای ارائه امتیاز اعتباری فوری، وام برای خرید در فروشگاه یا آنلاین و ابزارهای مدیریت مالی برای دادن توانایی به مصرف کنندگان برای ردیابی هزینه های خود است.

تایو اویوسو، بنیان گذار و مدیر عامل در Paga، پلتفرم پیشرو پرداخت در نیجریه، گفت: «برای اکثر مشاغل کوچک و متوسط ​​در سراسر جهان، دسترسی به منابع مالی برای عملیات آن ها وجود ندارد. فین تک دنیایی از امور مالی تعبیه ‌شده را با روش‌ های نوآورانه برای شرکت‌ های کوچک و متوسط ​​برای تأمین مالی کسب‌ و کار و مقیاس خود از طریق دیده شدن تراکنش ‌های شرکت ‌های فین تک امکان ‌پذیر می‌ کند. ما شاهد رشد محصولات سرمایه در گردش یا «اکنون بخر، دیرتر پرداخت کن» بوده ‌ایم. مصرف ‌کنندگان نیز از این پیشرفت ‌ها سود می ‌برند، زیرا آن ها اکنون گزینه‌ های بیشتری پیش روی خود دارند.»

 

مرتبط بخوانید: ۸ تاکتیک موثر بازاریابی فین تک برای شرکت ها

 

حمایت از جوامع محروم از طریق فناوری پرداخت

علاوه بر تسهیل پرداخت برای مصرف کنندگان، ترند استفاده از فناوری برای کمک به فروشندگان محلی در بازارهای محروم تر نیز وجود دارد. این ترند شامل دسترسی فروشندگان به خدمات و ابزارهای مالی است تا به آن ها امکان فروش آنلاین و دستیابی به پایگاه مشتریان گسترده ‌تری را بدهد.

تیم نیکسون، مدیرعامل و بنیانگذار Trolley.com، عقیده دارد: «راه ‌حل ‌های فین تک زمینه را برای افزایش مشارکت فروشندگان باز می ‌کند: گسترش دسترسی به فروشندگان در کشورهای بیشتر، امکان پرداخت‌ها به ارز محلی و حذف هزینه ‌های بیش از حد FX، کمک به بازارها برای تسویه حساب با فروشندگانشان به موقع و از بین بردن موانع ورود - که می تواند به سادگی پشتیبانی از روش های جایگزین برای پرداخت به فروشنده باشد."

 

شناسایی بازیگران بد در فضای پرداخت دیجیتال

دنیای خرده فروشی نیز شاهد استفاده از فناوری جدید برای شناسایی افرادی است که قانون را زیر پا می گذارند. این دسته شامل استفاده از احراز هویت بهتر، ابزارهای امتیازدهی اعتباری و راه‌ حل‌ های تشخیص تقلب بهبودیافته برای کمک به کسب ‌و کارها برای بهبود درآمد خود با کاهش زیان های مالی مرتبط با پرداخت ‌ها و تراکنش ‌های الکترونیکی است.

به گفته لیرون دامری، تصمیم گیری در زمان واقعی ممکن است به کاهش سوء استفاده از بازگشت کمک کند. او گفت: "اگر بتوانید بازیگران بد یا سوء استفاده کنندگان را شناسایی کنید، می توانید سیاست های خود را در لحظه تنظیم کنید. به عنوان مثال، شخصی که مکرراً از بهانه "دریافت نشدن کالا" استفاده کرده است باید برای تحویل سفارش خود امضا کند. یک بازگرداننده مجدد می تواند کالا را خریداری کند، اما همه ی خرید هایش فروش نهایی خواهند بود. با آوردن اطلاعات بیشتر مصرف کننده به تجارت الکترونیک، کسب و کارها می توانند ضرر و زیان را کاهش دهند و در عین حال سیاست های متفاوتی را برای بهترین مشتریان خود حفظ کنند."

 

ترندهای کسب و کارهای کوچک فین تک و تغییر انتظارات مصرف کنندگان

 

افزایش نرخ تایید تراکنش برای کسب و کارهای کوچک

نیاز به افزایش امنیت، کسب و کارهای کوچک را وادار می کند تا ابزارها و فرآیندهای جدید احراز هویت، مانند کاهش اتکا به رمزهای عبور را اتخاذ کنند. این تغییر به آن ها اجازه می‌دهد تا نرخ تایید تراکنش خود را افزایش دهند و در عین حال سطوح تقلب را در زمان واقعی کاهش دهند. فین تک‌ ها می ‌توانند با استفاده از دستگاه‌ های هوشمند مانند گجت ‌های پوشیدنی یا تلفن‌ های همراه که داده ‌های بیومتریک را برای کمک به احراز هویت افراد ذخیره می‌کنند، به کسب و کارهای کوچک کمک کنند تا به حداکثر امنیت دست یابند.

ماریو شیلیاشکی، مدیر عامل PayU توضیح داد: «یک چالش کلیدی اضافی که ریشه در ماهیت فرامرزی تراکنش‌ها دارد، نرخ‌های تایید است - چیزی که برای هر کسب و کار کوچک در این سیاره بسیار مهم است. زمانی که پرداخت ‌ها به صورت محلی پردازش نمی ‌شوند، نرخ تایید به شدت کاهش می ‌یابد و این موضوع در ادامه منجر به رها شدن سبد خرید می‌شود. در این حالت فروش و در نهایت رضایت مشتری کمتر است. بنابراین، بازرگانان باید روش ‌هایی را برای مقابله با این چالش ‌ها اتخاذ کنند، از جمله روش‌ های پرداختی که به پایگاه ‌های مشتریان محلی و جهانی، اتصال API واحد و ویژگی‌های بهینه ‌سازی نرخ تأیید پاسخ می ‌دهد.»

 

مرتبط بخوانید: ۱۰ ایده عالی استارت آپی فین تک که باید در سال ۲۰۲۲ در نظر بگیرید!

 

مشاهده تصویر بزرگتر در داده های تراکنش

کسب و کارهای کوچک می ‌توانند از بینش داده ‌های تراکنش استفاده کنند تا ببینند کسب ‌و کارشان چگونه در حال رشد است و تجربه خرید شخصی ‌تری را ارائه دهند. یک شرکت ممکن است از تاریخچه خرید مشتری برای ارائه تخفیف های مناسب در بازدید بعدی خود و افزایش فروش استفاده کند. همانطور که دنیای فین تک به سمت بینش ‌ها و تحلیل ‌های بی‌ درنگ پیش می ‌رود، این نوع شخصی ‌سازی مبتنی بر داده ‌ها می‌تواند حتی رایج ‌تر شود.

دورل بلیتز، معاون استراتژی و بخش استراتژی، گفت: «فین تک ‌ها و بانک ‌ها ابزارها و منابع داده ‌ای برای تجزیه و تحلیل فعالیت صاحبان کسب ‌و کارهای کوچک را دارند و به آن ها کمک می‌ کنند تا کسب ‌و کارشان را، از اصول روزمره گرفته تا برطرف نمودن مشکلات، به ‌طور مؤثرتری مدیریت کنند.» اگر فین تک ها و بانک ها بتوانند به نمایندگی از مشاغل در این زمینه فکر کنند، به این ترتیب به نفع هر دو طرف خواهد بود»

 

ترندهای کسب و کارهای کوچک فین تک و تغییر انتظارات مصرف کنندگان

 

نتیجه نهایی و راه حل های نوآورانه فین تک

فضای یک کسب و کار کوچک به دلیل تغییر انتظارات مصرف کننده و تقاضا برای بهبود سهولت استفاده، دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است. ظهور فین تک راه‌ حل ‌های نوآورآن ها را به کسب و کارهای کوچک ارائه کرده است که به آن ها کمک کرده تا سود نهایی خود را بهبود بخشند و در عین حال تجربه خرید را برای مصرف‌ کنندگان بهتر کنند.

دیپاشا کاکار، بنیانگذار و مدیر عامل کراکیت خاطرنشان کرد: «فرآیندهایی که روزها، هفته‌ ها یا حتی ماه ‌ها طول می‌ کشید، مانند جستجوی گزارش اعتبار یا انجام یک انتقال پول بین‌المللی، اکنون به لطف فناوری مالی در چند دقیقه یا چند ثانیه تکمیل می ‌شوند. فناوری مالی این پتانسیل را دارد که عملیات‌ های ناشیانه تاریخی را ساده ‌تر کند، زیرا به جای تمرکز بر مهارت ‌ها و قضاوت‌ های انسانی، بر اعداد متمرکز است.»

اندرو وارن، رئیس BFS UK&I در Cognizant اضافه کرد: «در حالی که چند سال پیش پیشنهادهای جدید و هیجان انگیز یکباره برای جذب مشتریان کافی بوده، اگر بانک های کسب و کارهای کوچک بخواهند وفاداری خود را حفظ کنند، دیگر صرفاً ارائه یک کارت نقدی یا سریعتر کردن فرآیند ثبت نام نیست، بلکه در مورد ارائه ی خدماتی مادام العمر است.»

 

در پایان، دنیای کسب و کارهای کوچک در حال تغییر است و فین تک به پیشبرد آن کمک می ‌کند. همانطور که فناوری مالی به تکامل خود ادامه می دهد، احتمالاً نوآوری های چشمگیرتری برای خدمت به بخش کسب و کارهای کوچک ظاهر می شود.

در مطالب آیدی پی :

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.