شرکت فعال حوزه فین تک

۱۵ شرکت فعال حوزه فین تک در سیلیکون ولی

امروز با معرفی شرکت فعال حوزه فین تک در سیلیکون ولی در خدمت شما هستیم. از حوزه فعالیت این شرکت ها ایده بگیرید!

برای موفقیت امروزه بانک ها باید به راه اندازی  فین تک که می تواند هم شرکای ارزشمند و هم رقبای مرگبار باشند، توجه کنند. ارزیابی فن آوری مالی و یا فین تک، چشم انداز نوآوری می تواند یک کار سخت و دشوار باشد، به خصوص هنگامی که به دنبال راه حل برای نیازهای موسسات مالی خاص خود است. در منطقه سیلیکون ولی در منطقه خلیج سانفرانسیسکو، نیازی به نگاه کردن به دور دست ها نیست!

با وجودی که پایتخت های مالی جهانی جهان به طور سنتی در مکان هایی مانند لندن، نیویورک و هنگ کنگ قرار دارند، عناصر اصلی خدمات مالی در آینده از بین می روند و در فن آوری های بزرگ فناوری مانند اپل، گوگل، PayPal، Square، Intuit، و همچنین نسل جدیدی از شرکت های فین تک که مجددا نشان می دهند چه خدمات مالی می تواند در دنیای دیجیتال باشد.

ظهور فین تک می تواند هم فرصت و هم خطر برای موسسات مالی سنتی باشد. براساس تجزیه و تحلیل PwC، مؤسسات خدمات مالی معتقدند که تا سال ۲۰۲۰، ۲۳ درصد از کسب و کارشان ممکن است به دلیل نوآوری فین تک تا سال ۲۰۲۰ در معرض خطر قرار بگیرند. برای مقابله با این، موسسات مالی سنتی با مشارکت با آنها می توانند به تهدید شرکت های فین تک پاسخ دهند.

مدیران بانک باید ملاقات با شرکت های فین تک از دره سیلیکون داشته باشند. آیا شرکت های فین تک برای تماشای مشتریان بانک های سنتی یا برای ملاقات با شروع مشارکت های فوق العاده برای طرح های جدید در همکاری با یکدیگر نگاه می کنند؟

همانطور که جیمی دیمون، مدیر عامل JP Morgan می گوید، سیلیکون ولی  در حال آمدن به میدان است! با استفاده از Google، Square، Salesforce و Mint، چند شرکت با ریشه های دره سیلیکون نامگذاری می شود. هر عنصر از خدمات مالی برای بانک شما مهم است، شرکت های فین تک درخشان سیلیکون ولی در این مناطق نوآور هستند. لیست زیر نمونه های متنوعی از شرکت های فین تک در حوزه های متنوع برای شما ذکر خواهیم کرد. هرمدیر بانکی باید برنامه ریزی سفر به دره سیلیکون و آشنایی با تیم نوآورانه آن ها را در برنامه خود  برای شناختن این ۱۵ شرکت فین تک داشته باشد!

شرکت های حوزه فین تک

بخش اول: راه حل برای کسب و کار کوچک

 ۱- SizeUp
آدرس سایت : www.sizeup.com
محل استقرار : سان فرانسیسکو، CA

حوزه فعالیت:   این کسب و کار  به بانک ها کمک می کند تا مشتریان کسب و کار کوچک را از طریق تصمیمات هوشمندانه قدرتمند تر کند. این تصمیم گیری های دقیق از طریق داده های بزرگ (Big Data) انجام می پذیرد.
چرا سودمند و مفید است : بانکداری کوچک است. کارهای کوچک بانکی دشوار است، و ارائه خدمات سفارشی به صنایع مختلف که این کسب و کارها در آن کار می کنند، حتی بیشتر به چالش کشیدن است. این استارت آپ حوزه فین تک بانک ها را قادر می سازد تا این مشکل را حل کنند. بدین ترتیب بانک یک شریک ارزشمند در موفقیت مشتریان کسب و کار خود می شود، با درک داده ها به منظور کمک به شرکت های موفق. این محصول برای خرید و نگهداری مشتریان بانکی طراحی شده است. محصولات بانکی را در نقاط تصمیم گیری کلیدی در چرخه زندگی کسب و کار و افزایش مشارکت مشتریان معرفی می کند.

مشتریان این کسب و کار:  Wells Fargo، Deutsche Bank، بلومبرگ BusinessWeek ، اداره تجارت کوچکU.S.، کاخ سفید ایالات متحده.

گلوگاه این کسب و کار : تمام بانک ها در تلاش هستند تا بازار کسب و کار کوچک خود را خدمت و رشد دهند، و SizeUp خدمات و ارزش افزوده سفارشی را برای هر یک از مشتریان کوچک کسب و کار بانکی، از طریق اتوماسیون و الگوریتم های آنلاین ارائه می دهد.

۲- Cashflower

آدرس سایت : www.cashflower.co

محل استقرار: سان فرانسیسکو، CA

حوزه فعالیت: مجموعه ای از مدیریت پول نقد و ابزارهای دسترسی به اعتبار است که به کسب و کارهای کوچک کمک می کند جریان نقدی خود را به سادگی و به طور مستقیم کنترل کنند.

چرا سودمند و مفید است: تقریبا ۴۳٪ از کسب و کارهای کوچک در سه ماهه اول خود از دچار کمبود سرمایه می شوند و نیمی از آنها وام دهنده غیر بانکی را انتخاب خواهند کرد Cashflower.یک راه حل برای بازگرداندن کسب و کارهای کوچ به بانک ها و معرفی این کسب و کار ها به راه های دریافت اعتبار ایجاد کرده است.

مشتریان: در حال حاضر نسخه بتا بتا محصول منتشر شده است.

گلوگاه این کسب و کار : ابزارهاي پول نقدي برتر را براي کمک به بانک ها براي جذب و حفظ مشتريان کسب و کارهای کوچک فراهم مي کند.

مرتبط بخوانید: فواید اقتصادی فین تک

بخش دوم: موسسات سرمایه گذاری

۳- Trizic, Inc.

آدرس سایت: www.trizic.com

مکان استقرار: سان فرانسیسکو، CA

حوزه فعالیت : این استارت آپ حوزه فین تک به مدیران ثروت اجازه می دهد تا مدیریت حساب های مشتری و اوراق بهادار خود را به صورت خودکار مدیریت کنند و در نتیجه فرصت بیشتری برای تمرکز روی ایجاد روابط مشتری و رشد و توسعه کسب و کار خود داشته باشند.

چرا سودمند و مفید است: این کسب و کار در واقع یک سیستم بازنگری و طراحی مجدد است تا به مدیران ثروت اجازه بدهد با مشتریان خود در دنیای دیجیتال ارتباط برقرار کنند. از طریق این سیستم مشتریان یک تجربیات دسترسی به صورت بصری، متناسب، ۲۴/۷ (۲۴ ساعته و ۷ روز هفته) دریافت می کنند که نه تنها اجازه می دهد حساب های مختلف را مشاهده کنند، بلکه انتقال یکپارچه بین حساب های مختلف را نیز مقدور می سازد.

مشتریان : در حال حاضر به عنوان یک ابزار برای مشاوران مدیریت ثروت طراحی شده است، اما در آینده نزدیک با یک موسسه مالی بزرگ راه اندازی خواهد شد.

گلوگاه این کسب و کار: trizic تکنولوژی را مدیریت می کند تا مدیران ثروت بتوانند در مدیریت کسب و کار خود تمرکز کنند.

شرکت های حوزه فین تک

بخش سوم: بیت کوین

۴- SnapCard

آدرس سایت: www.snapcard.io

محل استقرار: سان فرانسیسکو، CA

حوزه فعالیت: ماموریت SnapCard این است که ارزش پذیرش ارزهای دیجیتال  به مصرف کنندگان و بازرگانان منتقل کند. این کسب و کار حوزه فین تک این کار را به وسیله تجدید نظر  و بازنگری در مورد خرید و قبول بیت کوین انجام می دهد.

چرا سودمند و مفید است: این کسب و کار در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد و در مسیر بزرگترین حرکت بیت کوین قرار دارد. آنها طریقه ای  که بازرگانان پول دیجیتال را می پذیرند و همچنین تجربه خرید مصرف کننده را دوباره طراحی کرده اند.

مشتریان: این سیستم ایده آل برای مصرف کنندگان روزمره است که علاقه مند به استفاده از ارزهای دیجیتال و همچنین تجارانی هستند که مایل به پرداخت ارز دیجیتالی هستند.

گلوگاه این کسب و کار: سریعترین و ساده ترین راه برای خرید و قبول ارز دیجیتال، یا همان بیت کوین.

مرتبط بخوانید: چرا دولت ها علاقه ای به بیت کوین ندارند؟!

بخش چهارم : تامین سرمایه و دریافت وام

۵- WeFinance

آدرس سایت: www.wefinance.co

محل استقرار: سان فرانسیسکو، CA

حوزه فعالیت : این کسب و کار در حال تغییر دادن سیستم وام دهی با دادن وام گیرندگان با بدهی های ساده و ایمن با استفاده از قرض گرفتن مستقیم از مردم واقعی است و  در این سیستم نرخ بهره کاهش می دهد. در حالی که وام گیرندگان می توانند از طریق نرخ بهره پایین تر از این سیستم سود ببرند و همزمان وام دهندگان می توانند پس انداز خود را افزایش دهند. وام دهندگان می توانند با کمک به افرادی که می شناسند و با حفظ پول خود در جامعه خود به جای دادن آن به یک بانک، برنده باشند.

چرا سودمند و مفید است:  WeFinanceبخشی از جامعه و بخشی از سرمایه گذاری به شکل کراد فاندینگ است. چیزی که باعث می شود این کسب و کار متمایز باشد این موضوع است که که وام گیرندگان کنترل بیشتری روی وام هایی که می گیرند، دارند. آنها می توانند محدودیت های و درصد سود مورد درخواست خود را برای وام و شرایطی که مایل به پرداخت آن هستند تعیین کنند. چهار درصد رایج ترین نرخ بهره وام های WeFinanceاست که کمتر از بسیاری از راه حل های جایگزین برای دریافت وام و قطعا کمتر از کارت های اعتباری است.

مشتریان: بازار هدف این کسب و کار مشخص است:  مصرف کنندگان معمولی، شرکت های کوچک و وام دهندگان. این کسب و کار به خصوص برای وام گیرندگان دانشجویی محبوب است.

گلوگاه این کسب و کار: یک راه مناسب برای وام گیرندگان برای دریافت حمایت از خانواده و دوستان خود به جای رفتن به وام دهنده ناشناس ایجاد کرد.

۶- upstart

آدرس سایت: www.upstart.com

محل استقرار: پالو آلتو، CA

حوزه فعالیت: : این کسب و کار در واقع یک پلت فرم وام آنلاین است که برای تأمین مالی افراد بر اساس سیگنال اعتبار دهی است. این سیگنال ها از طریق آنالیز توانایی بازپرداخت وام از جمله بررسی مدارس ، منطقه تحصیل، عملکرد تحصیلی و تاریخچه کاری است. این شرکت  وام های ۳ ساله ثابت را ارائه می دهد که می تواند برای ایجاد یک کسب و کار، پرداخت هزینه های جاری یک کسب و کار، پرداخت بدهی های دانشجویی یا پرداخت کارت های اعتباری استفاده شود.

چرا سودمند و مفید است: مدل وام اختصاصی آنها، با وجود اعتبار و اشتغال محدود، وام گیرندگان با کیفیت بالا را مشخص می کند.

مشتریان: توسط مصرف کنندگان و کسب و کارهای کوچک استفاده می شود.

گلوگاه این کسب و کار: یک پلت فرم وام آنلاین است که از داده ها برای جمع آوری وام گیرندگان بالقوه و سرمایه گذاران استفاده می کند.

۷- plaid

آدرس سایت: www.plaid.com

محل استقرار:  سان فرانسیسکو، CA

حوزه فعالیت: این کسب و کار حوزه فین تک API  مقیاس پذیر را طراحی کرده است که روشی که مصرف کنندگان، بانک ها و توسعه دهندگان با پول تعامل می کنند را تغییر داده است.

چرا سودمند و مفید است: : برای بانک ها، Plaid یکپارچه سازی تکنولوژی های جدید را ساده می کند که به طور سنتی فرایندی دشوار است. این فرآیند با جلسات طولانی فن آوری اطلاعات و موانع تکنولوژیکی همراه است. برای توسعه دهندگان، شما می توانید دسترسی به داده های تمیز و با تعیین سطح دسترسی مجاز برای کاربران داشته باشید.

مشتریان: محصولات Plaid توسط وام دهندگان و شرکت هایی  فعال حوزه فین تک در مدیریت هزینه ها مانند Abacus، Acorns، Robinhood و Digit استفاده می شود.

گلوگاه این کسب و کار: Plaid دموكراتيزه كردن خدمات مالي از طريق ارائه فن آوري را با ساختن API هاي زيربنايي كه مشتريان، مؤسسات مالي سنتي و توسعه دهندگان را متصل مي كند، مي سازد.

۸- zuora

آدرس سایت: www.zuora.com

محل استقرار: Foster City، CA

حوزه فعالیت: : Zuora راه حل هایی برای پرداخت صورتحساب آبونمان ، درآمد، پرداخت ها ی جاری و  صورتحساب های مختلف را برای مدیران اجرایی و همچنین تیم های بازاریابی، مالی و عملیاتی که شامل پروسه های تجاری، مالی و صدور صورت حساب می باشند را فراهم می کند.

چرا سودمند و مفید است: اشتراک افراد و کسب و کارها در آن و راه حل های تجاری بازاریابی تکرار شونده ، پیش بینی اقتصادی را بسیار دقیق تر می کند. برای سرمایه گذاران، تقاضای اولیه مدل های درآمد تکرار شونده، ارزش پیش بینی درآمد تکرار شده، به ویژه در مقایسه با معاملاتی که تنها یک تراکنش دارند، بیشتر است. برای مثال، یک شرکت $ ۲۰ میلیون دلاری با ۸۰٪ درآمد تکراری در ابتدای هر سال می تواند به ۱۶ میلیون دلار برسد. این رقم پایدار و قابل پیش بینی است. بنابراین مدیریت می تواند بر اساس آن برنامه ریزی و سرمایه گذاری کند.

مشتریان: از جمله مشتریان این کسب و کار  Workday, Adobe, Box, and Zendeskهستند.

گلوگاه این کسب و کار: نسبت به سایر مدل های خرده فروشی، مدل های تکرار شونده درآمد، بسیار سودمند تر و کارآمدتر از مدل هایی که به قیمت گذاری می پردازند، هستند. اکثر شرکت هایی که از اشتراک این سرویس استفاده می کنند فقط نیاز به مدیریت چندین سطوح قیمت گذاری دارند و نیازی به قیمت مجموعه ای از محصولات به صورت جداگانه ندارند.

مرتبط بخوانید: آموزش کسب درآمد از آیدی پی

شرکت های فعال حوزه فین تک

بخش ششم: سرمایه گذاری شخصی

۹-  Wealthfront

آدرس سایت: www.wealthfront.com

محل استقرار: پالو آلتو، CA

حوزه فعالیت: این کسب و کار مدیریت آنلاین پول را فراهم می کند که در واقع  یک سرویس سرمایه گذاری اتوماتیک است که مجموعه های متنوعی از صندوق های شاخص را (با قیمت پایین فقط ۰.۲۵٪ در سال ) مدیریت می کند.

چرا سودمند و مفید است: : یکی از سرگرم کننده ترین مسابقات فین تک بین Silicon Valley FinTech Wealthfront و NYC FinTech Betterment است. هر دو شرکت های سرمایه گذاری سنتی مانند Schwab و Vanguard را عملا مختل می کنند! اما رهبری Wealthfront در بخش سرمایه گذاری روبو خدمات مالی نشان می دهد که Palo آلتو می تواند امور مالی شخصی خود و یا بهتر از وال استریت را انجام دهد.

مشتریان: : Wealthfront با دارایی های مدیریت شده با بیش از ۲.۶ دلار در مقایسه با رقبای خود، دارای بالاترین میزان حساب های شخصی است.

گلوگاه این کسب و کار: بانک ها باید بررسی کنند که آیا Wealthfront می تواند یک شریک برای گسترش پایگاه مشتری آنلاین خود باشد و  یا به عنوان راهی برای رقابت با کاهش هزینه های سرمایه می توانند با آن رقابت کنند.

۱۰- SigFig

آدرس سایت: www.sigfig.com

محل استقرار: سان فرانسیسکو، CA

حوزه فعالیت: این کسب و کار در واقع یک نرم افزار هوشمند و تلفن همراه است که اجازه مدیریت حساب ها را به آسانی می دهد. هر کسی می تواند از این سیستم برای کاهش هزینه های یک مشاور مالی استفاده کند.

چرا سودمند و مفید است: اگر یک شرکت وجود داشته باشد که به جای ارائه راه حل به بانک ها با آن ها رقابت کند، sigfig  است. SigFig نوع جدیدی از شرکت سرمایه گذاری است که با استفاده از علم و داده های روز برای کمک به سرمایه گذاران هر روز بهتر از قبل می شود.

مشتریان: SigFig گزارش ها  و راهنمایی هایش را به بیش از ۷۵۰،۰۰۰ سرمایه گذار ارائه می دهد.

گلوگاه این کسب و کار: SigFig ساده ترین راه برای مدیریت پول شما است. به راحتی حساب های خود را به هم متصل کنید  و آنها را بر اساس اهداف خود مورد استفاده قرار بدهید.

شرکت های فعال حوزه فین تک

مرتبط بخوانید: مزایا و معایب کد های USSD

بخش هفتم : امور مالی شخصی

۱۱- NerdWallet

آدرس سایت: www.nerdwallet.com

محل استقرار: سان فرانسیسکو، CA

حوزه فعالیت: NerdWallet آموزش ها و توانمند سازی های مالی ارائه می کند. این کسب و کار خدمات خود حساب شده خود را از طریق ابزارهای آنلاین، تحقیق، و کارشناسان زندگی واقعی برای کمک به مردم برای کنترل امور مالی خود ارائه می کند.

چرا سودمند و مفید است: وقتی که به کارت های اعتباری، حساب های بانکی، وام های مسکن، بیمه، وام ها یا هزینه هایی مانند هزینه بیمه و صورتحساب پزشکی پرداخت می شود، مصرف کنندگان تقریبا تمام تصمیمات خود را در تاریکی می گیرند. NerdWallet به مشتریان و کسب و کارهای کوچک در سراسر زندگی با ارائه مشاوره تصمیمات مالی با ابزارهای رایگان، قابل دسترس و تخصصی کمک می کند.

مشتریان: دسته مشتریان این کسب و کار مصرف کنندگان و شرکت های کوچک هستند.

گلوگاه این کسب و کار: : بدون توجه به وضعیت مالی شما، NerdWallet برای کمک به مصرف کننده های روزمره و کسب و کار کوچک برای توسعه و اجرای عادت های لازم مالی به صورت رایگان خدمات ارائه می کند.

۱۲- Dyme

آدرس سایت: www.dyme.co

محل استقرار: سان فرانسیسکو، CA

حوزه فعالیت: Dyme به مردم کمک می کند تا پول نقدی که به سختی از مشتریان خود دریافت کرده اند را مدیریت کنند.  حساب های بانکی برای پرداخت صورتحساب است و حساب Dyme برای صرفه جویی  است. Dyme با بانک ممشتری کار می کند، راه اندازی آن ساده است و هم چنین رایگان است.

چرا سودمند و مفید است: این کسب و کار ازراه های هوشمندانه برای رسیدگی به امور مالی استفاده می کند. با استفاده از این راه ها استفاده کنندگان از سیستم خود راه های جالب و سرگرم کننده برای صرفه جویی در پول ارائه می دهد.

مشتریان: تقریبا تمامی مصرف کنندگان .

گلوگاه این کسب و کار: Dyme سبب صرفه جویی در پول و  پس انداز آن می شود و عادات سالم  مالی را ارتقا می دهد.

شرکت های فعال حوزه فین تک

بخش هشتم: بانکداری برای مصرف کننده ها

۱۳- Ondot

آدرس سایت: www.ondotsystems.com

محل استقرار: سن خوزه، CA

حوزه فعالیت: Ondot به موسسات مالی مجموعه ای جامع را برای مدیریت جنبه های عملیاتی و پشتیبانی مشتری از خدمات کارت تلفن همراه ارائه می دهد. استفاده از این محصولات به مردم اجازه می دهد تا از کارت های پرداخت برای کنترل امور مالی خود را کنترل کنند. این کنترل شامل مرحله کنترل های پیش از صدور مجوز (برای هزینه کردن در موارد مختلف) تا هشدار و مدیریت در زمان واقعی می شود.

چرا سودمند و مفید است: Ondot یک کنترل از راه دور برای کارت های پرداخت است. اگر یک بانک در حال حاضر با OnDot کار نکند، تمام آن نیاز به انجام دارید، یک سوئیچ تلنگر است و تکنولوژی  به شما کمک می کند! مشتریان می توانند از این محصول به عنوان یک کنترل کننده کارت یا به عنوان یک برنامه مستقل یا به عنوان یک افزونه به یک پلت فرم تلفن همراه موجود استفاده کنند.

مشتریان: OnDot قرارداد با چهار پردازنده اصلی کارت اعتباری امضا کرده است، که به طور کل معاملات را برای ۱۰،۰۰۰ بانک و اتحادیه های اعتباری در سراسر کشور پردازش می کنند.

گلوگاه این کسب و کار: این یک برنامه کنترل از راه دور است که می تواند به کاربران کمک کند که کارت های اعتباری خود را با کلیک یک دکمه روشن و خاموش کنند و همچنین زمان، مکان و نحوه استفاده آنها را کنترل کنند.

مرتبط بخوانید: کاربرد آیدی پی در صنعت بیمه

بخش نهم : پرداخت ها

۱۴- Stripe

آدرس سایت: www.stripe.com

محل استقرار: سان فرانسیسکو، CA

حوزه فعالیت: Stripe مجموعه ای از API های یکپارچه و ابزار است که بلافاصله کسب و کار را قادر می سازد برای پذیرش و مدیریت پرداخت آنلاین  اقدام کند.

چرا سودمند و مفید است: Stripe در واقع بر مبنای توسعه دهندگان و توانایی های آن ها طراحی شده است و می تواند به هر اندازه دلخواه مقیاس پذیری داشته باشد. این شرکت در واقع  بسیاری از کسب و کار های جدید را قدرتمند می سازد. این کسب و کار درواقع یک تصویر از چگونگی این موضوع است که اینترنت چطور همه چیز را تغییر می دهد.  بسیاری از کاربران در دسته هایی هستند که تقریبا پنج سال پیش اصلا وجود نداشتند.

مشتریان: Stripe در حال حاضر میلیون ها دلار در سال درآمد دارد. از کسب و کارهایی که تازه راه اندازی شده اند تا شرکت هایی که ثروتمند هستند.

گلوگاه این کسب و کار: Stripe بهترین راه برای پذیرش پرداخت آنلاین است.

۱۵- Token

آدرس سایت: www.token.io

محل استقرار: سان فرانسیسکو، CA

حوزه فعالیت: Token یک نوع پرداخت دیجیتالی با میزبان جدید است. این کسب و کار مجموعه ای از محصولات نرم افزاری را به بانک ها، توسعه دهندگان نرم افزار، کسب و کارها و مصرف کنندگان ارائه می دهند که آنها را قادر می سازد نوع پرداخت جدیدی را طراحی کنند که به طور خاص برای انجام معاملات سریع و ایمن در داخل و خارج از کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

چرا سودمند و مفید است: این نوع پرداخت سریع و  مطمئن است و با سیستم بانک ها  به طور کامل سازگار می باشد. این سیستم در میلی ثانیه کار می کند.

مشتریان: Token با جامعه بزرگی از مشتریان کار می کند.

گلوگاه این کسب و کار: Token یک سیستم پرداخت جدید اینترنتی پیشرفته که توسط بانک های انتخاب شده میزبانی شده است و به صورت امن، سریع و آسان برای استفاده با هزینه کم ایجاد کرده است.

امیدواریم مطلب امروز آیدی پی برای شما مفید واقع شده باشد و از آن برای ایده پردازی کسب و کار های جدید استفاده کنید. حتما نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

در مطالب آیدی پی :

درگاه پرداخت
مطلب قبلی:

امکان ایجاد لینک پویا

زمان مطالعه: ۱ دقیقه
حفاظت از اطلاعات بانکی در پرداخت های آنلاین
مطلب بعدی:

حفاظت از اطلاعات بانکی در پرداخت های آنلاین

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.