38 نکته ی مالی شخصی که ذهنیت شما را نسبت به پول عوض می کنند

۳۸ نکته ی مالی شخصی که ذهنیت شما را نسبت به پول عوض می کنند

در این مطلب می خواهیم ۳۸ نکته را با هم بررسی کنیم که می تواند بر روی برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری های شما بسیار تاثیرگذار باشند.

مانند هر فرد دیگری که مشغول به کار است و درآمد دارد، حتما شما هم کنجکاوید تا بدانید بهترین روش های پس انداز چیست؟ چگونه می توان به سرمایه گذاری در حوزه های جدید نزدیک شد؟ و یا اینکه چگونه می توان برنامه ریزی مالی درستی برای درآمد خود داشت؟

در این مطلب از وبلاگ آیدی پی می خواهیم ۳۸ نکته را با هم بررسی کنیم که می تواند بر روی برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری های شما بسیار تاثیرگذار باشند.

 

اول چیزهای مهم: چند اصول اولیه ی مالی

 

۱. یک تقویم مالی ایجاد کنید

اگر به خود اطمینان ندارید که بدهی ها و یا هزینه های سه ماه آینده خود را به خاطر بسپارید یا به طور دوره‌ای گزارشی از دخل و خرج خود تهیه کنید، به تنظیم یادآوری‌ هایی برای این کارهای مهم پولی مانند ویزیت سالانه پزشک یا تنظیم ماشین فکر کنید. این کار را می توانید به سادگی در تقویم تلفن همراه یا کامپیوتر خود انجام دهید.

 

۲. به نرخ بهره خود توجه کنید

سوال: ابتدا کدام وام را باید پرداخت کنید؟ جواب: وامی با بالاترین نرخ بهره.

سوال: کدام حساب پس انداز را باید باز کنید؟ جواب: حسابی که بهترین نرخ بهره را دارد.

نتیجه گیری: توجه به نرخ‌ های بهره به شما کمک می ‌کند تا بتوانید به درستی تصمیم بگیرید که بر روی کدام بدهی یا تعهدات پس‌انداز تمرکز کنید.

 

۳. دارایی خالص خود را دنبال کنید

دارایی خالص شما - تفاوت بین دارایی ها و بدهی های شما - عدد مهمی است که می تواند به شما بگوید از نظر مالی در چه جایگاهی قرار دارید. حواستان به این عدد باشد و توجه به این مورد می تواند به شما کمک کند تا از پیشرفتی که در جهت اهداف مالی خود دارید آگاه شوید - یا اگر دارید از نظر جایگاه مالی افت می کنید به شما هشدار دهد.

دارایی خالص شما تفاوت بین دارایی ها و بدهی های فعلی شماست.

مرتبط بخوانید: ۴ قدم برای کمک به فرزندانتان برای ساختن عادات مالی هوشمند

 

چگونه مانند یک حرفه ای بودجه بندی کنیم

 

۴. یک بودجه تنظیم کنید، همین.

این نقطه ی شروع برای هر هدف دیگری در زندگی شما است.

 

۵. همیشه به نقد خرج کنید

اگر دائماً بیش از حد خرج می ‌کنید، این کار شما را از این وضعیت خارج می ‌کند. باور نمی کنید؟ تنها برای ۳ روز این روش را امتحان کنید و به راحتی متوجه خواهید شد که چه تغییراتی در عادت های مالی شما به وجود می آید. به نقد خرج کردن سبب می شود که شما ارزش و حجم پولی که در دستتان است را بهتر متوجه شوید.

 

38 نکته ی مالی شخصی که ذهنیت شما را نسبت به پول عوض می کنند

 

۶. یک دقیقه در روز را به بررسی خرج هایتان اختصاص دهید

هر روز یک دقیقه را صرف بررسی تراکنشات مالی و هزینه های خود نمایید. این عمل ۶۰ ثانیه ای به شناسایی سریع مشکلات، پیگیری پیشرفت شما در رسیدن به هدفتان و تنظیم مقدار خرج خود برای بقیه روز کمک می کند.

 

۷. حداقل ۲۰ درصد از درآمد خود را به اولویت های مالی اختصاص دهید

منظور ما از اولویت ها، ساختن حساب پس انداز اضطراری، پرداخت بدهی ها و پر کردن حساب بازنشستگی تان است. درصد زیادی به نظر می رسد؟ مطمئن باشید که در آینده از خود تشکر خواهید نمود.

 

۸. حدود ۳۰ درصد از درآمد خود را برای هزینه های سبک زندگی بودجه بندی کنید

این بودجه بندی شامل هزینه ی فیلم ‌ها، رستوران ‌ها، و فعالیت های اوقات فراغتتان می ‌شود - اساساً هر چیزی که نیاز های اولیه را پوشش نمی‌دهد.

با رعایت قانون ۳۰ درصد، می توانید همزمان پس انداز و ولخرجی کنید.

 

چگونه با انگیزه پول به دست آوریم

 

۹. پیش نویس چشم انداز مالی

برای شروع تاثیر گذاری عادات پولی بهتر به انگیزه نیاز دارید و اگر یک تابلوی چشم انداز ایجاد کنید، می تواند به شما یادآوری کند که در مسیر اهداف مالی خود بمانید.

 

۱۰. تعیین اهداف مالی خاص

برای توصیف آنچه می خواهید با پول خود به دست آورید از اعداد و تاریخ استفاده کنید، نه فقط از کلمات. چه مقدار از بدهی های خود را می خواهید پرداخت کنید - و تا چه زمانی؟ چقدر می خواهید پس انداز کنید و تا چه تاریخی؟

 

۱۱. یک شعار خرج کردن برای خود داشته باشید

یک عبارت مثبت را انتخاب کنید که مانند یک قانون کوچک برای نحوه خرج کردن شما عمل می کند. به عنوان مثال، از خود بپرسید، "آیا این خرید بهتر از سفر به برزیل در سال آینده است؟"

 

38 نکته ی مالی شخصی که ذهنیت شما را نسبت به پول عوض می کنند

 

۱۲. خودتان را دوست داشته باشید

ممکن است کلیشه ای به نظر رسد، اما این مورد بسیار اثر گذار است. چرا که شما با درک ارزش خود، خود را لایق بهترین ها خواهید دانست و در نتیجه برای مهیا کردن بهترین ها برای خودتان بیشتر تلاش و پس انداز خواهید کرد.

 

۱۳. اهداف پولی کوچک داشته باشید

یک مطالعه نشان داد که هر چه یک هدف دورتر به نظر برسد و هر چه کمتر از زمان وقوع آن مطمئن باشیم، احتمال تسلیم شدن و ادامه ندادن بیشتر است. بنابراین علاوه بر تمرکز بر روی اهداف بزرگ (مثلاً خرید خانه)، اهداف کوتاه‌ مدت و کوچک ‌تری را نیز در این مسیر تعیین کنید که نتایج سریع ‌تر و محسوس تری به ‌دست آورید - مانند پس‌انداز کردن مقداری پول در هر هفته به منظور سفر رفتن در ۶ ماه آینده.

 

۱۴. افکار سمی مالی را دور بریزید

اگر حتی قبل از شروع مسیر خود را نا امید کنید ("من هرگز نمی توانم بدهی هایم را پرداخت کنم!")، در این صورت خود را برای شکست آماده می کنید. بنابراین یکی از اصول موفقیت شما مثبت نگر بودن خواهد بود.

 

۱۵. وضعیت مالی خود را به شکل مناسبی درآورید

یک مطالعه نشان داد که ورزش بیشتر منجر به دستمزد بالاتر می‌شود، زیرا بعد از فعالیت بدنی، بازدهی بیشتری خواهید داشت. بنابراین هر روز صبح دویدن ممکن است به تقویت اوضاع مالی شما کمک کند. به علاوه، تمام عادات و نظم و انضباط مربوط به مثلاً دویدن ماراتن، با مدیریت هزینه ها و پول شما نیز مرتبط است.

 

۱۶. یاد بگیرید چگونه قدردان باشید

قدردان بودن یعنی رضایت از چیزهایی که اکنون دارید، به جای تلاش برای شادی یا به دست آوردن چیزهای بیشتر.

 

۱۷. یک همراه برای خود پیدا کنید

طبق یک مطالعه، دوستانی با ویژگی های مشابه می توانند عادات خوب را از یکدیگر بگیرند - و این برای عادات مالی شما نیز صدق می کند! بنابراین سعی کنید در این مسیر یک همراه و دوست عالی برای خود پیدا کنید.

 

چگونه پتانسیل درآمد خود را افزایش دهیم

 

۱۸. هنگام مذاکره در مورد حقوق، ابتدا شرکت را وادار کنید تا به شما رقم بدهد

اگر از همان ابتدا دستمزد فعلی خود را ببخشید، راهی ندارید که بدانید درآمد شما کافی است یا خیر. واداشتن یک کارفرمای بالقوه برای نام بردن این رقم به این معنی است که پس از شنیدنش می توانید آن را رقم را بالاتر ببرید.

 

مرتبط بخوانید: مدیریت کردن مدیر

 

۱۹. شما می توانید بیش از حقوق خود مذاکره کنید

ساعات کار، عنوان رسمی، مرخصی زایمان مادر و پدر، زمان تعطیلات و پروژه هایی که روی آن ها کار خواهید کرد، همه می توانند مواردی باشند که کارفرمای آینده ممکن است مایل به مذاکره در موردشان باشد.

 

۲۰. در مورد نیازهای شرکت خود در شغل فعلی خود درباره حقوق و دستمزد بحث کنید

کارفرمای شما اهمیتی نمی ‌دهد که شما پول بیشتری برای خانه بزرگ‌ تر می‌ خواهید، بلکه به نگه داشتن یک کارمند خوب اهمیت می‌ دهد. بنابراین هنگام مذاکره برای پرداخت یا درخواست افزایش حقوق، بر ارزش باورنکردنی ای که برای شرکت به ارمغان می آورید تأکید کنید.

 

38 نکته ی مالی شخصی که ذهنیت شما را نسبت به پول عوض می کنند

 

چگونه بدهی های خود را به بهترین نحو پرداخت کنیم

 

۲۱. با بدهی های کوچک شروع کنید تا به شما در پرداخت بدهی های بزرگ کمک کند

اگر کوهی از بدهی دارید، مطالعات نشان می‌ دهد که پرداخت بدهی‌ های کوچک می‌ تواند به شما اعتماد به نفس بدهد تا با بدهی ‌های بزرگ‌ ترتان مواجه شوید.

 

۲۲. هرگز ضامن کسی نشوید

اگر وام گیرنده - دوست، اعضای خانواده، شخص مهم شما، یا هر کسی که پرداخت قسط ها را از دست بدهد، وام دهنده می تواند برای وصول قسط ها به سراغ شما بیاید و احتمالاً رابطه شما با آن فرد وام گیرنده نابود خواهد شد.

 

۲۳. وام مسکنی انتخاب کنید که قسطش کمتر از ۲۸ درصد از درآمد ماهانه تان باشد

این یک قانون کلی است تا بتوانید بفهمید تا چه حد می توانید برای خرید مسکن هزینه کنید.

 

نحوه خرید هوشمند

 

۲۴. خرید ها را بر اساس هزینه ی هر بار استفاده ارزیابی کنید

ممکن است خرید یک پیراهن مد روز ۵ دلاری از یک پیراهن معمولی ۳۰ دلاری از نظر مالی صرفه جویانه تر به نظر برسد - اما فقط در صورتی که فاکتور کیفیت را نادیده بگیرید! وقتی تصمیم می ‌گیرید که آیا جدیدترین فناوری، ابزار آشپزخانه یا پوشاک ارزشش را دارد یا خیر، تعداد دفعات استفاده یا پوشیدن آن را در نظر بگیرید.

 

۲۵. برای تجربیات خرج کنید، نه چیز ها

خرج کردن پول خود برای خرید هایی مانند بلیت یک کنسرت یا پیک نیک در پارک - به جای خرج کردن آن برای اشیاء مادی گران قیمت - به شما خوشحالی بیشتری نسبت به هزینه کردن پولتان می دهد. تحقیقات این را ثابت کرده اند.

 

۲۶. به تنهایی به خرید بروید

زمانی که با دوستان خود به خرید می روید ممکن است آن ها با گفتن اینکه «این خیلی بامزه است باید این را بخری!» شما را مجاب به خریدن چیزهایی کنند که به آن ها نیازی ندارید. بنابراین بهتر است ملاقات ها و با دوستان قدم زدنتان را بجای مراکز خرید، در پارک ها داشته باشید.

 

38 نکته ی مالی شخصی که ذهنیت شما را نسبت به پول عوض می کنند

 

۲۷. برای خود واقعیتان خرج کنید نه شمای خیالی

افتادن در دام خرید برای شخصی که می خواهید باشید آسان است: آشپز، آرایشگر حرفه ای، ورزشکار. اما نباید به این هوس ها تن دهید.

 

۲۸. هرچه زودتر شروع به پس انداز کردن نمایید

نه از شنبه. نه از هفته ی بعد. نه از زمانی که حقوقتان را بگیرید. از همین امروز شروع کنید. زیرا هر زمانی برای شروع به پس انداز کردن دیر است.

 

۲۹. هر کاری که ممکن است انجام دهید تا حساب پس انداز خود را نقد نکنید

استفاده کردن زود هنگام از حساب پس اندازتان به شما صدمات زیادی خواهد رساند. زیرا شما تمام کارهای سختی را که تاکنون انجام داده اید و پس انداز کرده اید را نفی می کنید - و از سرمایه گذاری آن پول جلوگیری می کنید.

 

۳۰. هنگامی که حقوق تان افزایش می یابد، مقدار پس انداز خود را نیز افزایش دهید

می دانید چگونه همیشه به خود گفته اید که هر چه زمان بیشتری داشته باشید، بیشتر پس انداز خواهید کرد؟ هر بار که دستمزد شما افزایش می یابد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مقدار پس انداز خود را نیز افزایش دهید.

 

چگونه برای روزهای بارانی (مالی) آماده شویم

 

۳۱. پس انداز را بخشی از برنامه ریزی مالی ماهانه خود قرار دهید

اگر تفکر شما از پس انداز ذخیره کردن پولی است که در انتهای ماه برایتان باقی مانده است، هرگز پولی برای کنار گذاشتن نخواهید داشت! در عوض، اکنون پس ‌انداز های ماهانه را وارد برنامه ریزی مالی خود کنید.

 

مرتبط بخوانید: شش اصل مهم برای دستیابی به چابکی استراتژیک

 

۳۲. پس انداز خود را خارج از حساب جاری خود نگه دارید

در اینجا یک حقیقت جهانی وجود دارد: اگر ببینید پولی در حساب جاری خود دارید، آن را خرج خواهید کرد. مسیر سریع ایجاد پس‌انداز با باز کردن یک حساب پس‌انداز جداگانه شروع می‌شود، بنابراین کمتر ممکن است پول تعطیلات خود را به طور تصادفی برای خرید آنلاین لباسی که به آن نیاز ندارید خرج کنید.

 

۳۳. یک حساب پس انداز در بانکی متفاوت از جایی که حساب جاری خود را دارید باز کنید

اگر هر دو حساب خود را در یک بانک نگه دارید، انتقال پول از پس انداز خود به چک شما آسان است. بنابراین از این مشکل و سایر تله‌های پولی خودداری کنید.

 

38 نکته ی مالی شخصی که ذهنیت شما را نسبت به پول عوض می کنند

 

۳۴. در حساب های سپرده پس انداز کنید

نگه داشتن پول پس اندازتان در حساب جاری تان در نهایت سبب می شود تا ناخواسته آن را ذره ذره خرج نمایید. اگر پولی که برای پس‌انداز اختصاص می‌دهید هرگز در حساب جاری شما قرار نگیرد، احتمالاً هرگز آن را از دست نخواهید داد - و حتی ممکن است از میزان رشد حساب سپرده ی خود در طول زمان شگفت ‌زده شوید.

 

۳۵. تنها در صورت اضطرار از حساب پس انداز خود استفاده کنید

نکته: عروسی یکی از موقعیت های اضطراری نیست. فقط در صورتی از حساب پس انداز خود استفاده کنید که شغل خود را از دست داده اید، اورژانس پزشکی دارید، ماشین شما خراب شده است یا هزینه های اورژانسی خانه دارید (مثل اینکه سقف چکه می کند). در غیر این صورت، اگر توانایی پرداخت چیزی را ندارید، فقط بگویید نه.

 

۳۶. شما می توانید پس انداز زیادی داشته باشید

نادر است، اما ممکن است. اگر بیش از شش ماه پس‌انداز در حساب سپرده خود دارید و به اندازه کافی برای اهداف مالی کوتاه ‌مدت خود فرصت دارید، به سرمایه‌گذاری فکر کنید.

 

چگونه به سرمایه گذاری نزدیک شویم

 

۳۷. به هزینه ها توجه کنید

کارمزدهایی که در وجوه خود می پردازید، که نسبت هزینه نیز نامیده می شود، می تواند به بازده شما کمک کند. حتی چیزی به ظاهر کم مانند کارمزد ۱% در دراز مدت برای شما هزینه خواهد داشت. توصیه کلی ما این است که از صندوق های شاخص کم هزینه استفاده کنید.

 

۳۸. سبد سهام خود را سالی یک بار متعادل کنید

شما باید هر چند وقت یکبار به حساب کارگزاری خود نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید که تخصیص سرمایه شما همچنان با اهداف سرمایه گذاری بزرگتر شما مطابقت دارد.

در مطالب آیدی پی :

6 استراتژی برای تقویت مهارت‌های نیروی کار
مطلب بعدی:

۶ استراتژی برای تقویت مهارت‌های نیروی کار

زمان مطالعه: ۸ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.