
آینده فین تک (فناوری مالی) به چه صورت خواهد بود؟
جدا از این که شرکت های فین تک امکانات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهند، مواردی وجود دارند که مردم از سروکار داشتن با بانک ها ابراز بیزاری میکنند! خوشبختانه، کارآفرینان تغییرات مورد نیاز را ایجاد کرده اند اما صنعت بانکداری همانند گذشته با اختلال هایی مواجه است.
خیلی زود است که بگوییم تاثیر این اختلالات چه خواهد بود، اما واضح است که این صنعت سریعتر از همیشه در حال تغییر است و سیستم بانکداری موروثی را در دست دارد. برای یادگیری بیشتر در مورد این تغییر و جایگاهی که این صنعت دارد، از متخصصان این حوزه یک سوال ساده پرسیدیم:
آینده فین تک چگونه خواهد بود؟ این چیزی است که متخصصان باید بگویند …
Mariona Prat، مدیر پروژه کیف پول الکترونیکی Pay Samsung
" آینده فین تک در ۱۰ تا ۱۵ سال مبتنی بر امنیت و بهبود روشهای تایید اعتبار برای شرکتها خواهد بود تا از هویت کاربران در خدمات آنلاین اطمینان حاصل شود. شرکتهای فناوری در تلاش برای جایگزینی کلمه عبور غیرقابلاعتماد و نامناسب با روش های معتبر هستند. اثر انگشت، اولین روش برای حل این مشکل بود، اما اخیرا اسکن عنبیه جایگزین آن شده و ثابت شده است که قابلیت اعتماد بهتری دارد. فنآوری آینده شامل روشهای جدید تایید هویت بیومتریک مانند تشخیص چهره خواهد بود. موسسات مالی این روشهای جدید را از طریق خدمات خود ترکیب خواهند کرد که باعث امنیت بیشتر می شود و خدمات آنلاین خود را با ایدههایی مانند پرداخت از طریق VR ارائه خواهند داد. "
Joy Schoffler، رئیس اجرایی FinTech Professionals
" در حالی که فین تک در سالهای اخیر در حال جهش و گسترش بوده است، اما مهم است به یاد داشته باشید که این صنعت هنوز در روزهای اول خود است. روشی که فرزندان ما با پول تعامل خواهند داشت ما را مبهوت خواهند کرد. از سیستم های تعبیه شده پوشیدنی که امکان پرداخت سریع را می دهد تا گسترش تکنولوژی صدا که پرداخت از دستگاه های مختلف را ممکن می کند. در هسته همه این موارد سادهسازی و شخصیسازی وجود دارد. موسسات مالی در حال حاضر از دادهها برای ارتباط بهتر و تعامل با مشتریان در سرتاسر جهان استفاده میکنند. به منظور سازگاری با موسسات فناوری ما شاهد شخصی سازی بیشتر در خدمات و بازاریابی خواهیم بود. امکان استفاده از holographic bank (بانک هولوگرافیک) بیان می کند که ارائه خدمات بانکی در منزل شما تنها یک رویا نیست بلکه یک احتمال واقعی است که فنآوری برای آسان تر کردن زندگی ما قادر به انجام آن است. به طور خلاصه، موانع از بین خواهد رفت و امنیت به بهترین شکل ایجاد خواهد شد.
Matiss Ansviesulis، مدیرعامل شرکت Creamfinance
از آنجایی که بانکها شروع به درک نیاز به رویکرد UX(تجربه کاربری) کردهاند، میتوانم پیشبینی کنم که بیشتر بانکها شروع به جستجوی فرصتهای همکاری با فین تک خواهند کرد که منجر به همکاری بانک با فین تک خواهد شد. برای بانکها، تهدید از سوی استارتاپ های فین تک مسئله ای جدی است. در سال ۲۰۱۶ ثابت شد که سرمایهگذاری در فین تک در حال رشد است و فین تک و بانکها که به عنوان دو طرف مخالف دیده می شدند در نهایت نتوانستند با یکدیگر همکاری کنند. اما فین تک و صنایع بانکی در کنار هم عملکرد بهتری نسبت به جداگانه کار کردن دارند. بنابراین من حدس میزنم که در سال های آینده فرصتهای بیشتری برای همکاری این دو صنعت وجود خواهد داشت و در کنار هم پیشنهادات بهتری ارائه خواهند کرد."
مرتبط بخوانید: آیا فین تک می تواند به بهبود اقتصاد کمک کند؟
Scott Williams، مدیر توسعه دهنده نرمافزار در Tallwave
" در مرحله بعدی نوآوری فین تک، من فکر میکنم ما شاهد اختلالات بسیاری در API ها باشیم. بسیاری از موسسات مالی سنتی و بزرگ فاقد API های محکمی هستند که اجازه استفاده خارجی را میدهد و این فرصتی فوقالعاده برای شرکتهای نوپا است که این کار را انجام میدهند.
من فکر میکنم بزرگترین فرصت در اینجا این است که هیچ پلتفرم بزرگی برای فین تک وجود ندارد. بسیاری از مکانها تکهتکه شدهاند، اما چیزی مثل خدمات وب آمازون (AWS) برای فین تک وجود ندارد. من میتوانم این نوع پلتفرم هایی را که از موسسات مالی سنتی، یا از شرکتهای نوپا و استارتاپ نشات می گیرد را ببینم. موسسات سنتی، مانند یک بانک، سرمایه لازم برای انجام این کار را دارند، اما همچنین مخارج زیاد و بوروکراسی بالایی دارند. آنها نیاز به سازگاری و نوآوری دارند یا یک سناریوی احتمالی دیگر این است که ما شاهد بسیاری از مالکیت و ادغام ها خواهیم بود زیرا این موسسات استارتاپ های باAPIs قوی را خریداری خواهند کرد."

Keith Armstrong، موسس و مدیر عملیاتی Abe
" دسترسی به هوش مصنوعی (AI) فین تک را تغییر خواهد داد. هوش مصنوعی به موسسات اجازه میدهد تا خدمات بانکداری شخصی و هوشمند را به مشتریان ارائه کنند. تکنولوژی اکنون در دسترس است، اما در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده پیچیدهتر و گستردهتر خواهد بود. موسسات مالی سنتی نیز باید برای ارائه این تجربه نوآوری داشته باشد، به استارتاپ ها کمک کند و یا با آن ها شریک شوند تا سود و منفعت متقابل داشته باشند. در حالی که بانکهای سنتی، استارتاپ های فین تک، و شرکتهای فنآوری همه تلاش میکنند تا آخرین و بزرگترین خدمات مالی را تامین کنند، آنها موانع بین مشتریان و بانکها را از بین میبرند و بانکی تشکیل میدهند که به طور موثری "نامریی" باشد. در آینده، بانکداری به تاروپود زندگی روزمره تبدیل خواهد شد. با استفاده از صدای خود می توانید صورتحساب را در حین رانندگی پرداخت کنید یا درباره تصمیمات سخت مالی با یک بانکدار خصوصی مجازی در برنامههای چت تلفن همراه بحث کنید بدون اینکه نیاز به بازدید فیزیکی از یک بانک داشته باشید چرا که بانک ها در همه جا وجود خواهند داشت."
مرتبط بخوانید : معرفی ۲۵۰ شرکت فعال حوزه فین تک
Aaron Gilman، مدیر کل بخش مدیریت دارایی در IFP
" با نگاه به سال ۲۰۱۷، شاهد تعدادی از افراد بوده ام که در حال سرمایهگذاری در این زمینه هستند. این یک سوپرایز واقعی است. دو مورد از این زمینه ها عبارتند از : ۱) تکنولوژی به شکل پلتفرم های روبو (robo) برای هدایت سرمایه گذاران و ۲) رویکرد سرمایهگذاری منفعل. هر دوی آنها مهم هستند و هر کدام مزیت هایی دارند. تکنولوژی، راحتی و کنترل را تامین میکند. راهنمایی ارایهشده در پلتفرمهای آنلاین روبو نیازمند صدا، بهکارگیری تکنیکهای ارزشمند مانند تخصیص دارایی، توازن مجدد و برداشت مالیات است. سرمایهگذاری منفعل، به دنبال آن نیست که از بازار پیشی بگیرد، بلکه صرفا یک گام در جهت آن است؛ به همین ترتیب ثابت شدهاست که یک استراتژی بلند مدت است. اما یک تله است. تکنولوژی باعث می شود تا افراد کم تر دچار انفعال شوند. تکنولوژیی که اطلاعات و دسترسی را افزایش میدهد همان تکنولوژی است که نیاز به بهره مندی فوری و توانایی انجام کارها را افزایش میدهد.
اطلاعات زیاد + بهره مندی فوری = سرمایهگذاری بد . (TMI + PDQ = WTF)
به همان اندازه که این گرایشها ارزشمند هستند، توجه کمتری به آن ها شده است. سرمایهگذاری از طریق روانشناسی پیچیده در افراد با اهداف مختلف، نقاط قوت، ضعف و شخصیت متفاوت انجام میشود. وقتی سرمایهگذاری اشتباه باشد، تقریبا همیشه به این دلیل است که این فاکتورها مورد توجه قرار نگرفته اند."
مرتبط بخوانید: همه چیزهایی که در مورد فین تک باید بدانید!

Kerri Moriarty ، رئیس توسعه شرکت در Cinch Financial
من معتقدم (همانطور که قبلا تجربه کرده ایم) یک روند ادامهدار در فین تک برای رویکردهای جایگزین در خدمات بانکداری سنتی و خدمات مالی وجود خواهد داشت. به علاوه، من فکر میکنم ما به دیدن گرایش به سمت اتوماسیون و هوش مصنوعی برای موثرتر شدن فرایندها ادامه خواهیم داد و مدیریت مالی بهینه سازی می شود. من فکر میکنم که مقررات در چشمانداز مالی در ۷-۵ سال آینده بسیار متفاوت از امروز خواهد بود. فارغ از وابستگی سیاسی، نسل هزاره جدید تشنه شفافیت هستند و نسبت به تبلیغات و نام تجاری فریبنده شک دارند. من فکر میکنم که صنعت فین تک در حال دور شدن از محیط مبهم و گیج کننده است، فضایی که به نفع شرکتها و موسسات مالی بزرگ است و باید با یک فضای شفاف، بدون تعصب و توانمند جایگزین شود تا شرکتها و خدمات بر روی ایجاد بهترین منافع برای کاربر تمرکز کنند. تکنولوژی تقریبا همه چیز را در زندگی راحتتر کردهاست و زمان آن رسیدهاست که صنعت فین تک قابلیت خود را برای فراهم کردن همه اطلاعات و الزامات کاربر در زمان وام گرفتن، اعتبارمالی، امور مالی شخصی، پرداختها و مواردی از این قبیل نشان دهد. من فکر میکنم مقررات همچنان پویایی بین مشتریان و صنعت را تغییر خواهند داد و من بر این باورم که دادههای بزرگ در نهایت مقیاسها را به مشتریان نسل جدید ارائه خواهند کرد.
مرتبط بخوانید: حفاظت از داده ها در پرداخت آنلاین
Eyal Lifshitz، بنیانگذار و مدیر عامل BlueVine
شرکتهای فین تک به طور فزایندهای از حوزه فعلی خود فراتر خواهند رفت و محصولات و خدمات بیشتری را به مشتریان عرضه خواهند کرد. بسیاری از شرکتهای فین تک با تمرکز بر یک نیاز مانند وام شخصی، پردازش کارت اعتباری و یا مدیریت دارایی شروع کردند. چیزی که در طول زمان میبینیم این است که بیشتر شرکتهای فین تک فراتر از تمرکز اولیه خود عمل خواهند کرد و به دنبال رفع نیازهای جدید خواهند بود. آنها یا خدمات بیشتری را به پایگاه فعلی خود ارائه خواهند داد و یا به بخشها و بازارهای دیگر گسترش خواهند یافت. شرکتهای فین تک بیش از پیش به مشتریان خود فکر میکنند و هدف آن ها فقط ارائه خدمات نیست. آنها میپرسند: من چگونه می توانم خدمات بیشتری را به مشتریان مشابه و یا به بخشهای دیگر ارائه کنم؟ "

Bodrozic ، بنیانگذار HomeZada
" یک منطقه قابل گسترش برای فین تک این است که شرکتهای خدمات مالی فعلی با شرکتهای نوپا همکاری میکنند که در نهایت راهحلهایی برای مشتریان در رابطه با تعهدات مشتری ارائه کنند. اغلب شرکتهای خدمات مالی تاسیسشده، یک رابطه زمانی با مشتری دارند. پس از معامله، آنها ارتباط با مشتری را از دست میدهند و تقلا میکنند تا کسبوکار خود را تجدید کنند یا فرصتهای فروش متقاطع را به دست آورند، زیرا فاقد ارتباط دیجیتالی و معنادار با مشتری هستند. تعامل مشتری یک موضوع مهم در حوزه فین تک است چرا که بسیاری از این شرکتهای بزرگ مالی و بیمه به دنبال متمایز کردن خدمات مالی خود فراتر از یک دیدگاه مصرفی و ارائه خدمات با کمک تکنولوژی هستند. استارتاپ ها با پلتفرم های نوآور مستقر شدهاند که تجربیات معنادار دیجیتالی برای مشتریان ایجاد کنند، اما باید با شرکتهای تازهتاسیس رقابت کنند تا به مشتریان بیشتری کمک کنند و یک برد ۳ طرفه برای مشتریان، استارتاپ و متصدیان ایجاد کنند.
مرتبط بخوانید: روندهای تاثیرگذار در آینده پرداخت
Jørgen Christian Juul ، مدیر عامل و بنیانگذار Cardlay
" در آینده، استفاده پیشرفته از فنآوریهای بلاکچین، بیومتریک، الگوریتم های پیچیده و hybrid robo-advisors ، بر نوآوری فین تک مسلط خواهند بود. بسیاری از خدمات جدید براساس پلت فرمهای بانک که نوآوری قابلتوجهی را ایجاد و زیربنای معماری توزیع را تسهیل میکنند، پدیدار خواهد شد.
ارزهای دیجیتال جدید و تکنولوژی های قدرتمند بلاکچین به منظور تسریع و خودکار کردن تراکنش ها به کار گرفته خواهند شد، چندین کپی از دفتر کل به طور همزمان ایجاد شده و امنیت تراکنش افزایش خواهند یافت. همکاری بین صنعت ها، نوآوری و پذیرا بودن به منظور ایجاد ارزش و برآورده کردن نیازهای در حال رشد مشتری، گسترش مییابد. توصیههای اتوماتیک به همراه سرویسهای مورد تقاضا پرداختها، فرایندهای امنیتی و مشاوره آنلاین را ساده می کند و باعث افزایش کارآیی و کاهش هزینهها می شود و همچنین باعث ایجاد کانالهای توزیع جدید و ناشناخته خواهد شد. فین تک به سمت آیندهای برای ایجاد همکاری در صنعت، نوآوری، اتوماسیون فرآیند کسب و کارها و حل موانع در حال حرکت است. "

Jonathan Breeze ، مدیر عامل و موسس شرکت AardvarkCompare
" در ۱۰ سال آینده فین تک جریان اصلی در حوزه مالی خواهد بود. قطع کامل صنایع مالی و بیمه ای اتفاق خواهد افتاد و مشتریان برنده خواهند شد.
مشتریان تنها با چند کلیک ساده میتوانند بهترین قیمت بیمه را برای خودرو و خانه خود انتخاب کنند. نرخ سود وام هایی که پیشنهاد میشود پایینترین و نرخ سود پسانداز بانک بالاترین خواهد بود. دنیایی را تصور کنید که در آن هر مصرفکننده دارای دانش بازاری کامل است و سودآوری برای بانکها و شرکتهای بیمه از بین رفته است.
در آینده برد از آن مشتریان است!"
افزودن دیدگاه جدید