۱۲ استراتژی قابل اجرا برای افزایش رضایت مشتری در ۲۰۲۱

۱۲ استراتژی قابل اجرا برای افزایش رضایت مشتری در ۲۰۲۱

در این مطلب می خواهیم به معرفی و بررسی رضایت مشتری و استراتژی های موثر در این زمینه بپردازیم.

مشتریان باید نقطه ی کانونی و تمرکز اصلی هر کسب و کاری باشند. در بازار رقابتی، همه روزه کسب و کار هایی جدید در حال ظهور هستند و فط مشتریان قدرت انتخاب برند را دارند، به همین دلیل درک رضایت مشتری برای اطمینان از موفقیت بلند مدت شما بسیار مهم است.

مطالعات مک کینزی می گویند: "۷۰ درصد از تجربه ی خرید مشتری بر اساس نحوه ی رفتار شما و حسی که مشتری می گیرد است". بنابراین، سوال اساسی در اینجا این است که چگونه می توانید رضایت مشتری را افزایش دهید؟

با افزایش شواهد مبنی بر اینکه مشتریان ستون اصلی کسب و کار ها هستند، مسلم است که مشاغل باید نسبت به مشتریان خود وسواس داشته باشند. این بدان معناست که شما باید به عنوان صاحب یک کسب و کار دائماً به مشتریان گوش دهید، سپس به طور مستمر تجربه مشتری را بهبود و رضایت مشتری را افزایش دهید.

 

رضایت مشتری چیست؟

رضایت مشتری به این معنی است که مشتریان شما از محصولات یا خدمات شرکت شما چقدر خوشحال و راضی هستند. همچنین این علاقه و رضایت می تواند در نحوه امتیاز دهی آن ها به کسب و کار شما و نحوه ارجاع آن به دوستان یا خانواده خود منعکس شود.

بهبود رضایت مشتری بخش مهمی از تجارت شما برای حفظ یا تقویت روابط با مشتریان است. این نشان دهنده میزان موفقیت شما در ارائه تجربه ی مشتری مطابق انتظارات آن ها است.

رضایت از خدمات مشتری با درک نحوه تعامل مشتریان با نام تجاری شما و جمع آوری بازخورد آن ها از طریق نظرسنجی از طریق راه های ارتباطی مختلف اندازه گیری و ارزیابی می شود.

 

۱۲ استراتژی قابل اجرا برای افزایش رضایت مشتری در ۲۰۲۱

 

بهبود رضایت مشتری چقدر برای تجارت شما مهم است؟

تلاش برای افزایش رضایت مشتری اولین گام در جهت بهبود تجربه ی مشتری است. با افزایش رقابت، جذب مشتریان جدید می تواند پنج برابر بیشتر از حفظ مشتری فعلی هزینه داشته باشد.

بنابراین، منطقی است که شما در چگونگی بهبود تجربه مشتری سرمایه گذاری کرده و بر جلب رضایت مشتریان فعلی تمرکز کنید. در مقابل، ارزش مادام العمر آن ها برای کسب و کار خود را افزایش می دهید.

در اینجا چهار دلیل محکم وجود دارد که نشان می دهد افزایش رضایت مشتری برای نام تجاری شما مفید است.

  • کاهش تعداد مشتریان از دست رفته: وقتی مشکلات مشتری را به صورت پیشگیرانه و فعالانه برطرف می کنید، مشتریان رضایت بیشتری دارند و تعداد مشتریانی که از دست می دهید کاهش می یابد.
  • افزایش ارزش مادام العمر مشتری: مشتریان راضی مشتریان وفادار شما هستند و برای مدت طولانی تری با کسب و کار شما مرتبط خواهند بود. با درک اهمیت تجربه مشتری و ارزیابی بازخورد مشتریانتان در تمام زمان های ممکن، می توانید ارزش مادام العمر مشتریان خود را افزایش دهید.
  • بهبود نام تجاری: ۹۲ درصد از مردم به توصیه های دوستان و خانواده بیشتر از هر نوع تبلیغ دیگری اعتماد می کنند. در نتیجه مشتریان خوشحال و راضی بهترین حامیان نام تجاری شما هستند و تجربیات مثبت خود را که ارزش نام تجاری شما را افزایش می دهد، با مشتریان بالقوه ی دیگر به اشتراک می گذارند.
  • افزایش وفاداری مشتریان: مشتریان دائم ۶۷ درصد بیشتر از مشتریان جدید هزینه می کنند. هنگامی که مشتریان از محصول و خدمات شما راضی هستند، در نهایت به مشتریان وفادار شما تبدیل می شوند.

مرتبط بخوانید: ۷ نکته برای جلب وفاداری مشتریان

 

۱۲ روش قابل اجرا برای افزایش رضایت و وفاداری مشتریان

یک راه موثر برای شروع استراتژی های رضایت مشتری، ایجاد نقشه ای از تجربه ی مشتری و مشکلاتی است که می تواند در طول سفر اتفاق بیفتند. مراحل زیر به کسب و کار شما کمک می کند تا بر تجربه ای که به مشتریان ارائه می دهید نظارت کنید.

بیایید با راههای افزایش رضایت مشتری آشنا شویم.

 

۱. مشتریان خود را درک کنید

درک روانشناسی مشتری باید نقطه کانونی هر کسب و کاری باشد چرا که برآوردن نیاز های آن ها به ارائه تجربه بهتر کمک می کند. هنگامی که مشاغل تحت یک فرآیند چرخه ای برای پیش بینی، شناسایی و برآوردن نیازهای مشتری فعالیت می کنند، می توانند نتایج مثبتی را در لحظه انتظار داشته باشند.

دانستن ترجیحات و علایق مشتری به شما کمک می کند تا از طریق مکالمات شخصی شده ای که روابط شما را تقویت می کنند، ارتباط برقرار کنید. ۴۸ درصد از مشتریان انتظار یک رفتار و برخوردی را دارند که مختص به خودشان باشد. هنگامی که مشتریان راضی هستند، آن ها بهترین مدافعان نام تجاری شما خواهند بود که داستان ها و تجربیات موفقیت خود را با باقی مشتریان بالقوه ی شما به اشتراک می گذارند.

 

چگونه پیش بینی نیازهای مشتری به بهبود رضایت مشتری کمک می کند؟

  • رفتار و عملکرد شما باید به گونه ای باشد که مشتریان احساس کنند ارزشمند هستند، به خواسته هایشان گوش داده می شود و با اهمیت می باشند. همچنین در صورت بروز مشکلی باید آن ها را مطمئن کنید که در آینده چنین چیزی تکرار نخواهد شد.
  • درک رفتار و احساسات مشتری به ارائه سطح بالاتری از پشتیبانی کمک می کند.
  • داشتن دانش از این مفهوم به شما کمک می کند محصولات و خدمات خود را مطابق با نیازها و علایق مشتری بسازید.

مرتبط بخوانید: مدیریت مشتری: راهنمای به دست آوردن و حفظ مشتریان

 

۲. از طریق تمامی راه های ارتباطی خدمات پشتیبانی خود را ارائه دهید

به زبان ساده، این امر به این معنا است که "در جایی باشید که مشتریان شما هستند". پشتیبانی همه جانبه به مشاغل کمک می کند تا از طریق هر راه ارتباطی ای که مشتری راحت تر است بتوانند با او ارتباط برقرار کنند و در سریعترین حالت ممکن مشکل او را حل نمایند.

ارتباطات همه جانبه به شما این فرصت را می دهد تا از خدمات پشتیبانی خود را از هر راه ممکن به مشتری خود ارائه دهید و نه تنها یک تجربه ی مشتری فوق العاده را ارائه رقم خواهید زد، بلکه اعتبار نام تجاری شما را نیز افزایش خواهد یافت.

 

۱۲ استراتژی قابل اجرا برای افزایش رضایت مشتری در ۲۰۲۱

 

چگونه می توان رضایت مشتری را با ارائه پشتیبانی همه جانبه افزایش داد

  • با مشتریان در سریعترین زمان ممکن ارتباط برقرار کرده و پاسخشان را بدون معطلی بدهید.
  • از انتقادات و نظرات مشتریان استقبال کنید تا بتوانید مشکلات و دغدغه های دیگر را پیش بینی نمایید.
  • شما می توانید با ارائه ی خدمات پشتیبانی همه جانبه از طریق تمامی راه های ارتباطی اعتماد مشتریان را جلب کنید و ارزش نام تجاری خود را افزایش دهید.

 

۳. قابلیت چت مستقیم را ارائه دهید تا بلافاصله پاسخ مشتریان را دهید

به طور کلی، در صورتی که سوالات یا نگرانی های آن ها به سرعت برطرف نشود، مشتریان سایت شما را ترک می کنند. دو سرخوردگی رایج در زمینه خدمات مشتری عبارتند از: انتظار برای فروش و یا پشتیبانی و به مدت طولانی معطل شدن

زمان پاسخگویی جزء مهمی برای افزایش رضایت مشتری است. ۸۲ درصد از مصرف کنندگان می گویند عامل شماره یک که منجر به رقم زدن تجربه ی خدمات عالی مشتری می شود این است که مشکلات آن ها به سرعت پیگیری و حل شوند.

 

چت مستقیم چگونه به مشاغل کمک می کند تا رضایت مشتری را افزایش دهند؟

  • محرک های شخصی شده: نمایندگان شما می توانند بفهمند که مشتریان برخی از درخواست ها را دارند و قبل از درخواست پشتیبانی با محرک های شخصی شده به آن ها کمک کنند.
  • انتقال خودکار: می توانید درخواست چت های خود را به طور خودکار به نماینده یا بخش مناسب جهت راه حل تخصصی هدایت کرده و زمان انتظار را کاهش دهید.
  • شروع یک گفتگوی فعال: چت مستقیم به شما امکان می دهد یک مکالمه فعال با مشتریان آغاز کرده و در طول سفر خریدشان از کسب و کار شما به آن ها کمک کنید.

 

۴. آداب خدمات مشتریان را رعایت کنید

گزارش Global State می گوید: "۶۲ درصد از مصرف کنندگان در سراسر جهان اعلام کردند که پس از تجربه ضعیف در خدمات رسانی به مشتریان، تجارت با یک مارک تجاری را متوقف کرده اند". هر کسب و کاری باید قوانین اساسی برای نحوه ارتباط با مشتریان خود را تعیین کند. این همان چیزی است که به افزایش رضایت مشتری و روابط طولانی مدت با مشتری کمک می کند.

شما باید کارکنان خود را آموزش دهید و به آن ها یاد دهید که چگونه با مشتریان ارتباط برقرار کنند تا خدماتی عالی به مشتریان ارائه دهند.

مرتبط بخوانید: نحوه ی برخورد با مشتریان سخت

 

در اینجا نکاتی درباره رضایت مشتری وجود دارد که می توانید رعایت کنید:

  • از کلمات و عبارات مثبت استفاده کنید: کلماتی که حین مکالمه با مشتریان استفاده می کنید تاثیر کلام شما را مشخص خواهند نمود. با استفاده از کلمات مناسب می توانید مشتریان را جلب کنید. می توانید از کلماتی مانند متاسفم، خوش آمدید و غیره استفاده کنید.
  • به طور فعال به مشتریان خود گوش دهید: گوش دادن یکی از بهترین راه ها برای شروع خدمت به مشتریان است. به شما کمک می کند که دقیقاً بدانید مشتریان شما چه می خواهند و نظرات، بازخوردها و غیره را به خوبی دریابید.
  • تقدیر و تشکر کنید: یک تشکر صادقانه بیشتر از چیزی که فکرش را می کنید تاثیر گذار خواهد بود. تیم پشتیبانی مشتری خود را آموزش دهید تا در پایان مکالمه از مشتری قدردانی کند.
  • صداقت را حفظ کنید: برای جلوگیری از سردرگمی در آینده، همیشه باید اطلاعات معتبر در مورد محصول یا خدمات خود به مشتریان ارائه دهید و با آن ها صادق باشید. اطمینان حاصل کنید که قول های دروغین نمی دهید و انتظارات مشتری را بالا نمی برید چرا که این در انتها تنها سبب از بین رفتن اعتماد مشتری نسبت به شما می شود.

 

۵. به مشتریان خود کمک کنید تا به خودشان کمک کنند

پشتیبانی شخصی به عنوان یکی از روش های جایگزین برای کاهش معضلات خدمات مشتری خوب عمل می کند. در حال حاضر ۹۰ درصد از مصرف کنندگان انتظار دارند که یک نام تجاری یا سازمان، پورتال پشتیبانی مشتری به صورت شخصی ارائه دهد.

چنین پشتیبانی ای بیشتر به صورت ویدئو های آموزشی، تالار های گفت و گو و یا پایگاه های داده و وبلاگ ها ارائه می شود. از این راه مشتریان می توانند رد صورت بروز مشکل بدون معطل شدن نحوه ی برطرف کردن آن را بیاموزند و بیشتر با روند کسب و کار شما آشنا شوند.

 

۱۲ استراتژی قابل اجرا برای افزایش رضایت مشتری در ۲۰۲۱

 

چگونه پشتیبانی شخصی می تواند راهی موثر برای افزایش رضایت مشتری باشد؟

  • این گزینه ها به مشتری این امکان را می دهند که بدون نیاز به انتظار و معطل شدن در جستجوی اطلاعات خاص مورد نیاز خود باشد.
  • داشتن قابلیت پشتیبانی شخصی برابر است با داشتن مشتریانی شاد تر زیرا گزینه هایی را برای حل سریع تر و آسان تر مشکل ارائه می دهد.
  • شما می توانید نکته هایی حرفه ای را به مشتریان ارائه دهید تا بهترین سود را از محصولات کسب کنند، در مورد ارتقاء های محصول مطلع شوند و یا نسخه های جدیدتر را دریافت کنند.
  • مشتریان می توانند نظرات خود را در مورد محصولات و خدمات به اشتراک بگذارند تا به شما فرصتی برای بهبود آن ها دهند.
  • پشتیبانی شخصی به صورت شبانه روزی در دسترس است. مشتریان مجبور نیستند منتظر بمانند تا تیم پشتیبانی راه حل را دریافت کند و به آن ها اطلاع دهد.

 

۶. پیگیر نظرات منفی و شکایات مشتریان باشید

بررسی ها نشان می دهند که علاوه بر توصیه های کلامی و تبلیغات ها، مشتریان راهی جدید برای ارزیابی محصول و خدمات مورد نظرشان دارند. ۷۲ درصد از مشتریان تا زمانی که نظرات را نخوانند اقدامی نمی کنند.

تجزیه و تحلیل نظراتی که از طرف مشتریان دریافت می کنید، به جلب رضایت کلی مشتری کمک می کند، زیرا آن ها می توانند در مورد آنچه مشتریان شما واقعاً می خواهند شما را مطلع کنند.

 

کسب و کار هایی که می توانند شکایات مشتریان خود را به فرصت هایی برای ایجاد روابط نزدیکتر با مشتریان تبدیل کنند، بیشترین احتمال رشد را دارند.

 

در اینجا استراتژی های کلیدی رضایت مشتری که باید رعایت شوند آورده شده است:

  • شما باید به طور منظم نظرات و انتقادات مشتریان خود را بررسی کنید.
  • در مورد بررسی ها یا شکایات پیشگیرانه عمل کنید و در اسرع وقت آن را با موفقیت برطرف کنید.
  • به مشتریان خود اطلاع دهید که به شکایت آن ها گوش داده شده و برطرف شده اند.

مرتبط بخوانید: ۱۶ نوع مختلف مشتری و نحوه ی برخورد با آن ها

 

۷. با چت بات های شبانه روزی با مشتریان خود در ارتباط باشید

یکی از دلایل اصلی محبوبیت چت بات ها افزایش رضایت مشتری است که می تواند فروش و سود یک کسب و کار را افزایش دهد. ربات ها همیشه فعال هستند تا با پاسخگویی به سوالات ساده مشتریان و پیش تعیین شرایط با پرسیدن سوالات مربوطه، با مشتریان شما ارتباط برقرار کنند.

۳۴ درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند در شرایط خرید از فروشگاه های آنلاین با هوش مصنوعی ارتباط برقرار کنند. ربات ها می توانند مشتریان را در وب سایت ها و برنامه های اجتماعی جذب کرده و رضایت مشتری را بهبود بخشند.

 

چگونه می توان با استفاده از چت بات ها رضایت مشتری را جلب کرد؟

  • پشتیبانی شبانه روزی: از طریق ربات ها شما می توانید به صورت ۲۴ ساعته با مشتریان خود در ارتباط باشید تا به سوالات ساده آن ها پاسخ داده و رضایت مشتری را افزایش دهید.
  • کاهش تعداد هزینه های پشتیبانی: هنگامی که به سوالات بدون پشتیبانی انسانی پاسخ داده می شود، تعداد هزینه های پشتیبانی مطرح شده به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
  • جمع آوری اطلاعات مشتری: از ربات ها برای خودکارسازی جمع آوری اطلاعات در ابتدای هر مکالمه استفاده کنید و چت های پیچیده را به تیم مناسب یا گزینه پشتیبانی شخصی هدایت نمایید.
  • ایجاد اعتماد در مشتریان: چت بات ها می توانند ترجیحات جمع آوری شده از برخوردهای قبلی خدمات مشتری را جمع آوری کرده و آن ها را در تعاملات جاری و فعلی با مشتریان اعمال کنند.
  • راحت تر کردن روند پشتیبانی: هنگامی که حجم ترافیک مشتریان به صورت ناگهانی افزایش می یابد یا تیم شما مشغول به کار است تا بتواند به طور بی وقفه درخواست های مشتریان را بررسی کند، یک چت بات می تواند کار شما را در این زمان بسیار ساده تر نماید.

 

۱۲ استراتژی قابل اجرا برای افزایش رضایت مشتری در ۲۰۲۱

 

۸. با ابزارهای بصری کمک در لحظه را ارائه دهید

کمک در لحظه یکی از عوامل اصلی برای رضایت مشتری است. با استفاده از ابزارهای مشارکت مستقیم می توانید فوراً با مشتریان ارتباط برقرار کنید، بدون اینکه مشتریان خود را برای مدت زمان طولانی معطل کنید.

گفتگوهای چت را می توان با استفاده از چت تصویری و رو در رو برای ایجاد تجربه بهتر چت مستقیم، انجام داد. ترکیب چت مستقیم و چت تصویری به حل مشکل به صورت معنادار کمک می کند.

 

بهترین شیوه های جلب رضایت مشتری

  • نتیجه بخش بودن در مدت زمان کمتر: ابزارهای مستقیم مانند چت تصویری به شما کمک می کند تا با جمع آوری اطلاعات، موضوع را سریعتر شناسایی کرده و راه حل های سریع تری را به مشتریان ارائه دهید.
  • ارتباطات شخصی: ارتباط رودررو امکان گفتگوهای شخصی و دوستانه را فراهم می آورد که باعث ایجاد اعتماد و اعتبار در مشتریان می شود.
  • تجربه بهتر در تجربه خرید مشتری: با استفاده از ابزارهای مستقیم، مشتریان خود را در سراسر چرخه زندگی خود راهنمایی می کنید.. این امر مشتریان را قادر می سازد تا تصمیمات سریعی بگیرند که رضایت آن ها را افزایش می دهد.

 

۹. رضایت مشتری خود را به طور منظم ارزیابی کنید

طبق مطالعه مک کینزی ، "۷۰ درصد از تجربه ی خرید مشتری بر اساس نحوه ی رفتار شما و حسی که مشتری می گیرد است". ارزیابی و سنجش رضایت مشتری برای انواع کسب و کار ها حیاتی است. این بینش ارزشمندی را در مورد آنچه که بهترین نتایج را برای شما به ارمغان می آورد ارائه می دهد و فرصت هایی را برای بهینه سازی فراهم می کند.

 

چگونه میزان رضایت مشتری را بهبود بخشیم؟

  • ارزیابی میزان رضایت مشتری به شما بینش ارزشمندی از عملکرد کلی کسب و کار شما می دهد. بر اساس بینش هایی که کسب می کنید می توانید تمرکز خود را بر زمینه هایی که برای شما سودمند تر هستند بیشتر کنید و مناطقی را که دارای ضعف هستند را نیز بهبود بخشید.
  • شما می دانید که مشتریان شما از چه چیزی شکایت دارند و روی آن ها کار می کنید. راضی نگه داشتن مشتریان از محصولات یا خدمات شما سبب عدم از دست دادن مشتریان شما می شود.

 

در اینجا معیارهای رضایت مشتری برای ارزیابی و بهبود میزان رضایتمندی مشتریان آمده است:

نمره رضایت مشتری (CSAT): این معیار نوعی نظرسنجی است که یک سوال اساسی از مشتریان می پرسد، یعنی "تا چه اندازه از محصول یا خدمات ما راضی هستید؟". این نظرسنجی می تواند از طریق راه های ارتباطی مختلف انجام شود.

 

احتمال ارجاع و معرفی (NPS): تجربه کلی مشتری را با کمک یک سوال اساسی یعنی پاسخ "چقدر احتمال دارد که کسب و کار ما را به دیگران معرفی کنید؟" را ارزیابی می کند. دارای امتیاز ارزیابی در بازه ی ۱ تا ۱۰ است.

 

امتیاز تلاش مشتری (CES): با این معیار، می توانید از مشتریان بخواهید تجربه خود را در مورد محصولات و خدمات شما بازگو کنند و انتقاداتشان را بشنوید.

 

۱۰. به بازخورد مشتریان خود اهمیت دهید

مشاغلی که برای مشتریان خود وسواس زیادی به خرج می دهند و به نظرات آن ها اهمیت می دهند، بیشترین مشتریان وفادار را خواهند داشت. توجه به نظرات مشتریان برای ارائه بهترین تجربه مشتری مهم است.

بازخوردها به شناسایی شکاف بین مشتریان و کسب و کار ها کمک می کنند. مشتریان وقتی صدای آن ها شنیده می شود قدردانی می کنند. فهمیدن این که یک شرکت پذیرای بازخورد است، می تواند دلیلی برای تجارت مجدد باشد.

اندازه گیری CSAT به شما کمک می کند تا موقعیت فعلی و زمینه هایی را که برای بهبود نیاز دارید بشناسید. جمع آوری بازخورد و عمل به آن بهترین راه برای افزایش رضایت مشتری است.

 

۱۲ استراتژی قابل اجرا برای افزایش رضایت مشتری در ۲۰۲۱

 

در اینجا چند نکته برای جلب رضایت مشتری آمده است:

  • وقتی مشتریان می بینند که بازخورد منجر به اقداماتی از جانب شما می شود، احساس می کنند که در کسب و کار شما سهیم و ارزشمند بوده اند.
  • توجه به بازخورد مشتریان به القای وفاداری به مشتریان موجود کمک می کند، که این امر ارزش مادام العمر آن ها را افزایش می دهد.
  • مشتریانی که تجربه مثبتی با نام تجاری شما دارند می توانند بهترین تبلیغات برای شما شوند.

 

۱۱. به تیم خود قدرت دهید که برای جلب رضایت مشتریان گام های بلندی بردارند

چرا توانمندسازی تیم پشتیبانی حیاتی است؟

این امر به تیم پشتیبانی اجازه می دهد تا به طور مستقل تصمیم بگیرند که مشتریان راضی و خوشحال باشند. این تیم باید به خوبی آموزش ببیند تا فرصت هایی را برای ارتقاء تجربه خدمات به مشتریان شناسایی و عملی کند.

توانمندسازی تیم شما به آن ها این امکان را می دهد تا با هم همکاری کنند تا بتوانند خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهند و مشتریان شما را خوشحال کنند.

Ritz-Carlton بر خدمات به مشتریان تمرکز کرد و به کارکنان خود این اختیار را داد که روزانه ۲۰۰۰ دلار هزینه کنند تا مهمانان خود را از خدمات خود بهره مند کنند.

شما  نیز می توانید تیم خود را ساختاردهی و تشویق کنید تا کارکنان شما بتوانند به طور مستقل برای حل مشکلات مشتری قدم بر دارند. با ارزیابی بازخوردهای جمع آوری شده و مجموع پرسش های پاسخ داده شده، نمایندگان و پشتیبان های خود را تقویت کنید.

مرتبط بخوانید: ۲۵ نکته ی فوق العاده در زمینه ی خدمات مشتری که در ۲۰۲۱ باید بدانید

 

۱۲. ساختن جوامع قوی

طبق تحقیقات آبردین، ​​مشاغل دارای جوامع آنلاین شاهد افزایش سالانه ۵.۴ برابر بیشتر در میزان رضایت مشتری هستند.

یکی از راه های بسیار مهم برای جلب مشتری، که بسیاری از مشاغل از آن چشم پوشی می کنند، ایجاد یک جامعه مشتری است.

یک جامعه می تواند به عنوان یک فضای اختصاصی وجود داشته باشد که در آن مشتریان می توانند با شما و یکدیگر ارتباط برقرار کنند مانند گروه های LinkedIn، پورتال مشتری یا گروه های گفت و گو. اما فضاهای اجتماعی، مانند رسانه های اجتماعی، نیز می توانند بسیار موثر باشند.

  • ایجاد مکانی اختصاصی برای مشتریان راهی برای پرسش سوالات، به اشتراک گذاری نکات و ارائه بازخورد برای شما فراهم می کند.
  • ایجاد فضای مشتری می تواند به شما این امکان را بدهد که راحت تر وصمیمی تر با آن ها در ارتباط باشید، مشتریانتان را حفظ کنید و به آن ها کمک کنید تا با استفاده از محصول یا خدمات شما به طور مستمر نتایج سودبخشی را مشاهده کنند، در حالی که همزمان می توانید تجارت خود را نیز توسعه دهید.

 

۱۲ استراتژی قابل اجرا برای افزایش رضایت مشتری در ۲۰۲۱

 

جمع بندی

با بالاتر رفتن انتظارات مشتری، انگیزه برای افزایش رضایت مشتری نیز همچنان در حال رشد است. سرمایه گذاری در استراتژی های مدرن رضایت مشتری مانند هوش مصنوعی، ابزارهای بصری و رویکرد های همه جانبه توانایی شما را در ارائه تجربیات شخصی افزایش می دهد.

به طور خلاصه، ارائه تجربه بهتر سبب افزایش رضایت مشتری شده و آن ها را به مشتریان وفادار شما تبدیل می کند. به عبارت ساده تر می توان گفت مشتریان وفادار ارزش سرمایه گذاری را دارند. همچنین میزان رضایت بیشتر مشتری می تواند مستقیماً با افزایش درآمد اصلی کسب و کار ها مرتبط باشد.

 

در مطالب آیدی پی :

7 راه برای طراحی استراتژی تجربه مشتری عالی
مطلب بعدی:

۷ راه برای طراحی استراتژی تجربه مشتری عالی

زمان مطالعه: ۱۴ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.