بازاریابی فین تک در 2021: استراتژی، روش های پر طرفدار + مثال ها

بازاریابی فین تک در ۲۰۲۱: استراتژی، روش های پر طرفدار + مثال ها

در این مطلب می خواهیم شما را با استراتژی هایی از بازاریابی فین تک که در طول زمان آزمایش شده اند آشنا کنیم تا بتوانید از آن ها در سال ۲۰۲۲ استفاده کنید

بازار اپلیکیشن های فین تک به سرعت در حال رشد است.

امروزه از هر ۱۰ آمریکایی ۹ نفر (نزدیک به ۹۰٪) از نوعی برنامه فین تک برای مدیریت امور مالی خود استفاده می کنند.

در واقع، آمریکایی ها از برنامه های فین تک بیشتر از اشتراک های پخش ویدئو و رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.

بازاریابی فین تک در 2021: استراتژی، روش های پر طرفدار + مثال ها

افزایش تعداد مصرف کنندگان نشان دهنده فرصت های بیشتر برای این بازار می باشد. اما همچنین نشان دهنده افزایش رقابت برای به دست آوردن سهم پر رنگ تر و بزرگ تری از بازار است. به عنوان مثال، ۱۰۷۵۵ استارت آپ فین تک در قاره آمریکا، ۹۳۲۳ در اروپا، خاورمیانه و آفریقا و ۶۲۶۸ در آسیا در نوامبر ۲۰۲۱ وجود داشت.

در حالی که راحتی و نیاز به استفاده از پرداخت‌های بدون تماس به دلیل همه‌ گیری ویروس کرونا باعث رشد برنامه‌ های بانکی و فین ‌تک شد، بسیاری از دسته‌ های جدید برنامه‌ های فین ‌تک در زمان‌ های اخیر تکامل یافته ‌اند.

با این حال، این سوال باقی می ماند – چگونه باید مشتریان بیشتری به دست آورد؟ چگونه باید آن ها را حفظ نمود؟

در این مطلب از آیدی پی می خواهیم شما را با استراتژی هایی از بازاریابی فین تک که در طول زمان آزمایش شده اند آشنا کنیم تا بتوانید از آن ها در سال ۲۰۲۲ استفاده نمایید.

اما همانطور که توماس ادیسون گفت، نبوغ ۱% الهام و ۹۹% عرق است. این استراتژی ها به شما الهام می بخشد و ایده ها را شعله ور می کند. موفقیت کمپین های بازاریابی فین تک شما در نهایت به نحوه اجرای آن ها بستگی دارد.

 

چالش های بازاریابی فین تک

در سال ۲۰۲۰، بازاریابان اپلیکیشن های فین تک در سراسر جهان، ۳ میلیارد دلار برای جذب مشتری جدید سرمایه گذاری کردند. (شرکت ها قبلاً ۱.۲ میلیارد دلار در سه ماهه اول ۲۰۲۱ سرمایه گذاری کرده بوده اند.)

بیشتر استارت ‌آپ‌ های پرداخت دیجیتال برای جذب مشتریان جدید، تخفیف‌های بزرگ و غیره را ارائه می ‌دهند. اما به محض اینکه پیشنهاد منقضی می‌شود یا رقیب شروع به ارائه معاملات بهتر می‌کند، مشتریان به سرعت به برنامه های رقبا روی خواهند آورد.

به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۰، برنامه های مالی شاهد میانگین ۳۵.۵٪ نرخ حذف نصب بوده اند. شرکت های مالی به طور متوسط ​​۸۰۰۰۰ دلار در ماه از حذف نصب کننده هایی که هیچ درآمدی با استفاده از برنامه ایجاد نکرده اند ضرر می کنند.

بنابراین، جذب و حفظ مشتری بزرگترین نگرانی برای بازاریابان فین تک بوده است. اما با تاکتیک های مناسب بازاریابی فین تک، بازاریابان می توانند هزینه های جذب مشتری را کاهش دهند و همچنین ارزش طول عمر مشتری (CLV) را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

 

فایده ی داشتن استراتژی بازاریابی فین تک چیست؟

تعداد کاربران گوشی های هوشمند ۶.۳۷۸ میلیارد است که ۸۰.۶۹ درصد از جمعیت جهان گوشی هوشمند دارند. اما آیا همه از استفاده از پلتفرم های فین تک آگاه هستند؟

احتمالا نه.

به عنوان مثال، تعداد کاربران پرداخت با تلفن همراه در سال ۲۰۲۰ تنها ۱.۳ میلیارد بوده است.

این نشان دهنده فرصت های بازاریابی بسیار زیادی در بخش فین تک می باشد.

با بازاریابی فین تک، شما به موارد زیر دست خواهید یافت:

  1. به مخاطبان جدید دست پیدا خواهید نمود. تقریباً همه افراد در جهان درگیر معاملات مالی هستند. وقتی استراتژی بازاریابی فین ‌تک خود را برنامه ‌ریزی می‌ کنید، فرصت ‌ها و پتانسیل ‌های بکر بازار را کشف می‌کنید و مهم‌تر از آن، نیازهای مالی افراد را برآورده می‌ سازید.
  2. آموزش. شما به مردم کمک خواهید کرد تا امور مالی خود را بهتر مدیریت کنند. همچنین آن ها را در مورد راحتی هایی که یک اپلیکیشن فین تک می تواند به زندگی آن ها بیاورد مطلع می کنید.
  3. ایجاد اعتماد. شما می توانید به مردم کمک کنید تا به فناوری اعتماد کنند.
  4. داده ها را کاوش کنید. بازاریابی فین تک به شما امکان می دهد داده ها را بررسی کنید، خریداران، نیازها و انتظارات آن ها را درک نمایید. شما می توانید از این دانش برای سفارشی سازی محتوا، محصول و خدمات خود استفاده کنید.

استراتژی بازاریابی برای محصولات یا خدمات فین تک نیاز به درک عمیقی از وضعیت مالی مخاطبین هدف دارد.

بیایید تکنیک‌ های بازاریابی فین‌ تک را به همراه مثال‌ ها و نکاتی که باید در آن گنجانده شوند، با جزئیات بررسی کنیم.

 

۱. بازاریابی نکنید؛ آموزش دهید.

سواد مالی امری ضروری است. اما تنها ۱۹ درصد از افراد نسل جدید خود را از نظر مالی باسواد می دانند. این در حالی است که ۵۱ درصد از نسل جدیدی ها بیشتر از برنامه های پرداخت با تلفن همراه استفاده کنند.

بنابراین، ما از این آمار چه چیزی یاد می گیریم؟

درست حدس زدید. استراتژی بازاریابی فین تک شما باید بر آموزش مصرف کنندگان در مورد جنبه های مختلف مالی متمرکز باشد.

این کاری است که می توانید انجام دهید:

  • برای آموزش کاربران، ویدیوهایی کوتاه بسازید. آن ها را در همه کانال های ممکن به اشتراک بگذارید.
  • برای ایجاد اقتدار برند، محتوای همیشه سبز تولید کنید. به عنوان مثال، مقاله وبلاگ شما می تواند منبعی مناسب برای هر کسی باشد که به دنبال مشاوره مالی خاص است.
  • وب سایت خود را متناسب با تلفن های همراه کنید. (مصرف کنندگان آمریکایی حدود ۵ ساعت در روز را در دستگاه های تلفن همراه صرف می کنند!)

به عنوان مثال، Venmo (متعلق به PayPal) به مشتریان خود با ویدیو هایی کوتاه آموزش می دهد تا به آن ها کمک کند تصمیمات سرمایه گذاری بهتری بگیرند.

 

بازاریابی فین تک در 2021: استراتژی، روش های پر طرفدار + مثال ها

 

۲. اگر از هدفی حمایت می کنید، به آن ها بگویید.

نوجوانان و جوانان بیش از هر نسلی در این دوران همه گیری به نیازمندان و خیریه ها کمک نموده اند. این نشان دهنده قدرت اقتصادی و سخاوت این گروه از مصرف کنندگان فین تک است.

همچنین، این نسل‌ها بیشتر با برند هایی درگیر می ‌شوند که ارزش ‌های مشابهی با خودشان دارند.

بنابراین، اگر به هدفی اهمیت می دهید، به مصرف کنندگان خود اطلاع دهید.

به عنوان مثال، لیموناد، شرکت بیمه دیجیتال مستقر در نیویورک، که نسل جوان را هدف قرار می دهد (تقریباً ۷۰ درصد از مشتریان لیموناد زیر ۳۵ سال سن دارند)، روند خیرخواهانه خود را در وب سایت خود تعریف می کند.

با اتخاذ این استراتژی و حرکت در راستای آن، می‌توانید به کاربران اطلاع دهید که چگونه مشارکت آن ها به محیط زیست یا جامعه کمک کرده است.

Michele Parmelee، معاون مدیر عامل و مدیر ارشد شرکت Deloitte جهانی می‌گوید: «سازمان هایی که با ارزش‌های نسل جوان همسو نیستند، در خطر از دست دادن لطف این گروه بزرگ و تأثیرگذار هستند."

مرتبط بخوانید:‌ ۵ نکته بازاریابی مهم در دوران همه گیری کرونا

 

۳. فرصت هایتان را با مشتریان فعلی کاوش کنید

حتی با وجود اینکه استفاده از اپلیکیشن ‌های فین ‌تک رشد قابل ‌توجهی داشته است، تنها ۷۰ درصد از کاربران ایالات متحده از آن ها استفاده کرده‌اند. همچنین، تنها ۱۹ درصد از آمریکایی ها روزانه از اپلیکیشن های پرداخت موبایلی استفاده می کنند. یعنی مردم از آن برنامه ها برای بسیاری از چیزهایی که می توانند استفاده کنند، استفاده نمی کنند. اما چرا؟

پاسخ ساده است - یا آن ها از این ویژگی آگاه نیستند، یا برنامه دیگری (رقیب شما) را برای آن کار ترجیح می دهند.

در اینجا راه هایی برای بازاریابی و افزایش استفاده از پلتفرم فین تک وجود دارد:

  • هر از گاهی در مورد کارهایی که می توانند با برنامه شما انجام دهند به آن ها اطلاع دهید یا ایمیل کنید
  • پیشنهادات مربوط به فروش متقابل
  • تشویق مشتریان (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد)

همچنین می‌توانید پر کاربرد ترین ویژگی‌ های اپلیکیشن فین ‌تک خود را ردیابی کنید و پیشنهادی پیرامون آن ها ارائه دهید.

اگر از قبل فهرستی از مشتریان بالقوه ی خود دارید، می‌توانید کمپین ‌های پرورشی را برای کشف و امتحان کردن فرصت ‌ها با آن ها اجرا کنید.

 

۴. بازار دست نخورده را کاوش کنید

در سال ۲۰۲۰، میانگین تعداد جلسات برنامه های فین تک به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

 

بازاریابی فین تک در 2021: استراتژی، روش های پر طرفدار + مثال ها

 

در سراسر جهان، ۴.۷ میلیارد برنامه مالی بین سه ماهه اول ۲۰۱۹ و سه ماهه اول ۲۰۲۱ نصب شده است. با این حال، میانگین تعداد دانلود برنامه در بازار های در حال توسعه ۷۰ درصد بیشتر از میانگین تعداد دانلود ها در بازار های توسعه یافته بود.

این نشان دهنده فرصت های نوظهور در بخش غیر رسمی و بدون بانک است. مهمتر از آن، برخی از فین تک ها نیز شروع به استفاده از این فرصت کرده اند.

به عنوان مثال، MOVii یک سرویس کیف پول دیجیتال مستقر در کلمبیا است که امکان پرداخت بدون تماس را فراهم می کند. در حال حاضر، این اپلیکیشن برای پرداخت بودجه دولتی به مردم کار می کند. مردم از همان برنامه برای خرید اقلام یا پرداخت صورت حساب خود استفاده می کنند.

 

مرتبط بخوانید: کیف پول دیجیتال چیست؟

 

به طور مشابه، Current یک برنامه بانکی است که فریلنسر ها و کارگران اقتصادی را هدف قرار می دهد.

بنابراین، با هدف قرار دادن بازاری که کمتر از آن استفاده می شود، می توانید دسترسی خود را گسترش دهید.

 

۵. همدل باشید

بر اساس گزارش صندوق آموزش PIRG ایالات متحده، تعداد شکایات از کیف پول دیجیتال در سال ۲۰۲۱ دو برابر شده است. و در کمال تعجب، دو سوم شکایات تاز سه شرکت PayPal، Square و CoinBase می باشند.

در حالی که این فناوری هنوز در حال تکامل است اما آسیب پذیری هایی  نیز پیش بینی شده اند. اما به‌ عنوان یک بازاریاب فین‌تک، نمی‌توان چشم ‌های خود را بر شکایات مصرف‌ کنندگان بست و به آن ها بی توجه بود. معمولاً مشتریان تنها زمانی به شکایت در شبکه‌ های اجتماعی متوسل می ‌شوند که نگرانی‌ ها و دغدغه هایشان از طریق راه های ارتباطی با شما برطرف نشده باشند.

در چنین مواقعی، استراتژی بازاریابی فین تک شما باید شامل رویکردی همدلانه برای رفع نگرانی های مشتریانتان باشد. شما باید تیم ‌های رسانه ‌های اجتماعی و تیم‌ های پشتیبانی مشتری خود را به گونه ‌ای هماهنگ کنید که مشکلات فوراً بررسی و حل شوند.

نکته دیگری که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که مشتریان به طور کلی در رسانه های اجتماعی وقتی شکایتی را مطرح می کنند عصبانی به نظر می رسند. باید بدانید که این موضوع اشکالی ندارد زیرا ممکن است تا کنون پاسخی برای دغدغه های خود دریافت نکرده باشند.

اما چنین نظراتی می تواند برای مدیر رسانه های اجتماعی شما نا امید کننده باشد. بنابراین، الگو های پاسخ را از قبل آماده کنید. این به شما کمک می کند صدای برند خود را تضمین کنید و از هرگونه ارتباط ناسالم جلوگیری نمایید.

 

۶. ایجاد اعتماد کنید.

یک تغییر قابل توجه که تقریباً همه پلتفرم‌ های فین‌تک اتخاذ کرده ‌اند، سیستم KYC کاملا دیجیتالی است. با این کار، کاربران اکنون می توانند تمام مدارک لازم را از طریق اینترنت ارسال کرده و مدارک مورد نیاز را به صورت دیجیتال امضا کنند.

با این حال، وقتی صحبت از امور مالی می شود، مردم به دنبال امنیت هستند.

بنابراین، چگونه کاربران را متقاعد می‌کنید که پلتفرم شما امن است و پلتفرمی است که می‌توانند به آن اعتماد کنند؟

در اینجا نحوه ی ایجاد این اعتماد آمده است:

  • به کاربران بگویید که دارای گواهی ISO، مطابق با GDPR و HIPAA یا هر پروتکل امنیتی دیگری هستید که از آن پیروی می کنید.
  • در مورد قیمت گذاری (کارمزد) و مزایای خود با آن ها صادق و شفاف باشید.
  • از اصطلاحات تخصصی استفاده نکنید شرایط و ضوابط را به زبان ساده توضیح دهید.
  • سیگنال های اعتماد مانند HTTPS را در وب سایت خود نشان دهید (گواهینامه SSL دریافت کنید)، از علائم اعتماد مانند TRUSTe در برنامه و وب سایت خود استفاده کنید و سند حریم خصوصی خود را به راحتی در دسترس قرار دهید.
  • اگر فروشنده ‌های شریکی در پلتفرم خود دارید، به کاربران در مورد امنیت شخص ثالث اطلاع دهید.

به عنوان مثال، Zelle، یک شبکه پرداخت دیجیتال مبتنی بر Scottsdale ‪(AZ)‬، اطلاعات استفاده از داده را هنگام ثبت نام شخصی ارائه می دهد. کاربران همچنین می توانند اطلاعات حریم خصوصی خود را در هر زمان از گزینه تنظیمات حریم خصوصی دوباره مشاهده کنند.

 

بازاریابی فین تک در 2021: استراتژی، روش های پر طرفدار + مثال ها

 

۷. USP خود را بیابید و آن را به شدت بازاریابی کنید

یکی از اشکالات بانک های سنتی فرآیند های دست و پا گیر آن ها است. حتی کار های ساده ای مانند افتتاح حساب یا گرفتن وام کوچک، کارهای اداری زیادی را می طلبد. اغلب لازم است که به شعبه ی بانک نیز به صورت حضوری مراجعه کنید.

شرکت ‌های فین‌ تک می ‌توانند خدمات مشابه بانک ‌های سنتی را ارائه دهند، اما بدون تلف شدن زمان برای روش ها سنتی. بازاریابی اینکه چگونه خدمات شما بهتر از خدمات مالی سنتی است، راهی عالی برای جذب کاربران جدید است.

به عنوان مثال، Thimble، یک شرکت بیمه مستقر در نیویورک، متوجه شد که مردم به دلیل بحران کرونا، پرداخت های بیمه خود را از دست داده اند. بنابراین، آن ها به کاربران پیشنهاد کردند که پرداخت های بیمه خود را به جای لغو فوری آن متوقف کنند. آنها همچنین به کاربران اجازه دادند تا پرداخت حق بیمه را با نرخ قبلی از سر بگیرند.

مرتبط بخوانید: ۶ نکته برای رشد کسب و کارتان در ۱۴۰۰

 

۸- مشتریان خود را تشویق کنید

مشوق ها یکی از بزرگترین محرک ها در فروش هستند.

به طور مشابه، مشوق ها نیز می توانند استراتژی جذب مشتری فین تک شما را افزایش دهند.

یک مثال از این مورد را در ادامه مشاهده خواهید نمود:

پی پال در روزهای اولیه خود برای به دست آوردن مشتریان تلاش کرد. اینطور نیست که آن ها تبلیغ نکرده باشند یا شراکت با بانک ها را امتحان نکرده باشند. بلکه تمامی این راه ها را امتحان نموده اند. اما هیچ چیز آن طور که انتظار می رفت کار نکرد.

بنابراین، آن ها تصمیم گرفتند مشتریان را تشویق کنند تا رشد ارگانیک و همگانی را به پیش ببرند.

آن ها ۱۰ دلار به مشتریان جدید برای ثبت نام دادند. آن ها همچنین ۱۰ دلار به مشتریان فعلی برای ارجاع دادند. یعنی برای هر مشتری جدید ۲۰ دلار خرج کردند. با این استراتژی، آن ها روزانه ۷-۱۰ درصد رشد ارگانیک را مشاهده کردند.

در اینجا راه هایی وجود دارد که از طریق آن ها می توانید مشتریان خود را تشویق کنید:

  • ارائه پشتوانه نقدی
  • پاداش عضویت بدهید
  • پاداش ارجاع بدهید
  • برای دستیابی به یک نقطه عطف، جوایز نقدی ارائه دهید
  • با برندهای معروف شریک شوید و به مشتریان خود تخفیف بدهید.

به عنوان مثال، Cash App که توسط خدمات مالی Square مستقر در کالیفرنیا توسعه یافته است، بازپرداخت فوری در فروشگاه ها، غذاخوری و سایر خرید ها را ارائه می دهد. آن ها برنامه ای توسعه داده اند تا کاربران را تشویق به پرداخت از طریق رابط خود کنند که شامل تخفیف هایی با شرکت هایی مانند استارباکس می شود.

 

بازاریابی فین تک در 2021: استراتژی، روش های پر طرفدار + مثال ها

 

۹. از بازاریابی درون برنامه ای استفاده کنید

حفظ مشتری یک چالش بزرگ در صنعت فین تک است.

شما می توانید بخشی از آن را از طریق بازاریابی درون برنامه ای حل کنید. بازاریابی درون ‌برنامه ‌ای نشان دادن پیام‌ های بازاریابی به مشتریان در حالی است که آن ها فعالانه از برنامه شما استفاده می ‌کنند.

این تاکتیک بازاریابی فین تک برای تعامل با مشتریان و در عین حال دیده شدن پیشنهاد شما عالی است. همچنین می توانید از این استراتژی برای اعلام راه اندازی محصول یا ویژگی جدید استفاده کنید.

به عنوان مثال، Chime، شرکت خدمات مالی مستقر در کالیفرنیا، اعلان های درون برنامه ‌ای درباره خدماتی که مشتری ممکن است به آن ها علاقه مند باشد ارسال می‌کند.

 

بازاریابی فین تک در 2021: استراتژی، روش های پر طرفدار + مثال ها

 

۱۰. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

بیش از ۴.۵ میلیارد نفر به طور فعال از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. یعنی از هر ۱۰ کاربر اینترنت ۹ نفر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.

می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی برای دسترسی به طیف وسیع ‌تری از مخاطبان استفاده نمایید.

با این حال، اگر بازاریابی رسانه ‌های اجتماعی را امتحان کرده باشید، می‌دانید که این کار به این آسانی نیست.

علیرغم تعداد فالوور های خوب، تعامل آن ها با پست شما ناچیز است. چرا؟

ممکن است به این دلیل باشد که محتوا به اندازه کافی قانع کننده نیست. بنابراین، شما باید یک رویکرد استراتژیک برای ایجاد تعامل در کانال های اجتماعی خود داشته باشید.

برای این کار، ابتدا مشخص کنید که مخاطب شما می خواهد چه نوع محتوایی را در چه پلتفرمی مشاهده کند. به عنوان مثال، مردم می خواهند تصاویر و ویدیوهای اینستاگرام را ببینند و با آن ها تعامل داشته باشند. به طور مشابه، برای مکالمات، افراد دوست دارند از WhatsApp یا Telegram استفاده کنند.

بعد از اینکه تصمیم گرفتید، محتوا را در این پلتفرم‌ ها ایجاد کنید (یا تغییر کاربری دهید) و به اشتراک بگذارید.

شما همچنین می توانید:

  • اینفلوئنسر مارکتینگ را امتحان کنید تا با افرادی که سلایق مشابهی دارند ارتباط برقرار کنید.
  • برای به دست آوردن نتایج سریع، کمپین های تبلیغاتی پولی را اجرا کنید.
  • در فضای مجازی بیشتر گوش دهید تا بفهمید مصرف کنندگان به دنبال چه چیزی هستند یا در مورد آن صحبت می کنند.
  • نظرسنجی ها و رای گیری ها را برای دریافت دیدگاهی جامع از ترجیحات خریداران انجام دهید.
  • از توصیفات مشتری به عنوان مدرک اجتماعی برای برند، محصول و خدمات خود استفاده کنید.

توجه داشته باشید، زمانی که از پلتفرم‌ های رسانه ‌های اجتماعی مختلف استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که استراتژی جذب مشتریان بالقوه را در جای خود دارید. به این دلیل است که، اول، شما می خواهید تمام فرصت های فروش را در یک مکان مدیریت کنید و دوم، شما می خواهید تعاملات بین پلتفرم ها را تجزیه و تحلیل کنید و بهترین آن ها را از نظر درآمد و رشد کسب و کار تعیین کنید.

به عنوان مثال، مجموعه LeadSquared CRM و Marketing Automation به شما امکان می دهد از چندین منبع مانند تبلیغات گوگل، تبلیغات رسانه های اجتماعی، بازارها، وب سایت های شخص ثالث، تماس های تلفنی و غیره، مشتریان بالقوه ی خود را جذب کنید. به علاوه، می‌توانید منابع، کانال ‌هایی را که با آن ها تعامل داشته‌ اند و مدت زمان تعامل را ردیابی کنید تا بتوانید بهترین استراتژی را برای خود انتخاب نمایید.

 

بازاریابی فین تک در 2021: استراتژی، روش های پر طرفدار + مثال ها

 

۱۱. مشتری خود را درک کنید. ارتباط را شخصی کنید.

اکثر بانک‌ های سنتی و سیاست‌ هایشان منعکس‌کننده نیازهای نوجوانان و جوانان نیستند. در حالی که ممکن است بخواهند محصولات یا خدمات بهتری ارائه دهند، سیاست ‌های سفت و سخت و الزامات نظارتی اغلب به آن ها اجازه این کار را نمی‌دهند.

اما فین تک در اینجا یک قدم جلوتر است.

آن ها می توانند از فناوری و داده ها برای درک بهتر مشتریان خود و شخصی سازی پیشنهادات خود استفاده کنند.

به عنوان مثال، PerkFinance در حال ایجاد یک اپلیکیشن مالی صرفا برای کارمندان است.

امروزه شرکت‌ های فین‌تک می ‌توانند از داده ‌های بسیاری از منابع مانند CRM، رسانه ‌های اجتماعی و موارد دیگر برای درک وضعیت مالی کاربران خود استفاده کنند و از این اطلاعات برای طراحی استراتژی بازاریابی فین‌تک خود نیز استفاده نمایند.

بنابراین، شما منبع داده را می دانید. اما چگونه محتوا را شخصی سازی می کنید؟

خوب، در اینجا با هم ملاحظه خواهیم نمود که نحوه ی شخصی سازی محتوا چگونه است:

  • مشتریان فعلی و بالقوه ی خود را بر اساس موقعیت مکانی، صنعت و غیره تقسیم بندی کنید.
  • آن ها را با نام کوچکشان خطاب کنید، از اطلاعات آن ها مانند شرکت، محصول مورد علاقه، صفحه بازدید شده و غیره در پیام های خود استفاده کنید.
  • از فرم ها یا صفحات وب سایت خود برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از ابزارهای غنی ‌سازی داده‌ های شخص ثالث مانند Clearbit یا Sprinkle Data نیز برای دریافت اطلاعات مورد نظر استفاده نمایید.

همچنین می‌توانید فرمت‌های محتوای مختلف A/B را آزمایش کنید. تصویر زیر نشان می دهد که چگونه LeadSquared CRM می تواند به شما در تجزیه و تحلیل کمپین های ایمیل تان کمک کند.

 

بازاریابی فین تک در 2021: استراتژی، روش های پر طرفدار + مثال ها

 

شخصی سازی یک استراتژی پیشرو برای برندهای پیشرو مانند آمازون بوده است. به عنوان مثال، توصیه های شخصی سازی شده محصول بیش از ۳۵ درصد از خرید ها در آمازون را تشکیل می دهند. ۴۹ درصد از مصرف کنندگان می گویند، پس از دریافت توصیه شخصی، محصولی را خریداری کردند که در ابتدا قصد خرید آن را نداشتند.

 

۱۲. یک بازاریاب باهوش باشید. تا جایی که می توانید از برنامه های خودکار استفاده کنید.

تمام نکات بالا به این بستگی دارند که شما چقدر طبق برنامه ای که در ذهن دارید پیش بروید.

اما چگونه می توان فهمید که آیا همه چیز طبق برنامه پیش می رود؟ چگونه می توان گفت استراتژی شما موفق بوده است؟

خوب، برای این، اول از همه، اهداف خود را مشخص کنید. اهداف شما می تواند موارد زیر باشد:

  • آگاهی از برند را افزایش دهید یا تعداد ثبت نام و دانلود برنامه را افزایش دهید
  • حذف نصب ها را کاهش دهید
  • تعامل در رسانه های اجتماعی را افزایش دهید یا ترافیک وب سایت را افزایش دهید
  • کسب درآمد بیشتر از مشتریان فعلی
  • تشویق کاربران به استفاده از یک ویژگی تازه راه اندازی شده

در مرحله بعد، KPI ها را برای اندازه گیری موفقیت کمپین های بازاریابی فین تک خود که اهداف فردی را هدف قرار می دهند، تعیین کنید. برای مثال، می‌توانید KPI های بازاریابی ایمیلی، KPI های فروش، فروش افزایشی و غیره را ردیابی کنید.

 

شاخص کلیدی عملکرد یا KPI چیست؟ شاخص کلیدی عملکرد (Key Performance Indicator) یا همان KPI، یک متغیر قابل اندازه‌گیریست که به ما نشان می‌­دهد، یک سازمان چقدر در رسیدن به اهداف کلیدی خود موفق بوده است.

 

اما افراد را در کارهایی که می توانید به صورت خودکار انجام دهید، درگیر نکنید.

برای این موضوع، می‌توانید از اتوماسیون بازاریابی و اجرای فروش CRM برای ردیابی کمپین‌ها، معیارهای فروش و موارد دیگر استفاده کنید.

با استفاده از این، می توانید گزارش های خودکار را در صورت لزوم و در صورت نیاز دریافت کنید و افراد می توانند از زمان خود برای کارهای خلاقانه و سازنده ای که امکان خودکار سازی ندارند استفاده کنند.

 

بازاریابی فین تک در 2021: استراتژی، روش های پر طرفدار + مثال ها

 

در بخش بعدی، به شما خواهیم گفت که چگونه برخی از بازاریابان فین تک توانستند از طریق اتوماسیون به اهداف بازاریابی و فروش خود دست یابند.

 

داستان های موفقیت در بازاریابی فین تک

در اینجا دو داستان وجود دارد که به شما کمک می کند تا بفهمید بازاریابان فین تک چه کاری انجام می دهند و چه چیزی به آن ها کمک می کند تا این کار را به خوبی انجام دهند.

Canadian Customer Debt Relief، چهارمین سازمان بزرگ مشاوره بدهی در کانادا، به هزاران کانادایی کمک می کند تا بدهی های کارت های اعتباری، وام های بدون تضمین، وام های روز پرداخت، وام های دانشجویی و غیره را حل کنند.

در ابتدا، آن ها در بازاریابی خدمات خود به مشتریان بالقوه با چالش هایی مواجه بودند. برخی از این چالش ها عبارت بودند از:

  • قابلیت تحویل ایمیل. آن ها می‌خواستند مطمئن شوند که ایمیل ‌هایشان به صندوق ورودی اولیه مشتری می‌رسد و اسپم نیست.
  • آن ها می خواستند سرنخ ها را بگیرند و فعالیت های مشتریان را دنبال کنند. به‌عنوان مثال، بازدید از وب‌سایت، باز شدن ایمیل، کلیک‌های بی‌درنگ روی پیوندها و غیره. آن ها همچنین می‌خواستند بر اساس آن فعالیت ‌ها با مشتری ها گفتگو کنند.
  • این تیم می‌خواست سرنخ ‌های قدیمی را پرورش دهد و دوباره آن ها را فعال کند.

این شرکت از LeadSquared CRM برای فعالیت های فروش و بازاریابی خود استفاده می کند. این کار به آن ها کمک می کند که:

  • جذب خودکار سرنخ از تبلیغات (گوگل و رسانه های اجتماعی)، وب سایت و بازار های آن ها بسیار ساده باشد.
  • بازاریابی ایمیلی شامل قالب های ایمیل، کمپین های قطره ای، ردیابی کمپین و موارد دیگر.
  • حفظ مکالمات از طریق ایمیل، اس ام اس، پورتال، واتس اپ، اعلان فشار و تماس های تلفنی
  • ردیابی فعالیت در تمام کانال های ارتباطی. به درک زمینه و نقاط تماس کمک می کند.

این حرکت هوشمندانه به آن ها کمک کرد تا امتیاز A+ را در Better Business Bureau کسب کنند و مشاوره بدهی آن ها به دلیل ارائه رویکردی سریع و مشتری محور برای همه مشکلات مشهور است.

همچنین استفاده از یک پلتفرم هم برای فروش و هم برای بازاریابی، نیاز به انتقال داده ها از یک سیستم به سیستم دیگر را از بین می برد. بنابراین سبب سرعت بخشیدن به فرآیند و اطمینان از یکپارچگی داده ها خواهد شد.

 

مرتبط بخوانید: ۱۰ روش بازاریابی فین تک در ۲۰۲۱

 

در اینجا دومین داستان است که می گوید چرا باید بازاریابی فین تک خود را خودکار کرد.

سومین شرکت بزرگ کارگزاری سهام هند، Angel One، می‌خواست عملیات فروش و بازاریابی خود را خودکار و متمرکز کند. برخی از چالش هایی که آن ها با آن مواجه بودند عبارت بودند از:

  • ناتوانی در تعامل با سرنخ ها و مشتریان منجر به از دست رفتن فرصت ها می شد
  • ناتوانی در درک تعاملات مشتری - ایجاد شکاف بین آنچه مشتریان می خواهند و خدماتی که آن ها ارائه می دهند.
  • گزارش دهی زمان بر یا با تأخیر

LeadSquared چالش‌های فروش و بازاریابی آن ها را درک کرد و راه‌حلی یکپارچه برای همسو کردن عملیات کلی آن ها ارائه داد.

در اینجا نحوه خودکارسازی وظایف تیم بازاریابی آن ها آمده است:

  • تقسیم بندی مشتریان بالقوه و مشتریان بر اساس عوامل مختلف (به عنوان مثال، مکان، محصول درخواست شده، و غیره). این به تعامل با مشتریان با محتوای مرتبط در زمان مناسب کمک می کند.
  • کمپین های بازاریابی مبتنی بر محرک در چندین کانال ارتباطی

 

بازاریابی فین تک در 2021: استراتژی، روش های پر طرفدار + مثال ها

 

  • مدیریت سفرهای خروجی اگر مشتری بالقوه به محصولی علاقه نشان دهد، فرم KYC را پر می کند، اما در وسط کار را رها می کند، کمپین های ایمیل خودکار یادآوری را برای مشتری ارسال می کنند و به او اجازه می دهند از همانجا که کار را متوقف کرده اند شروع کنند.
  • گزارش‌های خودکار برای عملکرد کمپین، عملکرد تیم، میزان رشد در هر زمینه و موارد دیگر.

 

در نتیجه

میانگین تعداد برنامه های سرمایه گذاری و برنامه های پرداخت همچنان در حال رشد است.

برای برنامه های بانکی نیز همینطور است.

بنابراین، از این موضوع چه نتیجه ای می توانیم بگیریم؟

آسان. نتیجه این است که رشد فین تک کند نمی شود. با این حال، وقتی به استفاده بر اساس نوع اپلیکیشن نگاه می‌کنیم، نزدیک به ۵۲ درصد فقط از برنامه‌های پرداخت، ۳۸ درصد از برنامه‌های پرداخت و بانکی و تنها ۱۰ درصد فقط از برنامه‌های بانکی استفاده می‌کنند.

این نشان می‌دهد که افراد دوست دارند از یک برنامه یکپارچه به جای چندین برنامه برای کارهای فردی استفاده کنند.

مرتبط بخوانید:‌ ۱۲ ایده ی اپلیکیشن فین تک برای استارت آپ ها

فین‌تک می‌تواند نقش مهمی در پر کردن شکاف ایجاد شده توسط سیستم بانکداری سنتی داشته باشد و در عین حال پایگاه مشتریان خود را نیز افزایش دهد.

 

سوالات متداول

 

بازاریابی فین تک در 2021: استراتژی، روش های پر طرفدار + مثال ها

 

بازاریابی فین تک چیست؟

بازاریابی فین‌تک از استراتژی ‌ها و مهارت ‌هایی برای شناسایی و ارائه نیاز های منحصر به ‌فرد مصرف‌کنندگان مالی استفاده می‌کند. این شامل تولید تقاضا، جذب مشتری و حفظ رشد کسب و کار است.

 

چگونه فین تک را تبلیغ می کنید؟

برای ترویج فین تک، باید وضعیت مالی و نیازهای پایگاه کاربر هدف را درک کنید. سپس از تاکتیک‌های بازاریابی فین‌تک برای افزایش دسترسی خود استفاده نمایید.

 

محصولات فین تک چیست؟

به طور کلی محصولات فین تک عبارتند از:

✔️خدمات مالی ارائه شده از طریق اینترنت،

✔️دستگاه های تلفن همراه (اپلیکیشن ها)،

✔️و نرم افزار (سرویس های ابری).

 

انواع مختلف فین تک چیست؟

برخی از مدل های محبوب کسب و کار فین تک عبارتند از:

✔️امتیازات اعتباری

✔️بیمه

✔️تکنولوژی ثروت و مدیریت دارایی

✔️کیف پول دیجیتال

✔️وام کوچک

✔️وام P2P

 

در مطالب آیدی پی :

قیف فروش چیست؟
مطلب قبلی:

قیف فروش چیست؟ مراحل، مثال ها و کاربردها!

زمان مطالعه: ۳۰ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.